۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۰۱۶۹۷
ممیززاده:

نمایش مذهبی «رستگاری در گرای 61 درجه» از منظر قرآن به دیدگاه سلفی و تکفیری پاسخ می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و کارگردان نمایش مذهبی «رستگاری در گرای 61 درجه» با بیان این که در این نمایش مذهبی به تبیین تکفیری و سلفی گری پرداخته می شود، گفت: در این نمایش دیدگاه سلفی گری و تکفیری و شبهات آن ها در حوزه توسل، شفاعت و زیارت بررسی می شود و در نگاه نمایش پاسخ های مستدل و قرآنی به آن ها داده می شود.
نمایش مذهبی «رستگاری در گرای 61 درجه» از منظر قرآن به دیدگاه سلفی و تکفیری پاسخ می‌دهد نمایش مذهبی «رستگاری در گرای 61 درجه» از منظر قرآن به دیدگاه سلفی و تکفیری پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، عباس ممیززاده، نویسنده و کارگردان نمایش مذهبی «رستگاری در گرای 61 درجه» در نشست خبری که پیش از ظهر امروزدر تالار نور برگزار شد، گفت: ایده اولیه این نمایش در گروه فرهنگی هنری هفت آسمان در سال 92 شکل گرفت و با توجه به اتفاقاتی که در منطقه شکل گرفته است ما نیز باید از ظرفیت های خود برای مقابله با آن ها استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که در این نمایش مذهبی به تبیین تکفیری و سلفی گری پرداخته می شود، اظهار کرد: در این نمایش دیدگاه سلفی گری و شبهات آن ها در حوزه توسل، شفاعت و زیارت بررسی می شود و در نگاه نمایش پاسخ های مستدل و قرآنی به آن ها داده می شود.

 

ممیززاده به شاخصه های اصلی این نمایش اشاره و تصریح کرد: بصیرت افزایی و مقاومت، پیوند اتفاق هایی که در سال 61 رخ داده و جبهه تکفیر که همان ادامه نگاه یزید است، تفکیک بین سلفی گری و تکفیری با باورهای اهل سنت از اهداف این نمایش مذهبی است.

 

نویسنده و کارگردان نمایش مذهبی «رستگاری در گرای 61 درجه» افزود: اهل سنت به زیارت و شفاعت معتقد بوده و دیدگاه آن ها با گروه های سلفی و تکفیری متفاوت است و این امر در نگارش متن این نمایش در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه به فعالیت های دیگر گروه فرهنگی هفت آسمان در عرصه دینی اشاره کرد و گفت: نمایش «چرخ دنده» که متناسب با فضای فرهنگی و تهاجم فرهنگی طراحی شد، «کوپه شماره 13» که به موضوع انتظار پرداخت، نمایش «جوشن» به بحث محرم و کربلا توجه شده است.

 


ممیززاده افزود: نمایش «آبرو» متناسب با ایام فاطمیه است، «شما توی تنور هستی» به عاشورا اشاره دارد و نمایش «شاید به همین نزدیکی» به تهاجم فرهنگی می پردازد و «راز بقا» که به هنجارهای اجتماعی و پیوند آن به مسأله انتظار اشاره دارد، از دیگر برنامه های فرهنگی این مجموعه فرهنگی است.

 

گفتنی است، این نمایش از 23 آبان تا 6 آذرماه هر شب در تالار نور از ساعت 20:30 تا 22 آماده پذیرایی از عموم مردم است و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس www.7/aseman.com برای تهیه بلیت اقدام کنند./1310/203/ب1

ارسال نظرات