۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۰۶۰۴۵

مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در امامزاده بی‌بی‌سکینه ملارد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت اربعین حسینی امروزبا حضور امام جمعه و مردم عزادار ملارد در امامزاده بی‌بی‌سکینه(س) این شهر برگزار شد.
اربعين حسيني 306045 306045 306045 306045 306045 306045

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت اربعین حسینی امروز در امامزاده بی‌بی‌سکینه(س) خواهر امام رضا(س)، واقع در صفادشت ملارد، به همت مدیریت این آستان مقدس مسؤولان شهر ملارد و اوقاف استان تهران با حضور حجت‌الاسلام حسین حسینی، امام جمعه ملارد و  انبوه مردم  عزادار در این آستان مقدس برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور انبوهی از مردم همراه بود، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه ملارد، گفت: اصل قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن حق، اصلاح امور دینی و اجتماعی مردم، هدایت و رسیدن مردم به فضایل اخلاقی بود.

 

به خواست الهی عشق به امام حسین(ع) روزافزون می‌شود

وی افزود: دشمنان در طول تاریخ تلاش کردند تا امام حسین(ع) و عاشورا فراموش شود اما به خواست الهی بعد از 1400 سال عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) روز‌افزون می‌شود به گونه‌ای که از خبرگزاری ها و سران سایر کشورها به این مساله اعتراف می‌کنند.

 

امام جمعه ملارد عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی دشمنان هر چه تلاش کردند با انواع راهکارهایی نظیر چنگ، تحریم، تبلیغات رسانه‌ای و ایجاد اختلافات داخلی انقلاب ما را مصادره کنند به اهداف خود دست نیافتند.

 

امروز ایران در سوریه و عراق حرف اول را می‌زند

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: امروز انقلاب کشور ما ایران به سایر کشورهای اسلامی مانند سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، یمن صادر شده است ایران در سوریه و عراق حرف اول را می‌زند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایرانی که زمانی هیچ کشور برای شاه آن هیچ ارزشی جز نوکری قائل نبود، امروز به برکت انقلاب اسلامی چنان عزت و اقتدار پیدا کرده است که رییس جمهور روسیه بعد از ورود به ایران بدون استقبال رسمی مستقیم به دیدار رهبر آن می‌شتابد، این عزت و اقتدار به برکت خون شهدا که باید آن را قدر دانست، دشمن تلاش می‌کند این اقتدار و عزت را از طریق نفوذ از ما بگیرد که نباید اجازه چنین کاری را به او بدهیم.

 

در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام محمد سلیمی، مدیریت آستانه بی‌بی سکینه(س)، در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه ما و بسیاری از مردم از زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بازماندیم به همین سبب طی برنامه‌ریزی با مسئولان صفادشت ملارد طرح پیاده‌روی استانی برنامه‌ریزی شد.

 

وی افزود: در پایان این پیاده‌روی با حضور مردم تا ساعت 11 در این آستان مقدس به ذکر مرثیه اباعبدالله‌الحسین(ع) وسخنرانی توسط امام جمعه ملارد درباره عظمت این روز پرداخته شد.

 

یکی از صفات مؤمن زیارت اربعین است

همچنین حجت‌الاسلام حسین حسینی امام جمعه ملارد، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، با اشاره به فضیلت روز اربعین، گفت: فضیلت زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین آنقدر مهم است که امام حسن عسکری (ع) آن را یکی از صفات مومن معرفی کردند.

 

وی افزود: یکی دیگر از فضیلیت‌های اربعین در این است که هر کس در این سفر نورانی به پابوسی سیدالشهدا(ع) نائل شود آتش جهنم بر او حرام و بهشت بر او واجب می‌شود.

 

امام جمعه ملارد عنوان کرد: چون اربعین کارکردهای فراوان دارد حضور جمعیت میلیونی را نه در کربلا بلکه در سراسر گیتی و ایران اسلامی در امامزادگان شاهد هستیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی در پاسخ به اینکه آیا برای کسانیکه در روز اربعین کربلا نرفتند سلام از راه دور کفایت می‌کند، گفت: پیامبر(ص) فرموند: اگر کسی عمل قومی را دوست داشته باشد با عمل آن قوم محشور می‌شود، کسانی که بر حضور در راهپمایی اربعین علاقه داشتند اما توفیق پیدا نکردند در هر جا که هستند به امام حسین(ع) سلام بدهند تا در ثواب حاضران شریک خواهند شوند.

 

حرارت محبت امام حسین(ع) سال به سال بیشتر می‌شود

همچنین حجت الاسلام اصغری از مبلغان امامزاده سکینه(س) در جمع خبرنگاران، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: حرارت محبتی که از امام حسین(ع) در قلب‌های مومنان پرپا می‌شود تا ابد پابرجا است، این حرارت سال به سال بیشتر شده و سبب می‌شود مردم از اقصا‌نقاط دنیا پای پیاده با مال و جان رهسپار زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) شوند.

 

وی با اشاره به اینکه کاروان اسرا در چنین روزی به کربلا رسیدند، افزود: امروز روز اربعین میلیون‌ها زائر و شیفته امام حسین(ع) به میعادگاه عشق رهسپارند و می‌روند تا در این ایام این بزرگوار را زیارت کرده و به نوعی با حضرت زینب(س) حضرت سکینه(س) و حضرت رقیه(س) همدردی کنند، بهشت برین زیارت این بارگاه مقدس است. /807/202/ب2

ارسال نظرات