۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۰۱۳۲۲
حجت الاسلام والسلمین قاضی عسکر مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسان خبره برای پیگیری حقوقی فاجعه منا

خبرگزاری رسا ـ حجت السلام والمسلمین قاضی عسکرنماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد باید از کار پراکنده و موازی در پیگیری حقوقی فاجعه منا جلوگیری کرد و ضمن هماهنگی با سازمان‌های مسؤول و تشکیل کمیته پشتیبانی متشکل از کارشناسان خبره به نحوی عمل نمود تا بازماندگان این حادثه دیه بگیرند.
نشست شواري برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت در ارتباط با اربعين

به گزارش خبرگزاری رسا، نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت تاکید کرد: قضیه اربعین یک مسئله ملی است و همه باید کمک و با تمام توان کارها را دنبال کنند.

 

حجت السلام والمسلمین قاضی عسکرکه در نشست شواری برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت سخن میگفت با اشاره به اینکه درایام اربعین حسینی کاروان های زیارتی از طریق شرکت شمسا به عراق اعزام نخواهند شد تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته درحوزه مسئولیت بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت درخصوص سفر زائران اربعین حسینی به ستاد مرکزی اربعین منعکس شود.

 

سرپرست حجاج ایرانی همچنین لزوم اطلاع رسانی درموردنحوه صدورروادید برای مشتاقان سفراربعین درسفارتخانه ، چهارکنسولگری دائم و یازده مرکزموقت عراق درایران را خاطر نشان ساخت و گفت: درمحدوده قانونی هرجا که می توانیم برای موفقیت این امرملی نقش خود را ایفاء کنیم.

 

این جلسه با گزارش مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از سفر اخیر خود به عربستان و مذاکرات صورت گرفته برای شناسایی مفقودان حادثه منا ادامه یافت و نماینده ولی فقیه ضرورت پیگیری حقوقی این فاجعه دلخراش ازطریق سازمان های مسئول را خاطر نشان ساخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: باید از کار پراکنده وموازی در پیگیری حقوقی فاجعه منا جلوگیری کرد و ضمن هماهنگی با این سازمان ها و تشکیل کمیته پشتیبانی متشکل از کارشناسان خبره به نحوی عمل نمود تا بازماندگان این حادثه دیه بگیرند.

 

وی افزود: بحث مستند سازی حادثه منا همچنان باید دنبال شود و براساس واقعیات و نه سلایق افراد مطالب سریعتراستخراج و تدوین گردد.

 

وی با اشاره به اینکه نحوه برگزاری مراسم حج سال آینده باید بررسی شود خواستار تماس با مسئولان سعودی و بازنگری دراین حوزه برای جلوگیری از تکرار حوادثی مانند منا شد و گفت: درخصوص نحوه تغییرات درحج سال آینده باید کار کارشناسی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ، ضرورت آسیب شناسی جدی و واقع بینانه در مجموعه بعثه و سازمان حج و زیارت را یادآورشد و وحدت رویه ، پرهیز از موازی کاری و تحول در ساختار نیروی انسانی را مهم خواند./1330/د101/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات