۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۶۳۷۳
مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری:

تقرب انسان به خدا تنها از راه توسل به اهل بیت میسر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری تقرب انسان به خدا را تنها از راه توسل به اهل بیت عصمت و طهارت میسر دانست و گفت: فتوای برخی علمای آل سعود بر مجاز بودن قتل عام مردم بی ‌گناه در یمن و دیگر بلاد اسلامی ناشی از دوری آن ‌ها از اهل بیت عصمت و طهارت است.
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام کریم سرافراز، مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، شامگاه شنبه، 14 آبان ماه، در جمع بسیجیان و فرماندهان پایگاه های مقاومت شهرستان شهرکرد، با تسلیت دهه آخر صفرالمظفر و فرارسیدن شهادت سبط اکبر نبی گرامی اسلام، رحلت پیامبر اعظم و شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: امامت مهم ‌ترین مسأله در مسیر تکامل انسان است و از این ‌رو باید همواره تلاش کنیم پیوند خودمان را با مسأله امامت ناگسستنی ‌تر از قبل کنیم.

 

 

مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری افزود: گریه و حزن و اندوه در مصیبت امام حسین(ع) یک بُعد قضیه است، مسأله اصلی آشنا شدن با مسأله امامت و فهم دقیق و نزدیک شدن دل به امام و قرار گرفتن اعمال انسان در مسیر امامت است.

 

 

این مقام مسؤول ادامه داد: یهودیان صدر اسلام در مسیر امامت انحراف ایجاد کردند، چراکه می‌دانستند که شناخت حقیقت امامت به شناخت نبوت و درک توحید و وحدانیت می ‌انجامد و این سه اصل هیچگاه از هم جدا نمی‌ شوند و انفکاک ‌پذیر نیستند.

 

 

حجت الاسلام سرافراز تأکید کرد: ما به‌ عنوان مسلمان و شیعه، ‌باید امامت را آنگونه که هست بشناسیم و اعمالمان را بر مسیر امامت منطبق کنیم تا به سعادت برسیم.

 

 

وی کلیدواژه‌ های امامت را مظهر افتخارات تشیع دانست و گفت: به تعبیر زیبای امام حسین(ع) خداوند بندگان را برای شناخت خدا خلق کرده تا بعد از شناخت، او را عبادت کنند.

 

 

مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بندگان به واسطه شناخت و عبادت خدا، از غیر خدا بی ‌نیاز می‌ شوند و امام حسین(ع) معرفت خدا را شناخت و اطاعت از امام هر زمان و عصر عنوان فرموده است.

 

 

این مقام مسؤول گفت: شناخت حقیقت امامت، به درک مقام نبوت و وحدانیت خداوند می ‌انجامد و آیه شریفه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی ‌الامر منکم»، ‌وظیفه ما را در قبال توحید، نبوت و امامت،‌ مشخص می‌ سازد.

 

 

حجت الاسلام سرافراز، تمسک به قرآن و حرکت در مسیر انبیای عظام الهی و تبعیت از اولیا و ائمه معصومین(ع) را به ‌عنوان کلمه تامه الهی حائز اهمیت برشمرد و گفت: معصومان(ع) کلمه تامه الهی، یعنی یک درجه از انبیاء نیز بالاتر هستند و عظمت وجودی امام حسین(ع) در  واقعه عاشورا نیز گواه این ادعاست که ائمه کلمه تامه خداوند هستند یعنی در علم، شجاعت، تقوا و همه اسما و صفات، تجلی خدا هستند.

 

 

وی محدود کردن امام به مکان و زمان خاص را ناشی از جهالت و غرض ‌ورزی برخی افراد دانست و گفت: خدا برای قبول توبه حضرت آدم نیز کلمات تامه را به ایشان آموخت و به واسطه آن‌ ها توبه‌اش را پذیرفت.

 

 

مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، تقرب انسان به خدا را تنها از راه توسل به اهل بیت عصمت و طهارت میسر دانست و افزود: فتوای برخی علمای آل سعود بر مجاز بودن قتل عام مردم بی ‌گناه در یمن و دیگر بلاد اسلامی ناشی از دوری آن ‌ها از کلمه الله و کلمات تامه الهی و اهل بیت عصمت و طهارت است.

 

 

این مقام مسؤول، با اشاره به حدیث قدسی، امام حسین(ع) را کلمه تامه الهی و دارای بالاترین عنوان در بین شهدا و بندگان دانست و به نقل از پیامبر گرامی اسلام، عزاداران و شیعیان آن حضرت را نیز دارای عنوان و مقام شفاعت برشمرد که شفاعتشان مورد قبول درگاه حضرت حق قرار می‌ گیرد./9457/202/ب1 

ارسال نظرات