۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۳۰۶۲۸۷
آیت الله کعبی:

آمریکا به رژیمی منفور در بین ملت های منطقه تبدیل شده است/ فرجام همراهی با آمریکا بن بست است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکا به رژیمی منفور در بین ملت های منطقه تبدیل شده است، فرجام همراهی با ایالات متحده را بن بست توصیف و سیاست های این کشور را در منطقه شکست خورده ارزیابی کرد.
آيت الله کعبي نماينده خوزستان در خبرگان رهبري آيت الله کعبي آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نظام ایالات متحده را نظامی مستکبر، سلطه طلب و مبتنی بر جرم و جنایت توصیف کرد و ابراز داشت: تشکیل آسیای غربی تحت تسلط خود به گونه ای که منابع مادی به ویژه نفت و گاز را در اختیار و منابع انسانی را تحت سیطره فکری خود و نظام های حکومتی را تحت فرمان خود قرار دهد، از جمله اهداف آمریکا در منطقه است.

 

وی تصریح کرد: آمریکا در جست وجوی هیمنه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تسلط امنیتی بر مسلمانان در منطقه و تلاش بر مقتدر کردن روزافزون رژیم اشغالگرقدس است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: دفاع از استقلال و آزادی ملت های منطقه از استکبار و استبداد و تحقق پیشرفت و عدالت در منطقه برپایه مردم سالاری اسلامی و حرکت به سوی از بین بردن رژیم اشغالگر قدس از اهداف جمهوری اسلامی ایران در منطقه می باشد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در این تقابل رژیم صهیونیستی در حال حاضر رو به ضعف نهاده و کشورها، ملت ها و نخبگان منطقه، آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ می شناسند، ادامه داد: بزک کردن آن فایده ای در برنخواهد داشت و این کشور به رژیمی منفور در میان ملت های منطقه تبدیل شده است.

 

آیت الله کعبی افزود: نخبگان، مردم و کشورهای دوست و هم پیمان آمریکا به این نتیجه رسیده اند که همراهی با آمریکا در نهایت به بن بست ختم می شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که جهان بینی الهی که در واقع حاکمیت توحید، عدالت، حاکمیت اخلاق و معنویت، دفاع از استقلال، آزادی و مظلومان جهان، تلاش برای سعادت انسان ها بر پایه صلح و عدالت و حکومت صالحان است، خاطرنشان کرد: از این منظر سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه دفاع از استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت و ارتقای کشورهای منطقه و بازسازی امت اسلامی به وحدت و برادری اسلامی و استقرار صلح و امنیت در منطقه برپایه ارزش های اخلاقی و مردم سالاری است.

 

وی پیروزی های چشم گیر مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان، اخراج ذلت بار رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، مقاومت حزب الله در جنگ 33 روزه، مقاومت مردم عزه و مقاومت سوریه در برابر توطئه های آمریکا و متحدانش را از مویدات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان سدی مستحکم در برابر قدرت های سلطه گر به ویژه آمریکا خواند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مقاومت سوریه در برابر اقدامات آمریکا و متحدان شیطان بزرگ و برشمردن آن به عنوان توطئه بزرگ آمریکا علیه مقاومت، گفت: تلاش آنها بر این بود تا در فاصله زمانی یک یا دو ماهه معادلات منطقه را تغییر داده و مقاومت را از بین ببرند در حالی که اکنون شاهد دوران پنج سالگی دفاع و مقاومت سوریه هستیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: آمریکا و متحدان او به شکست اعتراف کرده و ایران را به حضور در حل بحران سوریه فراخوانده که البته در این نشست ها نیز جمهوری اسلامی ایران به پیروزی بزرگی دست یافت.

 

آیت الله کعبی خروج خفت بار آمریکا پس از 10سال از اشغال عراق پس از سقوط صدام حسین را از دیگر پیروزی های چشمگیر سیاست خارجی جمهوری سلامی ایران در برابر آمریکا دانست و تأکید کرد: آمریکا برای استقرار نظامی آمریکایی لیبرالی در عراق سرمایه گذاری بسیاری انجام داد اما به جایی نرسید.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که آمریکا پس از خروج خفت بار از عراق، داعش و تکفیری ها را جایگزین خود کرده و در این برنامه با شکست مواجه شدند، خاطرنشان کرد: محور مقاومت با جمهوری اسلامی است.

 

وی با بیان این که عده ای به دنبال مطرح کردن سیاست و دیپلماسی بدون اعتقادات و فرهنگ دینی هستند و بگویند که سیاست و دیپلماسی نوعی فن و واقع گرایی است، تأکید کرد: چنین سخنی درست نیست، چراکه سیاست و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه متن اعتقادات جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی است؛

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: سیاست خارجی مبتنی بر فقه اسلامی، حکمت، تقوا، مصلحت، مقاومت، عزت و دفاع از مظلومان و نفی نظام سلطه براساس قاعده نفی سبیل از معیارهای دیپلماسی اسلامی به شمار می رود./9453/ت302/ج

ارسال نظرات