۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۰۷۱۳۴
امام جمعه بابل:

نباید در دانشگاه‌ها به افراد معاند نظام میدان داده شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با انتقاد از حضور برخی از عناصر حامی فتنه در روز دانشجو در برخی دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه مرکز گفتمان سازی اندیشه های انقلاب است و نباید به افراد معاند نظام و حامی فتنه میدانی برای جولان داده شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، در خطبه های نمازجمعه شهرستان بابل با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع)، گفت: گل وجودی شیعیان با گل وجودی اهل بیت(ع) متصل است و از این رو میلیونها عزادار ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس به عزای آن حضرت می پردازند.

 

وی با توصیه به برپایی با شکوه تر مراسم عزاداری آن حضرت اظهار داشت: مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) باشکوهتر از سالهای گذشته در این شهرستان برگزار شود تا اوج ارادت مردم این این دیار به آن حضرت نشان داده شود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حسبیه و شرعیه با گرامیداشت هفته وقف بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در کشور تاکید کرد و خاطرنشان کرد: وقف ذخیره و برکت ماندگار است تا به عنوان باقیات الصالحیات برای واقف آن خیر کثیر را به همراه بیاورد.

 

وی مدارس علمیه، مساجد و برگزاری مراسم اهل بیت(ع) را از جمله عمده ترین موضوعات در خصوص وقف دانست و افزود: منافع ناشی از وقف در امور دینی موجب بقای فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه اسلامی شده و روز وقف برای تجلیل از فرهنگ وقف است.

 

حجت الاسلام روحانی به وجود موقوفات زیاد در شهرستان بابل اشاره و تصریح کرد: بسیاری از زمین ها و اماکن بابل موقوفه است و درآمد آن صرف امور دینی و ترویج فرهنگ معنوی اسلامی می شود.

 

وی با انتقاد از عدم رعایت برخی از نیات واقفین گفت: متاسفانه با بی توجهی هایی نسبت به رعایت نیات واقفین روبرو هستیم و دقت لازم در این زمینه صورت نمی گیرد.

 

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که شأن نامگذاری روز دانشجو جریان ضد استکباری است، تاکید کرد: چند سال اخیر عده ای سعی دارند تا به جای فضای ضد استکباری در دانشگاه ها، روز دانشجو را به سمت فضایی لیبرالی در راستای منافع استکبار ببرند.

 

وی با اظهار تاسف از دعوت افراد حامی فتنه در برخی دانشگاه های کشور در روز دانشجو، اظهار داشت: جریانی در کشور سعی دارد تا با زنده کردن جریان مرده ای علیه انقلاب، دشمنان اسلام و انقلاب را خوشحال کند و دوباره فضای تنش آلود و ملتهب را ایجاد نماید.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به مسائل ایجاد شده در دانشگاه نوشیروانی بابل در روز دانشجو پرداخت و افزود: به چه حقی افرادی اجازه پیدا می کنند تا با شعار حمایت از فتنه و عناصر خبیث فتنه گر به جای گفتمان سازی و تقویت همنوایی، موجب نگرانی دلسوزان انقلاب و اسلام شوند.

 

وی ادامه داد: دانشگاه برگرفته از بیت المال مسلمانان نباید شاهد میدان دادن به افراد معاند نظام و انقلاب باشد.

 

حجت الاسلام روحانی به فعالیت گسترده افراد در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در کنار محاسنی که شبکه های اجتماعی دارد، افراد زیادی با افتادن در دام این شبکه ها سلامت فکری خود را از دست داده اند.

 

وی افزود: جوانان و زنان آسیب پذیرترین افرد در شبکه های اجتماعی هستند و مسؤولان در کنار طراحی شبکه ملی اجتماعی، باید سطح دانش و آگاهی های کابران شبکه های اجتماعی را بالا ببرند./1313/201/ب1

ارسال نظرات