۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۳۰۶۰۴۱
امام جمعه منوجان:

پیاده روی اربعین بزرگ‌ترین ضربه را به دشمنان شیعه وارد می‌کند

خبر گزاری رسا ـ امام جمعه منوجان گفت: پیاده روی اربعین آقا امام حسین(ع) یکی از سنت های شرعی و دینی است که در دین ما ثواب بسیاری دارد، این پیاده روی از قدیم به صورت یک سنت بوده و چند سالی است به همت انقلاب اسلامی و کشور مسلمان عراق با حضور انبوه مردم شکل گرفته است.
راهپيمايي اربعين

حجت الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: پیاده روی اربعین آقا امام حسین (ع) یکی از سنت های شرعی و دینی است که در دین ما اجر، پاداش و ثواب بسیاری دارد این پیاده روی از قدیم به صورت یک سنت بوده است از این رو چند سالی است به همت انقلاب اسلامی و کشور مسلمان عراق به صورت نمادین از عظمت اسلام شکل گرفته است.

 

وی اظهار کرد: حال و هوای اربعین تاثیر عمیقی بر معنویت و فرهنگ دینی مردم دارد از این رو امروزه اگر مشاهده کرده باشید حضور بعضی از انسان ها که اسم کامل و سالمی ندارند در این مراسم نشان دهنده عشق و علاقه مردم به این مراسم است.

 

حجت الاسلام رضوانی در ادامه ابرازداشت: این پیاده روی یک تجمع بزرگ دینی و شیعی است که در دنیا نمونه ندارد.

 

امام جمعه منوجان با اشاره به وضعیت کیفی و امنیتی این راهپیمایی خاطرنشان کرد: این راهپیمایی از نظر وضعیت کیفی، مردمی که در آنجا حضور دارند به ویژه مردم بزرگ شیعه عراق به عمق این مسأله پی بردند از این رو آنچنان پذیرایی و استقبالی از مردم انجام می دهند که این در دنیا نمونه ندارد؛ از نظر امنیتی نیز با وجود تهدیدات متعددی که از جانب تکفیری ها، داعش و دیگر گروه ها می شود، به لطف خداوند و همت مردم و حضور عزیزان امنیتی کشور در آن سرزمین، امسال نیز همانند سال های گذشته امنیت کامل است و خطری مردم را تهدید نمی کند تا جهانیان بدانند که اسلام و حاکمیت اسلامی که خود امنیت و آرامش درونی دارد امنیت جانی نیز به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام رضوانی با بیان اینکه شیعه انگلیسی فعالیت های ضد دینی را تبلیغ می کند افزود: شیعه هراسی که در دنیا به وسیله استکبار جهانی پدید آمده است تا کشورها را از هلال شیعه بترساند و در درون شیعه انحرافاتی به وجود آورند که مقام معظم رهبری این انحرافات را به عنوان شیعه انگلیسی که نمادی از انسان هایی است که انحرافی فکر می کنند و به نام و نیت شیعه سایت هایی به وجود آورده اند که بگویند ما طرفدار شیعه هستیم تا انحرافات عمیق تری به وجود آورند.

 

نماینده ولی فقیه در منوجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: راهپیمایی اربعین یک پدیده بی سابقه است و ما از دور به حال زائران غبطه می خوریم و آرزو می کنیم که کاش ماهم در این راهپیمایی حضور داشتیم.

 

وی درپایان افزود: ما در این پیاده روی از سراسر دنیا از هر نوع ملیتی را در این تجمع می بینیم و به سمع کشورهای دیگر می رسد که این بزرگ ترین ضربه ای است که به شیعه انگلیسی وارد می شود./9705/302/ب1

ارسال نظرات