۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۳۰۶۹۹۶
استاد حوزه علمیه:

پیشرفت علوم در عصر حاضر سبب استخراج اسرار جدید از قرآن کریم شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: قرآن و عترت دو یادگار پیامبر(ص) هستند قرآن کتاب پند و حکمت‌ها نه تنها در طی گذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری هیچ خدشه‌ای به آن وارد نشد بلکه پیشرفت علم انسان سبب استخراج و استنباط مطالب جدید و نو از قرآن شد.
حجت الاسلام جان نثاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی جان‌نثاری استاد حوزه علمیه شامگاه 18 آذر به مناسبت دهه سوم صفر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حدیثی که از ائمه معصومین(ع) به صورت متواتر  نقل شده باشد در نزد کارشناسان علوم حدیث دارای اعتبار  است.

 

وی افزود: زمانی که مسلمانان حدیثی را به صورت متواتر نسل به نسل کسب می‌کنند دیگر به درستی محتوای آن حدیث کوچکترین شک و شبهه‌ای ندارند برای مثال حدیث ثقلین، شجاعت حضرت علی(ع) و واقعه غدیر خم به صورت متواتر نقل شده است.

 

قرآن و عترت دو یادگار پیامبر(ص) هستند

حجت الاسلام جان‌نثاری با اشاره به حدیث ثقلین که پیامبر(ص) فرمودند من از بین شما خواهم رفت و از خود دو یادگار با ارزش برای شما باقی خواهم گذاشت، تصریح کرد: قرآن و عترت دو یادگار پیامبر(ص) هستند قرآن کتاب پند و حکمت‌ها نه تنها در طی گذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری هیچ خدشه‌ای به آن وارد نشد بلکه پیشرفت علم انسان سبب استخراج و استنباط مطالب جدید و نو از قرآن شد.

 

وی افزود: قرآن به عنوان یادگار رسول اکرم(ص) که از جهات مختلف دارای اعجاز است حبل الهی بوده و مفسران این کتاب آسمانی اهل بیت(ع) هستند.

 

مفسران کتاب آسمانی، اهل بیت(ع) هستند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم دارای دستورات و احکام‌های الهی است که نیاز به تبیین و تفسیر دارد، گفت: مفسران کتاب آسمانی، اهل بیت(ع) هستند چرا که آنان جانشینان پیامبر(ص) و مجریان امر الهی در سطح جامعه اسلامی از جانب پروردگار انتخاب شده‌اند.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری با اشاره به اینکه پیامبر(ص) راه نجات بشر را در تمسک و اطاعت از این دو یادگار می‌دانستند، ابراز کرد: پیامبر(ص) با بیان حدیث ثقلیین وظیفه اطاعت از قرآن و اهل بیت(ع) را مشخص کرده است و این حدیث نشانگر این است که این دو یادگار به هیچ عنوان قابل تفکیک نبوده و نخواهد بود اگر کسی اهل بیت(ع) را رها کند در اصل قرآن را رها کرده است.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند هر ظلمی به قرآن وارد شود بر اهل بیت(ع) وارد شده و هر ظلمی به اهل بیت(ع) وارد شود بر قرآن وارد شده است و اگر اطاعتی از قرآن شود اطاعت از اهل بیت(ع) است و اگر از اهل بیت(ع) اطاعت نشود از قرآن اطاعت نشده است.

 

قرآن کتاب صامت و اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: قرآن کتاب صامت و اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند اگر دستورات خداوند در قرآن کریم از جانب مسلمانان صحیح دریافت شود راهی جز اطاعت از اهل بیت(ع) ندارند چرا که اهل بیت(ع) دارای شرافت عدل و فضیلت هستند.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری با بیان اینکه حدیث ثقلین چراغ راه مسلمانان بود که متاسفانه مسلمانان به این حدیث عمل نکردند و موجب شهادت اهل بیت(ع) شدند، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید امانت‌ها را به اهلش بسپارید؛ ولی مسلمانان امانت رسول خدا را به نا اهلانی همچون معاویه و یزید سپردند و سبب شهادت اهل بیت(ع) شدند./813/202/ب2

ارسال نظرات