۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۰۴۵
آیت الله آملی لاریجانی در جمع روحانیان بابل:

شورای نگهبان از ورود افراد ناسالم به انتخابات جلوگیری کند/ ظهور جمهوری اسلامی خط بطلانی بر سکولاریزم بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله املی لاریجانی با بیان اهمیت انتخابات پیش رو و جایگاه مهم شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان با قدرت در مقابل ورود افراد ناصالح به عرصه انتخابات بایستد زیرا مردم شورای نگهبان را امین خود می دانند.
آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه شامگاه امروز در اجتماع روحانیان شهرستان بابل در مدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل، مسؤولیت روحانیت را در جامعه امروز بصیرت افزایی عنوان کرد و گفت: روحانیت به عنوان پیشگام جامعه و مورد اعتماد اقشار مختلف اجتماعی باید توجه خود را در برهه کنونی به موضوع افزایش بصیرت عمومی جامعه اختصاص دهند.

 

وی به تلاشهای امام راحل و مقام معظم رهبری در هدایت جامعه و گذر از پیچ ها و برهه های حساس پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی به برکت هدایت های مقام معظم رهبری هر روز بهتر از گذشته روند تکاملی خود را سپری می کند.

 

رییس دستگاه قضا به موضوع نگاه درست به مسائل داخلی و خارجی در بررسی وضعیت کنونی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز نیازمند نگاهی درست هستیم که با کنار زدن حجاب ها و دیدن درست کاستی ها و مشکلات کشور، برجستگی ها و توانمندی های کشور دیده شود.


وی ادامه داد: هر روز به دلیل ساختار سیاسی و اقتصادی جهان افزوده می شود و این پیچیدگی ها نباید ما را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

 

آیت الله آملی لاریجانی به دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی و توطئه های آنان برای سرنگونی نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه و انواع فشارهای سیاسی در سطح بین الملل تا کنون نتوانست سدی برای پیشرفت کشور شود.

 

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی شاکله سیاسی جهان معاصر را به هم ریخت، افزود: امروز به اعتراف دوست و دشمن حوزه تاثیراتی جمهوری اسلامی در ابعاد جهانی گسترده شده و این مساله غیر قابل انکار است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علیه قم محور اصلی قدرت نظام اسلامی را اقتدار سیاسی و گفتمانی آن عنوان کرد و گفت: بر خلاف تصور برخی ها که قدرت را بر اساس داشته های مانند نفت، حوزه علوم جدید و بمب های هسته ای می بینند، جمهوری اسلامی دارای یک قدرت گفتمانی بر اساس قدرت نرم است که نظامی جدید را به عنوان نظام مردم سالاری دینی بر اساس اصل مترقی ولایت فقیه در سطح جهانی مطرح کرد.

 

وی ادامه داد: ساختار سیاسی جدید تعریف شده از سوی نظام اسلامی پایه های هژمونی کشورهای غربی و جهان استکباری را به لرزه انداخته است و بنیان های سکولاریستی را به هم ریخت.

 

آیت الله آملی لاریجانی به تشریح گفتمان سکولاریستی و مواجهه آنان با نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: سکولاریسم با تلاشهای اندیشمندان غربی سعی داشت تا با طرح موضوع جدایی دین از حوزه سیاست، دین را به گوشه خانه ها ببرد اما ظهور نظام جمهوری اسلامی و حضور اجتماعی دین، خط بطلانی بر اندیشه سکولاریزم بود.

 

وی افزود: یکی از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، تطبیق این مسائل و گفتمان آن با عقلانیت بود که دشمنان با طرح جریان تکفیری ها و داعش در صدد ایجاد فضایی دین ستیز در سطح جهانی هستند.

 

رییس دستگاه قضایی به رسالت روحانیت برای پاسخ به شبهات پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز روحانیت باید در تمام حوزه ها و مسیرها برای پاسخگویی و مقابله با تهدیدات نرم دشمنان حاضر باشد و بصیرت افزایی نماید.

 

وی ادامه داد: امروز ولایت به عنوان محور اقتدار اسلام باید مورد توجه همگان به ویژه روحانیت قرار بگیرد.

 

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اهمیت و جایگاه بصیرت و کنار زدن غبار فتنه ها، تصریح کرد: اگر بخواهیم خط ولایت بر اساس سفارش های شهدا به نسل های بعدی انتقال یابد باید در کنار بصیرت افزایی با فتنه و انحراف و ریشه های آن مقابله کرد.

 

وی با هشدار در زمینه ورود افراد مساله دار در حوزه تصمیم گیری کشور در دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شورای نگهبان باید با قدرت در مقابل ورود افراد ناصالح به عرصه انتخابات بایستد زیرا مردم شورای نگهبان را امین خود می دانند.

 

رییس دستگاه قضایی با تاکید بر اینکه خدمت به نظام اسلام و مردم یک ارزش الهی محسوب می شود، تاکید کرد: نباید در مواجهه با ورود افراد ناسالم به حوزه مدیریتی کشور تعللی صورت بگیرد تا این انقلاب مسیر نورانی خود را با هدایت های مقام معظم رهبری طی کند./1313/202/ب1

ارسال نظرات