۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۷۷۹
آیت الله نوری همدانی:

طلبگی نوعی جهاد است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی از خواهران طلبه خواست تا در مسیر طلبگی خود به نصایح علمای فقید اسلام توجه کنند و ضمن اینکه می‌کوشند فقیه و ادیب باشند استکبار ستیزی و مقابله با دشمنان اسلام را از یاد نبرند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار خواهران طلبه حوزه‌های علمیه استان همدان در تبیین وظایف طلاب علوم دینی گفت: علما و فضلای قدیم در کتب و سخنان خود مسئولیت‌ها و وظایف طلاب را به خوبی تعریف کرده‌اند که توجه طلاب امروز جامعه اسلامی به این تعاریف بسیار مهم است.
این مرجع تقلید ادامه داد: اخلاص، همت بلند، جدیت و کوشش، داشتن اراده و تصمیم، نظم و ادبیات باعث خواهد شد که طلاب بتوانند راه علمای بزرگ اسلام را پیروی کنند و مانند آنان در کسب علوم اسلامی و خدمت به دین مبین اسلام موفق باشند.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تأثیر بسیار عمیق ادبیات بر محقق شدن و فهمیدن علوم اسلامی و توفیق در راه کسب علوم دینی اظهار داشت: ادبیات عربی شامل صرف و نحو و ادبیات فارسی باعث می‌شود که طلاب، محقق، نویسنده و دارای بیان خوبی باشند و بتوانند علوم درسی خود را خوب فرا بگیرند و تبلیغ کنند.
وی در توصیه به خواهران طلبه گفت: شما باید فقیه و ادیب باشید در زمانی که ما در خدمت مرحوم آخوند بودیم آقای همایون به ما درس خط می‌داد و اعتقاد داشتند که اضافه بر ادبیات که لازمه پیمودن راه طلبگی است باید خط خوبی داشته باشیم.
این مرجع تقلید طلبگی را نوعی جهاد توصیف کرد و ابراز داشت: همانگونه که جهادگران برای شرکت در میدان مبارزه نیازمند آموختن مهارت‌هایی هستند طلاب نیز برای ورود به عرصه جامعه و تبلیغ دین اسلام باید مهارت‌هایی را فراگیرند؛ بنابراین از طلاب می‌خواهم که در کسب علوم اسلامی کوشا بوده و جدیت داشته باشند.
حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: لازم است طلاب با امور فرهنگی و سیاسی روز آشنا بوده و با روحیه‌ای استکبار ستیز پرورش یابند؛ طلاب جوان باید به سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیتنامه امام خمینی (ره) آشنا باشند؛ وصیتنامه امام حاصل تجربیات این رهبر بزرگ جهانی است که توانست حکومت شاهنشاهی را با سابقه 2500 ساله سرنگون کند.
وی زنان را قبل از انقلاب اسلامی یا گوشه‌نشین خانه و یا غرب زده دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی زنان توانستند که وارد حوزه‌های علمیه شوند و علوم دینی را فرا گیرند و از وضعیت بد قبل از انقلاب جدا شوند.
این مرجع تقلید مولوی را صوفی و سنی خواند و در بیان مقام زن با خواندن اشعاری از مولوی و پروین اعتصامی گفت: امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که حق خانم‌ها در انقلاب کمتر از مردان نیست؛ من بعد از فتنه 88 به منظور تبلیغ چهره به چهره در کشور به بیست استان سفر کردم و در سفر به لرستان خود متوجه شدم که 500 نفر از خانم‌های این منطقه حتی در جنگ شرکت و از کشور اسلامی مان دفاع کرده‌اند./836/پ202/ج
ارسال نظرات