۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۵۶۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

ثبت 12 وقف جدید در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته وقف

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از ثبت 12 وقف جدید در این استان همزمان با هفته وقف خبر داد و گفت: از این میان سه وقف منفعتی بوده که در این عرصه نیز نقش اهالی رسانه بسیار مؤثر بوده و جای تشکر دارد.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در همایش «وقف و رسانه» که به میزبانی سالن اجتماعات کانون فرهنگی امام صادق(ع) شهرکرد و با حضور اهالی رسانه این استان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و همچنین هفته وقف، تشکیل کمیته تخصصی «رسانه و وقف» در این استان را ضروری دانست و گفت: اعتقاد بنده بر این است که برای پیشبرد اهداف در همه حوزه ها باید از ظرفیت مشاوران و کارشناسان همان حوزه استفاده کنیم تا کارها نتیجه مطلوب داشته باشد.

 

وی نقش اصحاب رسانه در فراگیر کردن فرهنگ وقف در جامعه را غیرقابل انکار دانست و افزود: رسانه ها باید کار کردن در حوزه وقف و موقوفات را با نگاه دینی و تبلیغی و در راستای احیای فرهنگ غنی اسلامی دنبال کنند و بدانند که کار در این حوزه و قلم زدم در این عرصه دارای ثواب بالایی است.

 

حجت الاسلام عزیزی اعتمادسازی در بین مردم را از مهم ترین نیازهای امروز عرصه وقف و موقوفات دانست و با بیان این که این اعتمادسازی تنها در سایه شفاف سازی محقق می شود، ابراز داشت: به یقین رسانه ها در جهت شفاف سازی امور در جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

وی با بیان این که اوقاف و امور خیریه نیازمند یاری و کمک اهالی رسانه است، تصریح کرد: به یقین ارتباط بین مجموعه اوقاف و اهالی رسانه باید دو سویه باشد تا نتیجه و خروجی آن مطلوب باشد.

 

حجت الاسلام عزیزی اعتماد مردم به مجموعه اوقاف را نخستین اهرم برای موفقیت این مجموعه دانست و ابراز داشت: یکی از مهم ترین برنامه های ما برای سال جاری این است که وقف های جدید و بر اساس نیازهای روز جامعه را به مردم معرفی کنیم و در این میان نیز اهالی رسانه باید یار و کمک اوقاف و امور خیریه باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری همچنین در ادامه از ثبت 12 وقف جدید در این استان همزمان با هفته وقف خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میان سه وقف منفعتی بوده که در این عرصه نیز نقش اهالی رسانه بسیار مؤثر بوده و جای تشکر دارد.

 

این مقام مسؤول، وقف دسته جمعی را یکی از راه های جدید برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه و فراگیر شدن این سنت حسنه دانست و گفت: انشالله با هماهنگی هایی که در این عرصه صورت گرفته است بر آن هستیم که بیمارستان تخصصی وقف در استان را با همکاری همه مردم به ویژه بازاریان و از طریق وقف مشارکتی احداث کنیم که در آینده نزدیک کلنگ آن بر زمین خواهد خورد./9457/202/ب1

ارسال نظرات