۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۳۰۰۶۳۳

برگزاری همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در زاهدان

خبرگزاری رسا ـ همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر با حضور شوراهای امر به معروف و فعالان کشوری و استانی این عرصه در اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان برگزار شد.
طلايه داران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، کارگاه و همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز 16 آبان‌ با حضور مسؤولان و اعضای شوراهای امر به معروف هیئات مذهبی، مساجد، اصناف و گروه‌های طلایه‌داران در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان برگزار شد.

 

نورالله برشان، مسؤول طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در استان، در این مراسم بیان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام دارای اهمیت ویژه‌ای است و به سبب نقش بسیار تأثیرگذاری که دارد، تمام احکام از جمله جهاد در برابر این فریضه الهی همانند قطره‌ای از دریاست.

 

وی با بیان اینکه این فریضه الهی در جامعه مورد غفلت و بی مهری واقع شده است، افزود: معروف به معنای تمام خوبی‌ها و اعمال پسندیده و منکر هم به معنای تمام زشتی‌ها و رذایل است.

 

مسؤول طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در استان اظهار کرد: برای اجرای بهتر این فریضه، باید ابتدا کارگاه‌های آموزشی برای افراد برگزار شود تا آگاهانه عمل کرده و زیرساخت کار از بین نرود.

 

وی ادامه داد: امر به معروف دارای سه مرحله است که اولین مرحله آن، تنفر قلبی از منکرات است که در احادیث هم تأکید زیادی روی آن شده است و دومین مرحله آن، فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه لازم برای منکر شمردن یک موضوع است.

 

برشان تصریح کرد: بازوی توانا و اجرایی ما برای گسترش این فریضه، گروه‌های امر به معروف هستند که سال گذشته در قالب گروه‌های 3 تا 10 نفره فعالیت می‌کردند و امسال نیز با رویکردی جدید، در شهرستان‌های مختلف سهمیه‌بندی شده است.

 

در ادامه مراسم سرهنگ پاسدار محسن اکبری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و همچنین مهندس مهدی امینی، معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در خصوص اهمیت این فریضه الهی و راه‌های اجرای بهتر آن سخنرانی کردند./831/202/ب3

ارسال نظرات