۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۳۰۵۴۶۶
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

راه ادامه برجام بستن PMD است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: براساس ابلاغیه تاریخی رهبر معظم انقلاب همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر این باورند که نمی‎توان خدا و خرما را همزمان داشت یعنی اجرای برجام و عدم بستن پرونده PMD باهم جمع نخواهد شد، بنابراین راه ادامه برجام بستن PMD است.
305449 علي شمخاني
وی در خصوص گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی و اختلال احتمالی توسط آژانس عنوان کرد: نباید اسم این را اختلال گذاشت؛ ایران بر اساس آنچه مدیرکل آژانس مشخص کرده نهایت همکاری را در شفاف‌سازی سوالات، موضوعات و مکان‌هایی که بخش مهمی از گزارشات وهمی مبتنی بر خواسته‌های سرویس‌های امنیتی بود را داشته است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: کشور ما در این دوره نهایت همکاری و شفاف‌سازی را داشته است به گونه‌ای که کارشناسان آژانس استاندارد بودن فعالیت هسته‌ای ما را تایید کردند، در آینده نزدیک آژانس گزارشی در رابطه با مسائل هسته‌ای ایران که به PMD مشهور است ارائه خواهد کرد.
شمخانی بیان کرد: بر اساس گزارش اخیر آژانس جمهوری اسلامی ایران هیچ انحراف غیر صلح‌آمیز در روند هسته‌ای خود نداشته است، در این زمینه گزارش آمانو یک گزارش خاکستری و روشن خواهد بود اما در آن ابهامی نیست.
وی افزود: این گزارش زمینه‌ساز قطعنامه شورای حکام خواهد شد و آن چیزی که پرونده مسائل گذشته را می‌بندد قطعنامه شورای حکام یعنی 5+ 1 است که امیدواریم به وظایف خود عمل کنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه تاریخی رهبر معظم انقلاب همه مسؤولان جمهوری اسلامی ایران بر این باورند که نمی‎توان خدا و خرما را همزمان داشت یعنی اجرای برجام و عدم بستن پرونده PMD باهم جمع نخواهد شد، بنابراین راه ادامه برجام بستن PMD است./807/پ202/ج
ارسال نظرات