۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۳۰۷۳۲۴
حجت الاسلام پناهیان:

گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان گفت: سخنرانی ها و اخبار مربوط به رهبر معظم انقلاب شدیداً از سوی رسانه های جهانی که وابسته به آمریکا و اسرائیل هستند، بایکوت می شود؛ تا جایی که به اذعان اکثر دیپلمات های ما، 10 سال قبل هیچکس در کشورهای دیگر شناختی از رهبر معظم انقلاب نداشت.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر، شب گذشته در دومین مراسم سالیانه بزرگداشت شهدای مدافع حرم که در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: ظهور نزدیک است و خداوند متعال اراده کرده تا نصرت و فتح از آنِ ما باشد.

 


گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند
حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: سخنرانی ها و اخبار مربوط به رهبر معظم انقلاب شدیداً از سوی رسانه های جهانی که وابسته به آمریکا و اسرائیل هستند، بایکوت می شود؛ تا جایی که به اذعان اکثر دیپلمات های ما، 10 سال قبل هیچکس در کشورهای دیگر شناختی از رهبر معظم انقلاب نداشت.

 


وی افزود: اکنون چه اتفاقی افتاده است که همه ملت ها و دولت های جهان شخصیت ایشان را می شناسند؟ نامه اخیر رهبر معظم انقلاب و بازتاب گسترده آن مؤیّد این نکته است که کنترل جمهوری اسلامی از دست دشمنان ما خارج شده است و گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند، همان گونه که یاد امام بزرگوار و محبت شهدا روز به روز در دلهای مردم تقویت می شود.

 


قدرتمندترین لشکرهای منطقه در اختیار رهبر ایران است
این استاد حوزه و دانشگاه ضمن یادآوری وقایع مربوط به فتنه 88 خاطرنشان کرد: زمانی که التهابات مربوط به فتنه سال 1388 در اوج خود بود، در یکی از سخنرانی ها پیش بینی کردم که در آینده نزدیک، رهبر معظم انقلاب شخصیت اول منطقه می شوند و بعد از آن باید منتظر آن باشیم که ایشان شخصیت اول جهان شوند.

 


وی ادامه داد: همان روزها عده زیادی به من می گفتند که تو خوش بین هستی؛ اما امروز می بینیم که همه دنیا بر این حقیقت معترفند که قدرتمندترین لشکرهای منطقه در اختیار رهبر ایران است. آیا هم اکنون ایشان شخصیت اول منطقه نیستند؟ به همین ترتیب نیز ایشان تبدیل به شخصیت اول جامعه بین الملل می شوند، همان طور که نامه های ایشان به جوانان اروپا و آمریکای شمالی درحال تحقق این پیش بینی هستند.

 


عده ای محو بعضی از تکنولوژی های برتر غرب شده اند
حجت الاسلام پناهیان با انتقاد از وادادگی برخی در برابر غرب گفت: خداوند در آیه 33 سوره زخرف می فرماید «وَ لَو لا أَنَّ یَکونُ النّاس أُمَّهً واحِدَه  لَجَعَلنا لِمَن یَکفُرُ بِالرَّحمانِ لِبُیوتِهِم سُقُفاً مِنَّ فِضًّه وَ مَعارِجَ عَلَیها یَظهَرون» یعنی اگر ضعف ایمان بعضی از شما نبود، به کافران خانه هایی از طلا و نقره می دادم تا ایمان های شما را آزمایش کنم.

 


وی تصریح کرد: باید خداوند را شکر کنیم که چنین امتحان سختی را برای ما قرار نداد؛ چرا که در حال حاضر و بدون خانه هایی از طلا و نقره، عده ای محو بعضی از تکنولوژی های برتر غرب شده اند و به خاطر آسفالت با کیفیت خیابانهای اروپا و آمریکا، در دین خود سست شده اند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان ضمن مقایسه اوضاع کنونی کشور و اوضاع مسلمانان در صدر اسلام اظهار داشت: رسول گرامی اسلام (ص) در اوایل دوران بعثت به طائف سفر کردند تا مردم این شهر را متوجه اسلام کنند. در تاریخ نقل شده که حتی یک نفر هم مسلمان نشد و پیامبر (ص) پس از تحمل سخت ترین رنج ها و زحمات، بدون هیچ نتیجه ای به مدینه بازگشتند. چه طور شد که نفس قدسی پیامبر اکرم (ص) که فلسفه خلقت و آفرینش خداوند است، دردلهای طائفیان اثرگذار نبود؟

 


وی افزود: نهصدسال پس از بعثت حضرت نوح (ع) خداوند به ایشان وحی کرد که به یاران بگو هفت سال دیگر فرجی در امور حاصل می شود. هفت سال بعد فرج حاصل شد و مومنین نجات یافتند، اما پس از 900 سال تبلیغ بدون نتیجه و تلاش مداوم و بی ثمر حضرت نوح (ع). در تاریخ، مشابه این گونه مثال ها فراوان وجود دارد که خداوند متعال، مومنان و مسلمانان را در آزمایشی سخت قرار می دهد و حاصل سخت ترین زحمات پیامبران را با یک امتحان دشوار خنثی می کند.

 


در تاریخ انقلاب، هر رویدادی، نتایج و برکات فوق العاده داشته است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر تهران گفت: وضعیتی که در حال حاضر ما در آن قرار داریم، در تاریخ سابقه ندارد. چگونه است که در تاریخ انقلاب اسلامی، یک اقدام بی فایده و حتی کم فایده وجود ندارد و هر رویدادی، نتایج و برکات فوق العاده داشته است؛ برای مثال، کدامیک از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس تصور می کردند که بیست سال پس از پایان جنگ، ما تبدیل به قدرت اول نظامی منطقه شویم؟

 


وی ادامه داد: میلیاردها دلار خرج شد تا ملت ایران و ملت عراق درگیر باشند و نسبت به هم کینه و عداوت داشته باشند و با همین دلارها هم این دو ملت در هشت سال جنگ، بیش از 250 هزار نفر از یکدیگر را کشته اند؛ پس چه اتفاقی افتاده است که پس از آن همه هزینه و جنگ، امروزه در پیاده روی اربعین، عراقی ها برادران ایرانی خود را این قدر مشتاقانه در آغوش می گیرند؟

 


محبت شهدا بزرگ ترین معجزه است

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: تا 150 سال پس از واقعه عاشورا، حضرت علی (ع) بر فراز منبرهای خطابه لعن می شد و تا 300 سال پس از شهادت حضرت سیدالشّهدا (ع)، مزار ایشان تخریب بود و از روی آن، رودخانه را عبور داده بودند. چگونه است که در زمان حیات با برکت ائمه اطهار (ع) چنین بی حرمتی هایی اتفاق می افتاد و 1400 سال بعد، در قرن بیست و یکم، ملت ایران بزرگداشت شهدای مدافع حرم خود را با اجتماع هزاران نفری مردم برگزار می کند؟

 


وی عنوان کرد: داستان شکافته شدن نیل، زنده شدن مردگان، اژدها شدن عصا، ید بیضاء و همه معجزات انبیا در طول تاریخ  را شنیده ایم اما کدام معجزه بالاتر از اینکه ملت ایران در قرن 21، مجالس بزرگداشت شهدای مدافع حرم خود را برگزار می کند درحالی که در زمان حیات ائمه اطهار و تا 150 سال پس از واقعه عاشورا، علوی بودن جرم بود و ذریّه اباعبدالله را سر می بریدند؟

 


حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: زمانی زینب کبری (س) را در دروازه شام سنگ می زدند و امروز هزاران جوان شیعه با سربند «کُلُّنا عَبّاسُکِ یا زِینَب» و ماشه های کشیده به تروریست ها اجازه نمی دهند که حتی یک سنگ ریزه به سمت قبر شریف ایشان پرتاب کنند. زمانی امام حسین (ع) فریاد کشید «هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرُنی» و کوفیان حضرت را سنگ زدند و امروز 27 میلیون شیعه در پیاده روی اربعین، ندای «لَبَّیکَ یا حُسِین» را فریاد می زنند.

 


وی نتیجه گرفت: ظهور نزدیک است. این ها نشانه هایی است که اراده الهی را نشان می دهد. خداوند متعال اراده کرده است تا اوضاع دگرگون شود و با پیشروی ها و توفیقات جبهه حق، زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم گردد. این وعده الهی است که «وَ نُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرض وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّه وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثین»./863/202/ب1
 

ارسال نظرات