۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۹۹۳۴۰

چند خبر کوتاه از حوزه های علمیه لرستان

خبرگزاری رسا ـ راه اندازی آشپزخانه مرکزی حوزه های علمیه لرستان، برگزاری آزمون مجوز تدریس در مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان و تجهیز مدارس علمیه لرستان به وسایل مورد نیاز از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه از حوزه های علمیه لرستان است.
خبرکوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام فضل الله نجفی، معاون امور طلاب حوزه های علمیه لرستان، گفت: معاونت امور طلاب در جهت فراهم کردن شرایط مطلوب و رسیدگی به وضعیت امور طلاب فعالیت های گسترده ای انجام می دهد.


وی با بیان این که آشپزخانه مرکزی حوزه های علمیه لرستان در شهرستان خرم آباد از ابتدای بهار امسال راه اندازی شده است، افزود: در این راستا نظارت بر توزیع و پخش تغذیه در سطح مدارس خرم آباد صورت می گیرد.


معاون امور طلاب حوزه های علمیه لرستان مسأله تغذیه را امری مهم دانست و عنوان داشت: نظات بر کیفیت تغذیه طلاب استان همواره مورد توجه است.


وی در ادامه با اشاره به تجهیز و خرید لوازم آشپزخانه مرکزی حوزه های علمیه استان اظهار کرد: در سال 93 20 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.


حجت الاسلام نجفی از بروز رسانی لیست تغذیه مدارس علمیه استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون 800 نفر در لیست ثبت شده است.


وی خاطرنشان کرد: 100 نفر از طلاب مدارس علمیه استان نیز که بدون کد هستند، در حال پیگیری و افزودن به لیست است.


معاون امور طلاب حوزه های علمیه لرستان از گرفتن مجوز تغذیه یارانه ای طلاب استان در مناطق محروم خبر داد و افزود: در این راستا قسمت عمده ای از هزینه تغذیه طلاب تأمین شده است.


وی بیان داشت: در زمینه ی تغذیه طلاب مدارس علمیه لرستان پرداخت به موقع و تسویه ماهانه سرفصل تغذیه طلاب مدارس صورت می گیرد.


حجت الاسلام نجفی فراهم شدن شرایط رفاهی طلاب را امری مهم در جهت موفقیت آنان و ارتقا وضعیت تحصیلی مدارس علمیه بیان کرد که همواره مورد توجه معاونت امور طلاب است.


وی با اشاره به این که سرفصل ورزش مدارس علمیه استان لرستان براساس سرانه طلاب پرداخت شده است، افزود: مجوز سالن ورزشی فوتسال از سوی اداره کل ورزش و جوانان برای طلاب گرفته شده است.


حجت الاسلام نجفی تصریح کرد: برای طلاب مدارس علمیه شهرستان خرم آباد سالن ورزشی فوتسال از سوی بسیج طلاب تهیه شده است.


معاون امور طلاب حوزه های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: هفته ای دو جلسه سالن ورزشی فوتسال در اختیار مدارس علمیه استان قرار می گیرد.


وی با یادآوری به این که در نیمسال دوم سال 93 نیز مجوز استفاده از استخر برای طلاب مدارس علمیه استان لرستان گرفته شده است، ادامه داد: طلاب مدارس علمیه هفته ای یک جلسه از استخر استفاده می کنند.

 

برگزاری آزمون مجوز تدریس در مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان
حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی، معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان گفت: در طول دو سال اخیر طلاب مازاد حوزه های علمیه استان به اصفهان منتقل شده و امور مربوطه در این راستا پیگیری شده است.


وی با اشاره به این که دوره ی  ارتقایی متمرکز کشوری تابستان 93 در مدرسه علمیه بقیه الله نورآباد برگزار شد، افزود: در سال جاری به دلیل فراهم نبودن امکانات این دوره برگزار نشد.


معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان با بیان این که آزمون مجوز تدریس هر سال در مرکز مدیریت استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این آزمون در سه مرحله، شهریور و اسفند 93 و شهریور 94 برگزار شد.


وی تصریح کرد: آزمون مجوز تدریس با حضور 184 نفر و با هدف جذب اساتید حکم دار و برطرف شدن مشکل بدون حکم اساتید مدارس برگزار شده است.


تجهیز مدارس علمیه لرستان به وسایل مورد نیاز
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان از تجهیز برخی از مدارس علمیه لرستان به وسایل مورد نیاز خبر داد و گفت: این مدارس شامل مدرسه رضوی الشتر، بقیه الله نورآباد، رضویه خرم آباد، امام رضا پلدختر و آیت الله بروجردی شهرستان دورود است.


وی تجهیز مدارس به وسایل مورد نیاز را با هدف برطرف شدن برخی مشکلات در قسمت اداری و رفاهی طلاب  بیان کرد./9459/203/ب1

ارسال نظرات