۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۳۰۷۳۰۰
حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد؛

با کمبود سیاست مداران متوکل و شجاع روبرو هستیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان در حرم مطهر رضوی گفت: در صورتی که همه مسؤولان سیاسی دولت مثل امام خمینی(ره) متوکل و نترس باشند، ابر قدرت جهان می شویم.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه و دانشگاه همزمان با شام غریبام امام رضا(ع) در رواق امام خمینی در حرم مطهر رضوی با اشاره به این که توکل به خدا انسان را شجاع می کند، اظهار کرد: شاخصه توکل این است که از غیر از خدا خوف و ترس نداشته باشیم.

 

وی با بیان این که امام(ره) به عالی ترین درجه توکل رسیده بودند، بیان کرد: اوایل انقلاب تمام ضدانقلاب ها معتقد بودند انقلاب اسلامی چند روز بیشتر دوام نمی آورد زیرا ضد شرق و غرب شده بود.

 

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: جنگ تحمیلی حمله شرق و غرب عالم به ایران بود، اما امام خمینی(ره) به مردم می فرمودند: شما پیروز هستید و بسیاری می گفتند روی چه حسابی می گویید ما پیروز هستیم و امروز پس از 37 سال این موضوع اثبات شده که قوی ترین قدرت در منطقه هستیم.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دلیل اینکه ما ابرقدرت عالم نیستیم ضعف خود ما است، در میان مسؤولان سیاسی مثل امام راحل کم داریم در صورتی که اگر همه آن ها مثل امام متوکل و نترس بودند ما شاهد موفقیت های بیشتری بودیم.

 

حجت الاسلام پناهیان به نقل از آیت الله بهجت ابراز کرد: آنقدر که فرزندان به پدرو مادر خود اعتماد دارند اگر ما به خدا اعتماد داشتیم، کارها درست بود، در حالی که خدا خیلی قوی تر و عظیم تر از پدر و مادران هستند، اما ما همیشه نگرانیم، نگرانی برای آینده اعتماد نداشتن به خدا و گناه است.

 

وی با اشاره به این که برای انجام درست و صحیح کارهای تان به خدا توکل کنید، اظهار کرد: خدا به اندازه توکل ما به داد ما می رسد و حلال مسائل ما است، اما نه از روش های ما که متوسل به وسایل دنیایی دکتر، دوست و آشنا در ادرات و سازمان ها می شویم.

 

استاده حوزه و دانشگاه ابراز کرد: متأسفانه امروز بسیاری از جوانان جامعه به دلایل گوناگونی چون استرس و افسردگی داروهای اعصاب و آرام بخش اسفاده می کنند در حالی که موقع عصبی شدن، افسردگی، نگرانی، حسرت از گذشته و حسادت خواندن زیارت امین الله که از معتبرترین سندهای روایی ما است از ده تا قرص اعصاب مؤثرتر و مفیدتر عمل می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: خداوند متعال شیوه اداره حیات بشر را در دست خودش قرار داده و خود خدا فرموده از راهی به تو می رسانم که خودت فکرش را نمی کنی، تو با آرامش و خیالی آسوده به روال عادی زندگیت مشغول باش و کارت را انجام بده و نگران روزی، منفعت و قدردانی نباش.

 

ضرورت متوکل بودن سیاست مداران

حجت الاسلام پناهیان افزود: در عرصه سیاسی بیمارند کسانی که اسلحه های آمریکا، پول های آن ها، زور پوشالی آن ها را می شمارند و تصور می کنند مقدار آن ها زیاد است، خدا شما را نصرت و یاری می کند، آنها در عالم قدرتی ندارند، اگر سیاست مداری تصور کند کسی غیر از خدا قدرت دارد ملتش را به فلاکت و بیچارگی می رساند.

 

وی تصریح کرد: سیاست مداران بیش از افراد معمولی باید به خدا توکل داشته باشند چرا که نداشتن توکل یک فرد عادی در نهایت یک خانواده را بهم می ریزد اما اگر سیاست مدار مملکتی توکل نداشته باشند ترسو می شوند، حماقت و بی تدبیری خواهند کرد و در محاسبات خود دچار اشتباه می شوند.

 

توجه سیاست مداران به موعظه های اخلاقی

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که اصل تمام صفات اخلاقی مربوط به سیاستمداران جوامع بشری است، اظهار کرد: اگر موعظه های اخلاقی در درجه اول مورد توجه سیاست مداران جامعه نباشد، حماقتی است که گردن مردم را گرفته، سیاستمداران نباید از کسی جز خدا بترسند  و حساب ببرند.

 

وی خاطرنشان کرد: کنترل زبان، حلال خوری، کم فروشی نکردن، رشوه نگرفتن در واقع برای سیاست مداران است، به اشتباه گمان می شود موعظه های اخلاقی مربوط به مردم عادی است، در حالی که اصل صفات مربوط به سیاست مداران دولتی است و بخشی از آن به مردم عادی مربوط است.

 

حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: توکل به خدا در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی احساس آرامش به آدم می دهد، اگر فرهنگ مردم جامعه ای زیبا باشد، رؤسای همانطوری هم پیدا می کنند؛ سنت الهی این است که با توکل به خدا و شجاعت کار پیش می رود./1308/پ202/ج

ارسال نظرات