۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۰۷۰۵۴
آیت الله علم الهدی در حرم رضوی:

بصیرت و فتنه شناسی علاج مشکلاتی است که امکان دارد تاریخ انقلاب را تحریف کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی در حرم مطهر رضوی گفت: اگر افراد زاویه دار با ولایت و رهبری در رأس کشور قرار گیرند و بر نظام مسلط شوند، جامعه ما با همه «یاحسین» گفتن هایش جامعه یزیدی می شود.
آيت الله علم الهدي آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، ظهر امروز در مراسم عزاداری و سوگواری سالروز وفات پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: رنج و زحمات پیامبر اکرم اسلام برای دعوت مردم به سوی خدا با دیگر انبیای الهی قابل مقایسه نیست، پیامبر(ص) در تمام دوران اجرای نبوت و رسالت شان که 23 سال بیشتر نبود قلمرو اسلام و شبه جزیره عربستان را گرفتند.

 

وی تصریح کرد:  طنین قدرت مکتب وحی پیغمبر(ص) در بحبوبه قدرت امپراتوری ها و ستمگران آن روز در جهان پیچید و در مدتی کوتاه عرب جاهلی آن روز که با تمام جزییات وجودی اش از عرصه انسانیت جدا بود را به صورت یک عنصر انسانی الگویی در برابر چشم جهان قرار دادند.

 

دشمنان پیغمبر به کمتر از براندازی اسلام رضایت نداشتند

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تمام دشمنی و شکنجه های نبی مکرم اسلام به منظور از بین بردن دین ایشان بود و آن ها به کمتر از براندازی دین اسلام رضایت نمی دادند.

 

وی تصریح کرد: مسأله عداوت و دشمنی با پیغمبراکرم اسلام(ص) این نبود که در جنگ احد قریش به ایشان حمله کند یا در جنگ احزاب همه قدرت های طاغوتی شبه جزیره عربستان شرک، کفر، بت پدستی و یهودیت دست به دست هم دهند و با ایشان بجنگند.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: تمام عداوت و دشمنی ها با ایشان به ریختن خاکستر روی سر ایشان، سنگباران دم دروازه طائف و شکنجه 13 ساله دوران بعثت تا هجرت رسول الله در شهر مکه تنها اذیت ختم نشد، بلکه آزار پیامبر اکر(ص) از امروز شروع شد.

 

وی افزود: آزار و عداوتی که از امروز پس از رحلت ایشان آغاز شد با هدف براندازی اسلام بود، همه توطئه ها، جنگ ها، برخوردهای خائنانه و فتنه گرانه با اهل بیت(ع) در یک بستر250 ساله به منظور براندازی دین خدا بود.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به نقشه دشمن در خصوص شهادت امام حسن مجتبی(ع)، ادامه داد: هدف دشمن این بود که در جریان شهادت امام حسن(ع) کار را تمام و اساس دین را جمع کند در واقع منظور حکومت بنی امیه از بین بردن تبار رسول خدا بود تا نسلی از وی برای تعقیب اسلام باقی نماند.

 

براندازی تبار پیامبراکرم؛ هدف بنی امیه

وی با بیان این که توطئه آنان با هدف براندازی تبار پیامبر اسلام بود، گفت: سرگذشت اولیای خدا و ائمه اطهار(ع) ابزار و وسیله ای برای عبرت آموزی است، هدف از عزاداری ها تنها تحریک عواطف و احساسات نیست که به ریختن چند قطره شک اکتفا شود و عمق قضایا مورد تحلیل قرار نگیرد، هدف از بیان این مطالب تنها نقل مصائب امام حسن(ع) نیست بلکه کاربردی کردن این شنیده ها و تحلیل ها در زندگانی امروز ما است.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اگر بنا شد روزی از نسل پیغمبر(ص) دست بکشیم و به فرزندان ایشان بی توجه شویم و اگر بنا شد در این مملکت افرادی در رأس کشور قرار گیرند و بر نظامی مسلط شوند که با ولایت و رهبری اش زاویه دارند، وضعیت ما هم مانند دوران امام حسن(ع) و سیدالشهدا(ع) شده و جامعه ما با همه «یاحسین» گفتن هایش جامعه یزیدی می شود.

 

بصیرت مانع انحراف اسلام است

وی متذکر شد: شرایط زندگی، اجتماعی و سیاست ما طوری نشود که در خط آن جامعه ای بیفتند که بستر تیرباران کردن امام حسن(ع) شد.

 

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر بصیرت مردم اظهار کرد: معاویه وقتی با جامعه ناآگاه و بی بصیرت روبرو شد برای تحکیم ارکانش تا خط براندازی اسلام دست به چنین توطئه هایی زد.

 

امام جمعه مشهد گفت: مردم با بصیرت می توانند توطئه و فتنه ها را تشخیص دهند، فتنه شناسی و توطئه شناسی در قالب بصیرت مردم علاج تمام مشکلاتی است که ممکن است تاریخ اسلام و انقلاب را به کلی منحرف کند و موجب سقوط اسلام شود./1308/پ202/ج

ارسال نظرات