فعالیتهای قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش مستندسازی میشود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، محمدرضا مسیبزاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش امروز در آیین گشایش همایش کشوری مسؤولان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان اینکه در 28 اسفندماه سال گذشته تصمیم بر این شد تا امسال سال متسندسازی فعالیتهای قرآن و عترت باشد اظهار داشت: این سند باید سندی برای آیندگان باشد.
وی تهیه این سند را دارای مزایای بسیار دانست و افزود: برای تهیه این مستند هم فعالیتهای گذشته وزارت آموزش و پرورش در حوزه قرآن، عترت و نماز مورد بررسی قرار میگیرد و هم به آینده این حوزه توجه میشود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه محور تمام فعالیتهای قرآنی دانشآموزان است خاطرنشان کرد: فراگیری آموزههای قرآنی و با اثربخشی آن و مشارکتجویی و مشارکتپذیری دانشآموزان در دستور کار قرار دارد.
مسیبزاده با تأکید بر اینکه در اجرای تمام این برنامهها باید دانشآموزان نقش مؤثر داشته باشند تصریح کرد: در این راستا از ظرفیت تمام نهادهای دیگر از جمله اوقاف و ارشاد استفاده میشود و برای پرهیز از موازیکاری برگزاری مسابقات قرآن شکوفهها بعد از 37 سال اجرا توسط اوقاف به آموزش و پرورش واگذار شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مبین امسال برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور آغاز میشود بیان کرد: طرح مبین با عنوان مدیریت برنامه یاوران نماز در سطح آموزش و پرورش برگزار میشود و بدین منظور تابستان امسال 4 هزار و 500 نفر از مدیران دوره راهنمایی تحت آموزشهای ویژه نماز قرار گرفتند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم پس از اجرای آزمایشی در سال گذشته در 3 هزار مدرسه، امسال در سراسر کشور نه به شکل اجباری بلکه به شکل تشویقی آغاز شده است عنوان کرد: استقبال بسیار خوبی از این طرح شده است.
مسیبزاده با اشاره به اجرای آزمایشی طرح محوری امامشناسی با عنوان «مصباحالهدی» از اجرای سراسری این طرح که به شکل تشویقی انجام میشود خبر داد و گفت: برای تمام مقاطع تحصیلی متناسب با سن دانشآموزان کتابی در این زمینه تألیف شده و دبیرخانه این طرح نیز با نام ائمه در تمام استانها شکل گرفته است.
حمیدرضا آذری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، نیز در این آئین با بیان اینکه سرمایهای گرانبها و بیبدیل به نام قرآن برای تربیت و هدایت انسانها در اختیار ما قرار دارد اظهار داشت: چگونگی استفاده از آن کاری تخصصی، علمی و ظریف است.
وی با اشاره به اینکه میتوان بسیاری از مشکلات و آسیبهای جامعه را با قرآن حل کرد و مصونسازی دانشآموزان از طریق آشنایی آنها با قرآن است خاطرنشان کرد: باید بیش از این در حوزه قرآن کار شود و در این زمینه از راهکارهای نوین استفاده شود./839/202/ب1