۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۵۸۱۹
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

وظیفه طلاب و حوزه‌های علمیه پالایش افکار نادرست در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین وظیفه طلاب و حوزه‌های علمیه را پالایش افکار نادرست در جامعه دانست و گفت: خنثی‌سازی جریان‌های مشکوک سکولار بر عهده اساتید حوزه است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه گفت: حوزه در زمینه کتاب‌های درسی پیگیری‌هایی را انجام داده است و تعداد بسیاری از کتاب‌ها تعویض شده است.

 

وی در ادامه افزود: کتاب‌ها به صورت کلاسیک در آمده و ویرایش شده است و سؤالات امتحانی به کتاب‌ها اضافه شده است، اساتید هم آموزش های ضمن خدمت را می‌گذرانند و برای آنها برنامه‌های آموزشی گذاشته می‌شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: کلاس‌های اخلاق، برنامه‌های تربیتی و اردوهایی برای طلاب گذاشته می‌شود، در زمینه‌های سیاسی و دفاع از ولایت هم تحولاتی ایجاد شده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که تحولات و پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه حاصل شده است، عنوان کرد: در مباحث تبلیغ طلاب هم تغییراتی صورت گرفته و مخاطب شناسی برای آنها تشریح شده است.

 

این کارشناس حوزوی خنثی سازی جریان‌های مشکوک سکولار را بر عهده اساتید حوزه دانست و تأکید کرد: اساتید حوزه علمیه به خاطر آموزش‌های لازم و داشتن علم و تجربیات کافی می‌توانند جریان‌ها را شناسایی کنند.

 

حجت الاسلام عباسی در ادامه اضافه کرد: به خاطر آگاهی مسؤولان حوزه‌های علمیه جریان‌های سکولار نمی‌توانند در حوزه نفوذ کنند اما گاهی افرادی که تفکر غیر اسلامی دارند وارد حوزه می‌شوند و فرقه‌های دروغین را رواج می‌دهند، اما طلاب علوم دینی آموزش دیده‌اند تا این فرقه‌ها را شناسایی کنند.

 

وی وظیفه طلاب را پالایش افکار نادرست در جامعه دانست و بیان کرد: تولید علم در حوزه به صورت نسبی خوب صورت گرفته است و علم به صورت کاربردی درآمده است و در زمینه‌های مختلف تخصصی کار شده است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: کتاب‌هایی که در آن آیات و روایات دارد برای جوانان و نوجوانان به صورت تخصصی کار شده و قابل درک برای آنهاست و برای هر قشری کتاب‌هایی مختص به آن قشر طراحی شده است.

 

علوم انسانی موضوع اصلی حوزه‌های علمیه است

استاد حوزه علمیه قزوین موضوع اصلی حوزه‌های علمیه را علوم انسانی دانست و بیان کرد: علوم آخرتی، رفتاری، تفکرات و اندیشه‌های انسانی در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، علوم انسانی با رویکرد دینی است و تحولات و ترقیات زیادی در حوزه صورت گرفته است.

 

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: کارشناسان حوزه علمیه وظیفه دارند آیات و روایات را به صورت کتاب درآورند و در اختیار مردم قرار دهند و علما هم در منبرها آیات و سنت پیامبر را به بهترین شکل تشریح کنند./838/302/ب2

ارسال نظرات