۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۰۱۹۴۶
معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

شرکت بیش از دو هزار نفر در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از شرکت 2 هزار و 230 قرآن آموز با رده های سنی مختلف در چهاردهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان آذربایجان شرقی خبر داد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراهیم لایقی، معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از حضور 2 هزار و 230 قرآن آموز با رده های سنی مختلف در چهاردهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این استان خبر داد.

 

وی خاطرنشان کرد: این آزمون همزمان با سراسر کشور در 16 حوزه امتحانی در تبریز و شهرستان های استان در دو نوبت و در 17 رشته مختلف قرآن شامل حفظ اجزاء، حفظ موضوعی، ترجمه، مفاهیم، تدبر و نهج البلاغه برگزار می شود.


معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: آزمون کتبی برای مقطع بالای 12 سال روز جمعه بیست و دوم آبان ماه و آزمون شفاهی برای مقطع سنی زیر دوازده سال روزهای شنبه و یکشنبه بیست و سوم و بیست و چهارم آبان ماه جاری برگزار می شود.


لایقی گفت: این آزمون با توجه به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای دوره های آموزشی، برگزاری آزمون های سراسری قرآن و عترت و ضرورت ارزیابی موسسات فرهنگی قرآن و عترت توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل ارشاد استان ها برگزار می شود.


وی گفت: ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی و سنجش سطح علمی قرآن آموزان و همچنین شناسایی استعدادها و ایجاد فضای مناسب رقابتی از مهمترین اهداف برگزاری این آزمون محسوب می شود.
پس از برگزاری آزمون و براساس میزان قبولی قرآن آموزان، هر موسسه طبق شیوه نامه مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از نفرات برگزیده هر یک از رشته ها تقدیر می شود.


به گفته معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرق آزمون کتبی در تبریز با حضور 565 نفر در دبیرستان فردوسی و آزمون شفاهی با حضور 118 نفر در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بقیه در شهرستان ها برگزار می شود./935/203/ب2

ارسال نظرات