۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۷۱۳
استاد حوزه علمیه قزوین:

ناامیدی از خویشتن بزرگ‌ترین بلایی است که بر سر انسان می‌آید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه پیام کربلا این بود که ما نباید خودمان را به دست دشمن بسپاریم، گفت: ناامیدی از خویشتن بزرگ‌ترین بلایی است که بر سر انسان می‌آید و انسان طبق هشدار دین باید پاسخگوی رفتارها و کردار خویش در روز جزا باشد.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام  علی محمدی، استاد حوزه علمیه قزوین امشب در مسجد شیشه‌گر قزوین با اشاره به تبعات قیام عاشورا گفت: کربلا سیف الله اکبر است همان گونه که قرآن دارای بطن و بطون است کربلا هم دارای بطن است.

 

وی در ادامه افزود: اگر کسی فقط به خطوط قرآن و شکل ظاهری الفاظ اکتفا کند، معانی آنها را نمی‌فهمد و سودی نمی‌برد نسبت به ماجرای کربلا هم این قانون صادق است.

 

 این کارشناس دینی تصریح کرد: اگر فقط به شکل ظاهری قرآن توجه کنیم با توجه به اینکه ثواب خواهد داشت، اما هیچ نجات و حرکتی را در انسان بوجود نمی‌آورد.

 

باید کربلا را به معنای واقعی شناخت

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: همان گونه که فهمیدن اسرار قرآن نیاز به مفسر و انسان کارکشته دارد، اسرار کربلا هم ساده نیست و نیاز به یک کارشناس دارد، این گونه نیست که کسی بتواند به راحتی اسرار آن را بفهمد باید کربلا را به معنای واقعی شناخت.

 

استاد دانشگاه  با بیان اینکه نشناختن ارزش کربلا برای ما خطر بزرگی است بیان کرد: متاسفانه پس از گذشت 1400سال از واقعه کربلا انسان‌های زیادی هنوز نتوانسته‌اند کربلا را بشناسند و درک عمیقی از پیام عاشورا داشته باشند.

 

 این کارشناس امور خانواده با بیان اینکه پیام کربلا این بود که ما نباید خودمان را به دست دشمن بسپاریم تأکید کرد: ناامیدی از خویشتن بزرگ‌ترین بلایی است که بر سر انسان می‌آید و انسان طبق هشدار دین باید پاسخ‌گوی رفتارها و کردار خویش در روز جزا باشد.

 

انسان نباید از خودش نا امید باشد

 وی در ادامه افزود: کربلا این را به ما آموخت که انسان نباید از خودش ناامید باشد چون اگر ناامید شود فکر می‌کند که دیگران او را گرفتار کرده‌اند و برایش تولید مشکل کرده‌اند، از این رو خودش را در دست دشمن و شراره‌های آتش قرار می‌دهد.

 

 این کارشناس دینی اظهار کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شعار امام حسین(ع) این بود که تضاد بین عقیده و عمل نباید وجود داشته باشد در حالی که در اسلام معاویه این تضاد وجود داشت.

 

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: انسان باید این باور را داشته باشد که اگر دزدی طبق قواعدی بد است در همه جا و در هر شرایطی بد است فرهنگ معاویه می‌گوید اگر تو ندزدی دیگران می‌دزدند، اگر تو نخوری دیگران می‌خورند، این گونه مکتبی صددرصد از پایه و اساس ویران و اشتباه است و نتیجه‌ای جز گمراهی و پوچی ندارد.

 

وی در پایان ابراز کرد: نهضت حسین بن علی(ع) این مهم را گوشزد می‌کند که انسان حق ندارد که خودش را نبیند و نفهمد، اگر انسان هدفی را دنبال نکند دچار تضاد می‌شود./873/202/ب2

ارسال نظرات