۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۰۲۴۵۳
امام جمعه بندر امام خمینی:

دشمن با ایجاد دوگانگی بین امت اسلامی در صدد سرکوب علمای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به این که اقتدار سیاسی، نظامی عربستان در حال کاهش است و چنین حکومت هایی با گذشت زمان دچار فروپاشی خواهند شد، گفت: دشمن از دوگانگی بین امت اسلامی برای سرکوب علمای اسلامی استفاده می کند.
حجت الاسلام محمد تابش ، امام جمعه بندر امام خميني (ره)

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که عربستان سعودی هیچ یک از حقوق سیاسی، اجتماعی مردم مسلمان شیعه عربستان سعودی را مراعات نمی کند، ابراز داشت: علاوه براین که دولت عربستان سعودی در نهایت ظلم با آنها رفتار می کند، با فشارهای دینی مانع از برگزاری مراسمات مذهبی آنها می شود.

 

وی با بیان این که آیت الله نمر از شخصیتی علاوه بر اعتراض به حکومت سعودی درباره عدم رعایت حقوق شهروندی، مسأله تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای ولایت فقیه را مطرح کردند، خاطرنشان کرد: این مسأله از نظر سیاسی حساسیت بسیاری پیدا کرده و رژیم سعودی از ترس گسترش تفکر ایجاد حکومت اسلامی با این عالم برخورد خاصی کرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که شیخ نمر مدت ها گرفتار دشمنی های آل سعود است و این رژیم قصدی برای آزادی آن نیز ندارد، گفت: آیت الله نمر مورد قبول اکثریت شیعیان عربستان است و از رژیم آل سعود رضایتمندی ندارند بنابراین با اقدام این جنایت با عکس العمل شدید شیعیان و حتی تهدید و انجام عملیات های مسلحانه مواجه خواهند شد.

 

حجت الاسلام تابش با بیان این که نقاط سکونت شیعیان در عربستان سعودی از نظر اقتصادی و نفتی از حساسیت بالایی برخوردار هستند، ابراز داشت: با ایجاد هرگونه بحران در این مناطق عربستان سعودی را با چالش خاصی رو به رو خواهد کرد.

 

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به این که متاسفانه حکومت های عربی منطقه یا همراه آل سعود و از حرکت های انقلابی هراس دارند؛ چراکه حکومت های آنها نیز طاغوتی است، هشدار داد: دشمن از دوگانگی بین امت اسلامی برای سرکوب علمای اسلامی استفاده می کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر امام خمینی(ره) با اشاره به این که درباره اعدام شیخ نمر مراجع تقلید، علما و دولت جمهوری اسلامی ایران موضع گیری قاطعی داشتند، بیان داشت: عربستان سعودی با اعدام شیخ نمر به دنبال امتیاز گرفتن از شیعیان این کشور و یا زهر چشم گرفتن از این قشر است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که مطرح کردن اعدام شیخ نمر نوعی فرافکنی از ضعف ها و اختلافات درون حکومت سعودی برای انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی است، تصریح کرد: اقتدار سیاسی، نظامی عربستان در حال کاهش است و چنین حکومت هایی با گذشت زمان دچار فروپاشی خواهند شد./9453/302/ب2

ارسال نظرات