۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۹۹۷۱۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

ترویج فرهنگ قرآنی سبب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که اگر فرهنگ قرآنی جاری شود بسیاری از مسائل کاهش پیدا می‌کند، گفت: از فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت(ع) که دو امانت باقی گذاشتهع پیامبر اکرم(ص) هستند می‌توان برای برون رفت از مسأله طلاق استفاده کرد.
حجت الاسلام ارزاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهانحجت الاسلام حبیب رضا ارزانی ظهر امروز، در همایش تبیین جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان فرهنگ عمومی را ابعادی از فرهنگ دانست که با عامه مردم در ارتباط است و گفت: جایگاهی بالاتر از شورای فرهنگ عمومی برای نظارت و بسترسازی در عرصه فرهنگ وجود ندارد و در شورای فرهنگ عمومی هر نهادی وظیفه دارد در عرصه فرهنگی همگرایی منجر به هم‌افزایی را داشته باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون فرهنگ عمومی اظهار کرد: با توجه به این که انحطاط و مسخ فرهنگی به عرصه جامعه و خانواده برمی‌گردد راهبری فرهنگی جامعه کار بسیار مهمی است و در گام نخست باید ظرفیت‌ها و استعدادها شناسایی شده و به پایش بحث فرهنگی پرداخته شود.

 

وی با اظهار تأسف از این که اطلاعات جامعی برای فرهنگ وجود ندارد و بسیاری از اطلاعات نیز طبقه بندی شده نیست، تصریح کرد: در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان آمار طلاق 40 درصد است بنابراین زنگ خطر در این حوزه باید به صدا درآید و در این راستا کارگروه خانواده با توجه به آمار بالای طلاق در استان اصفهان تشکیل شده و تا کنون هشت جلسه رسمی آن برگزار شده است.

 

حجت الاسلام ارزانی با بیان این که هشت نهاد رسمی در حوزه خانواده فعال هستند، خاطرنشان کرد: طرح رسمی کشوری برای تحکیم خانواده در کارگروه خانواده استان اصفهان در دست بررسی است و سه جلسه برای بررسی این طرح تشکیل شده که امیدوار هستیم ظرف دو ماه آینده به نتیجه نهایی برسد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: از فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت که 2 امانت باقی گذاشته پیامبر اکرم(ص) هستند می‌توان برای برون رفت از مسئله طلاق استفاده کرد که در این راستا سه کمیته آموزش تخصصی قرآن، آموزش عمومی و تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در حال فعالیت است، اگر فرهنگ قرآنی جاری شود بسیاری از مسائل کاهش پیدا می‌کند.

 

وی ظرفیت فرهنگی استان اصفهان را بالا توصیف کرد و گفت: ما به عنوان شورای فرهنگ عمومی باید بسترسازی کنیم و انتظار ما این است که جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت مستمر و ماهیانه در شهرستان‌‌ها نیز برگزار شود و بسیاری از موارد مطرح شده در این شورا را در قالب کمیسیون‌ها بررسی کنند.

 

حجت الاسلام ارزانی بحث رصد فرهنگی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: تا زمانی که رصد فرهنگی با دقت انجام نشود نمی‌توان برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم./1304/203/ب2

ارسال نظرات