۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۹۹۶۵۱
دبیر سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور:

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در قم برگزار می‌شود/ ارائه طرح سرباز مسجد به ستاد کل نیروهای مسلح

خبرگزاری رسا ـ دبیر سی اُمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در کشور، گفت: مراسم افتتاحیه سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور نوزدهم آبان‌ماه در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) استان قم برگزار خواهد شد.
قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر شعاعی، دبیر سی اُمین جشنواره ملی قرآن وعترت دانشجویان کشور ظهر سه‌شنبه 12 آبان در نشست خبری این جشنواره در محل سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: مراسم افتتاحیه سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ساعت 19 مورخ نوزدهم آبان در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) استان قم برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: تلاش شده است تا در مراسم افتتاحیه و اختتامیه شخصیت‌های برجسته حوزوی و کشوری حضور داشته باشند، ضمن این‌که مراسم اختتامیه نیز در شامگاه 21 آبان برگزار خواهد شد.

 

شعاعی درباره اعضای حاضر در ستاد جشنواره بیان داشت: ریاست این ستاد بر عهده آیت الله عابدی است، ضمن این‌که اینجانب به عنوان دبیر جشنواره حضور دارم، در بخش ساختاری نیز کمیته پشتیبانی، حراست و دبیرخانه حضور خواهند داشت.

 

دبیر سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با بیان مطلبی درباره میزبان سال آینده جشنواره، ابراز داشت: در مراسم اختتامیه این جشنواره یک لوح به میزبان بعدی جشنواره که دانشگاه فرهنگیان است، تقدیم خواهد شد تا از زمان پایان جشنواره امسال بر کارهای سال آینده متمرکز شوند.

 

وی از نهادهای دست‌اندکار در جشنواره نام برد و گفت: شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی کشور، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فنی حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ما را در برگزاری این جشنواره یاری می‌کنند.

 

شعاعی درباره رشته‌های مسابقات این جشنواره، گفت: این جشنواره در شش گروه شامل بخش کتبی، شفاهی، پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی با حضور بیش از 400 نفر از دانشجویان خانم و آقا از سراسر کشور برگزار خواهد شد.


وی افزود: بخش کتبی شامل احکام، آشنایی با سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفردات قرآنی، آشنایی با احادیث و ادعیه و آشنایی با مفاهیم قرآنی خواهد بود که در مجموع 117 نفر در این بخش به رقابت خواهند پرداخت، همچنین بخش شفاهی در 8 رشته اذان، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء حفظ 5 جزء و مداحی خواهد بود که در مجموع 266 نفر از دانشجویان در این بخش شرکت خواهند کرد.

 

شعاعی ادامه داد: همچنین نمایشنامه‌نویسی، داستان‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و شعر با حضور 12 تن از متسابقین در بخش ادبی برگزار خواهد شد.

 

دبیر سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ادامه داد: همچنین 42 نفر از دانشجویان در گروه‌های پژوهشی، فناوری و هنری همراه ما در این جشنواره خواهند بود.

 

وی درباره بودجه برگزاری جشنواره، اظهار داشت: این جشواره در سال‌های قبل بر این منوال برگزار می‌شد که نهاد میزبان 70 درصد از هزینه جشنواره را تقبل می‌کرد، اما از این دوره باید میزبان 100 درصد هزینه‌ها را تقبل کند که امسال سازمان اوقاف و امور خیریه این‌ کار را انجام داده است.


دبیر سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، ابراز داشت: طرحی را به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه داد‌ایم تا براساس آن برخی از سربازان در مساجد خدمت کنند، ضمن این‌که امیدواریم تمام دانشگاه‌های کشور یک مرکز قرآن و عترت تشکیل دهند.

 

شعاعی در بخش پرسش و پاسخ در جواب به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر تعامل با علمای مطرح برای شرکت در مراسم اختتامیه و میزان مشارکت حوزویان در جشنواره، گفت: از همین امروز مسؤولان جشنواره با علمای مطرحی همچون آیات عظام جوادی آملی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی دیدارهای خود را آغاز می‌کنند و احتمالا این بزرگواران در مراسم‌های اصلی نیز پیام‌های خود را ارسال خواهند کرد، ضمن این‌که بنابر ضعف سیستم ثبت نام از متقاضیان اطلاعات دقیقی از میزان مشارکت حوزویان در این دوره از جشنواره در دسترس نیست./856/202/ب2

ارسال نظرات