۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۳۰۲۳۰۷
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مانع نفوذ دشمن به کشور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور هشدارهای رهبری در رابطه با نفوذ را جدی نگرفتند، تصریح کرد: به حتم تحقق رهنمودهای رهبری در این خصوص راه نفوذ دشمن به کشور را خواهد بست.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران، صبح امروز در جمع کارکنان سپاه استان، تقوا را پناهگاهی امن برای مؤمن دانست و گفت: تقوا انسان را از مصائب دنیوی و اخروی مصون می دارد.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه صفر و مصائب آل الله در این ماه افزود: این ماه ادامه حادثه عاشورا است و باید همچون محرم گرامی داشته و به یاد شهدای کربلا باشیم.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که جنایت کربلا به دست کسانی رقم خورد که مدعی بودند پیرو رسول خدا هستند، خاطرنشان کرد: آنان به ظاهر در بین مردم موجه بودند، شریح قاضی که قاضی مورد اعتماد مردم بود، فتوای جنگ و کشتن امام حسین(ع) را صادر کرد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران به عوامل ایجاد حادثه تلخ عاشورا 50 سال بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: یکی از این عوامل، بی‌تفاوتی مردم آن زمان نسبت به فساد و ظلم حکام بنی امیه بود و نمی توان تنها یزید، عبیدالله و شمر را مقصر حادثه‌ کربلا دانست، بلکه یک برنامه کاملاً حساب شده‌ 50 ساله انجام شد و روی مردم کار صورت گرفت تا کار به اینجا کشید.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غیرت دینی را به مرور از مردم گرفتند و جامعه ای بی تفاوت به وجود آوردند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ بی‌تفاوت بر سر دین خود نیز معامله می کند که در آن دوران نیز همین گونه شد.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که در دوران پیامبر گرامی اسلام فشارهای بسیاری از سوی کفار بر پیامبر وارد شد که ما به تو ایمان می‌آوریم به شرط اینکه بت بزرگ ما باقی باشد و ما نماز نخوانیم، ادامه داد: علیرغم فشارهای بسیار، پیامبر این درخواست کفار را نپذیرفت و هیچ گاه اجازه ندادند برای راحتی خود و جذب مردم، بر سر دین معامله کند.

 

وی با اشاره به این که برخی سؤوالات مطرح می شود که چرا امام حسین(ع) در روز عاشورا تنها 72یار داشت، ادامه داد: واقعیت این است که بی‌تفاوتی جامعه و اقداماتی که حکام اموی در طول این 50 سال انجام دادند، طرز تفکرها را عوض کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین مؤلفه های قدرت یک کشور از دیدگاه رهبر معظم انقلاب را نیروی توانمند علمی دانست و خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه علمی از جایگاه خوبی در دنیا برخوردار است، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از وضعیت پیشرفت های علمی در کشور، گفت: نباید عرصه علمی کشور ایستاده باشد بلکه هر روز باید شاهد رونق این فعالیت ها در کشور باشیم.

 

وی با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در همه بخش ها وابسته به غرب بود، بیان داشت: استعمار و استکبار جهانی همه راه های پیشرفت و توسعه کشورمان را بسته بود و اجازه نمی داد که کشور پیشرفت کند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان این که استکبار جهانی تلاش می‌کند دنیا را به دو قطب ضعیف و قوی تقسیم کند، ادامه داد: کشورمان باید خود را در همه بخش ها تقویت کند تا نظم مورد نظر آنان را برهم بزنیم چون آنها به هیچ وجه نمی‌خواهند شاهد ایرانی قوی و قدرتمند باشند.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که امروز جوانان برومند این سرزمین با دستان توانمند خود توانستند به قله‌های علمی دست پیدا کنند، افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، مسؤولان باید بیشتر از توانمندی و ظرفیت نسل جوان بهره گیرند.

 

وی با بیان این که متأسفانه گاهی مسؤولان دغدغه های رهبر معظم انقلاب را جدی نمی گیرند، تصریح کرد: تحقق رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری موجب پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تأکید بر این که دولتمردان باید در مسیری که مقام معظم رهبری تعیین می کنند گام بردارند، خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه امروز کشورمان مرهون رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبری در همه عرصه ها است.

 

حجت الاسلام غلامی همچنین به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ آمریکایی به کشورمان اشاره کرد و با بیان این که مقام معظم رهبری با درایت و اشرافیتی که مسائل دارند هشدارهای لازم را به مسؤولان دادند، بیان داشت: مسؤولان کشورمان نیز باید بدانند که هر گونه نفوذ در کشور عواقب جبران ناپذیری برای کشورمان خواهد داشت.

 

وی با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور هشدارهای رهبری در این خصوص را جدی نگرفتند، تصریح کرد: به حتم تحقق رهنمودهای رهبری در این خصوص راه نفوذ دشمن به کشور را خواهد بست./950/201/ب3

ارسال نظرات