۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۰۴۶۵۷
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

معمار هوشمند بسیج امام راحل و خط تراز بسیج رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ سردار کارگر، امام راحل را معمار هوشمند بسیج و خط تراز بسیج را رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: شأن تراز بسیج، رهبر معظم انقلاب است و بسیجیان مطیع ایشان هستند و با دفاع از اسلام و انقلاب همواره خارج از جناح‌بندی‌های سیاسی عمل می‌کنند.
سردار بهمن کارگر

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درسخنانی با اشاره به اینکه حضور بسیج مردمی در دوران دفاع مقدس ماموریت تعیین کننده ای داشت، گفت: دفاع مقدس متعلق به مردم است . مردمی که مخلصانه در قالب بسیج در میادین نبرد با دشمن قرار می گرفتند و با عزم و اراده راسخ بر دشمن تا بن دندان مسلح فائق می آمدند.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم برای نسل حاضر از رشادت های بسیج در دوران دفاع مقدس بگوییم باید گفت یک بسیجی واقعی همواره مطیع امر ولی خود بود و خارج از جناح و حزب عمل می کرد و به واقع تفاوتی نداشت که با کدام لهجه و از کدام قوم و فرقه و یا مذهب در جنگ حضور پیدا کرده‌اند و سلیقه‌های سیاسی مختلفی در دفاع مقدس یک رنگ بود و بوی نفاق هرگز بخود نمی گرفت.

 

سردار کارگر گفت: بسیج توسط حضرت امام هوشمندانه در شرایطی تاسیس شد که نهاد های دولتی شکل گرفته بود و این نیروی مردمی نقش نزدیک کردن نهادها و دستگاه ها را داشت. قاطعانه می گویم که در دوران دفاع مقدس بسیج نقش تعیین کننده و کلیدی داشت. مردم در قالب بسیج متبلور شده و توانستند در سایه رهبری واحد به پیروزی ای که مافوق تصور بسیاری تحلیل گران جهان بود نائل شوند.

 

او گفت: بسیج را جناحی و گروهی نکنیم. بزرگترین خطر این است که بسیج را دچار این انحراف نماییم. بسیج منزه از این امور بوده و به یاری خدا خواهد بود. هر زمان که آن را از این راه به انحراف بکشیم، خود به خطا رفته ایم و پایمال می شویم. شان بسیج والا و مقدس است و متعلق به خود مردم است. فرمانده آن امام بوده و در حال حاضر مقام معظم رهبری است. بسیجیِ تربیت یافته امام، بقای انقلاب را تعیین کرد و پیروز میدان بود. معمار هوشمند بسیج امام راحل و خط تراز بسیج، مقام معظم رهبری است. شان تراز بسیج ما رهبری انقلاب است و همه ما در در سایه فرمان ایشان قرار داریم و این از افتخارات ماست.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: بسیج نقش تمام کننده در جنگ داشت و کشور را نجات داد، در سازندگی پس از انقلاب کشور را پیش برد و در فتنه های اخیر حفظ و حراست کرد. در مناسبات هسته ای اخیر و بالا بردن شان جمهوری اسلامی ایران این بسیجیان جان بر کف بودند که توانستند به سیاست مداران و مدیران جسارت میدان داری دادند تا حقوق کشورمان را مطالبه کنند. این که در یک طرف میز مذاکره کشور مان بود و طرف دیگر شش کشور ابرقدرت دنیا و مذاکره صورت می گرفت، نشان از تفکر بسیجی مسولین کشور است.

 

وی با اشاره به حضور ولادیمر پوتین در کشور و حضور بی وقفه او نزد مقام معظم رهبری عنوان کرد: روسیه از قدرتهای بزرگ جهان است و این ارادت او به رهبری نشانه قدرت غیر قابل انکار ایران در منطقه است. وی گفت: این قدرت و این امنیت، درموقعیتی که تمام کشورهای منطقه و حتی پایتخت مطمئن اروپا یعنی فرانسه مورد هجوم تروریسم و نا امنی به سر می برد از موهبت های الهی و وجود روحیه بسیجی در نهاد های کشور است . اگر ولایت پذیری و تفکر بسیجی مدیران و مسولین ما در کشور نبود هرگز در این جایگاه علمی و سیاسی در جهان نبودیم. همه ما در جای جای این مملکت بسیجی هستیم و تفکر بسیجی را در خود نهادینه می کنیم تا رستگار شویم.

 

سردار بسیجی بهمن کارگر در خصوص ابعاد شخصیت بسیجی گفت: بسیجی باید یار و یاور باشد. وحدت آفرین باشد. بوی اختلاف نداشته باشد و همواره فرمانبردار و ولایی باشد. بسیجی جاودانگی را در شهادت جستجو میکرد و همواره نیز همین گونه باید باشد.

 

وی با تشکر از مسولان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: امید است این دانشگاه همانطور که تاسیسش با تفکر بسیجی بوده با همان روند پیش رفته و به لحاظ نام آن که اسلامی باشد همواره در این راه ثابت قدم بماند. مادامی که این روحیه در افراد باشدپیشرفت حاصل می شود ولاغیر.

 

در پایان نیز سردار کارگر لوح تقدیری از طرف فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح بنا بر فعالیت های خوب دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ساخت یادمان های شهدا و نیز برگزاری مناسبت های دفاع مقدس، تقدیم ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی "حمید میرزاده " کرد و از تلاش های ایشان قدردانی نمود./1330/د101/ف2

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات