۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۳۰۷۴۵۹
استاد معارف اسلامی:

تبیین و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب از مسؤولیت‌های مهم بانوان طلبه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی مذهبی حوزه های علمیه لرستان گفت: تبیین و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر مسؤولیت های مهمی است که بر دوش بانوان جامعه قرار دارد که باید در این زمینه نیز بانوان جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، زهرا احمدی، کارشناس فرهنگی مذهبی در لرستان، عصر امروز در همایش یک روزه طلیعه حضور، در جمع خواهران جدیدالورود مدارس علمیه استان گفت: با توجه به این که نصف جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند، بنابر این نقش بسزایی در مسائل فرهنگی جامعه دارند.


وی با بیان این که زنان جامعه نقش مؤثر و بسزایی در استحکام بنیان خانواده و تربیت نسلی سالم و متدین دارند، افزود: همواره طلاب و مبلغان ما با حضور در عرصه تبلیغی جایگاه و نقش اثر گذار زنان را تبیین کنند.


احمدی خاطرنشان کرد: تربیت نسلی سالم از سوی مادران افزون بر حفظ بنیان خانواده، در حفظ سلامت روحی و روانی جامعه نیز چشمگیر است.


وی حفظ سلامت اخلاقی و روانی را مهم ترین عامل در پیشرفت و ترقی انسان دانست و گفت: امروزه دشمنان بارح دسیسه های گوناگون فرهنگی به دنبال کمرنگ کردن مسائل اخلاقی هستند.


این کارشناس فرهنگی در لرستان در ادامه تصریح کرد: با توجه به مسائل اخلاقی، حفظ و تبیین اخلاق اسلامی در جامعه می توان دیگر بحران های اقتصادی و اجتماعی را برطرف کرد.


وی با اشاره به این که امروزه بیشتر به مشکلات سیاسی و اقتصادی پرداخته می شود، خاطرنشان کرد: از توجه به مسائل اخلاقی و فرهنگی نباید غافل شد و عرصه را برای نفوذ دشمن بازگذاشت.


احمدی با بیان این که دشمنان اسلام و نظام پس از شکست در حملات نظامی، نقشه شوم تخریب دین و فرهنگ را پیش گرفته اند، افزود: فعالیت و تعامل حوزه های مرتبط و فرهنگی برای مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن بسیار مهم است.


وی با تأکید بر ضرورت نیاز به برنامه های فرهنگی منسجم برای مقابله و جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن اظهار داشت: در این عرصه حضور مبلغان چشمگیر است.


کارشناس فرهنگی مذهبی حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر تسلط طلاب و مبلغان به علم روز عنوان کرد: تسلط به علوم روز دنیا مهم ترین سلاح مبلغ در عرصه ی تبلیغی است.


وی با اشاره به این که در جامعه امروز جوانان ما هدف دشمن قرار گرفته اند، گفت: مبلغان با شناخت مخاطب خویش باید مسائلی ارائه دهند که زمینه هوشیاری جوانان در برابر دسیسه های دشمن را فراهم کند.


احمدی تأکید کرد: در جامعه امروز مبلغان باید در جهت کاهش تبعات ناشی از آسیب های اجتماعی گام بردارند و در این راستا باید آموزش های لازم را ببینند.


وی با بیان این که با حضور پر رنگ طلاب و مبلغان در عرصه تبلیغ و فرهنگی و تعامل حوزه های علمیه می توان مشکلات فرهنگی جامعه را برطرف کرد، اظهار کرد: در این زمینه نقش بانوان و خواهران طلبه با توجه به جایگاه خطیری که دارند، باید به خوبی ایفای نقش کنند.


این استاد معارف اسلامی در لرستان یادآور شد: تبیین و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر مسؤولیت های مهمی است که بر دوش بانوان جامعه قرار دارد که باید در این زمینه نیز بانوان جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند./9459/202/ب1

ارسال نظرات