۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۳۰۸۲۴۴
حجت الاسلام روحانی در مؤسسه اندیشه امام مطرح کرد؛

افکار رییس جمهور و هاشمی یکی است/ تحلیل اندیشه امام بهترین راه مبارزه با نفوذ است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی با اشاره به نفوذ دشمن در کشور گفت: باید در ویژگی‌ها و اندیشه‌های امام خمینی تأمل داشت و آنها را مورد بررسی قرار داد تا به بتوان با نفوذ دشمن به مبارزه و مقابله پرداخت.
حجت الاسلام سيد حميد روحاني مورخ انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حمید روحانی، بعد از ظهر امروز در نشست بررسی نفوذ در مؤسسه اندیشه امام، با بیان این که مسأله نفوذ مربوط به امروز و دیروز نیست، گفت: نفوذ همواره وجود داشته است و حتی اخراج حضرت آدم از بهشت هم به دلیل نفوذ شیطان بود.

 

وی افزود: نفوذ موجب شکست امام علی(ع) در صفین، شهادت امام حسین(ع) و حضرت مسلم در کوفه و اجبار امام حسن به صلح شد، نفوذ زمینه‌های متفاوتی دارد، ساده لوحی یکی از زمینه‌های نفوذ است، دشمن افراد را بررسی و مطالعه و ارزیابی می‌کند و پس از آن به سراغ آنها می‌آید.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به کشف اسنادی در لانه جاسوسی پیرامون ارتباط و ملاقات چند نفر از سفارت آمریکا با آیت الله منتظری در ابتدای انقلاب گفت: آنها در گزارش خود آقای منتظری را ساده توصیف می‌کنند، دشمن در ارتباط با منتظری ابتدا وی را ارزیابی می‌کند و پس از آن نقاط ضعف وی را مورد سنجش قرار می‌دهد و در نهایت از او برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی با اشاره به وحشت رژیم طاغوت از حضور امام خمینی(ره) در ایران تصریح کرد: کسانی که دشمن در آنها نفوذ می‌کند نقاط ضعفی دارند که دشمن آن را شناسایی می‌کند، گاهی افراد جاه طلب هستند، گاهی ترسو و برخی ساده لوح هستند و این‌ها راه نفوذ دشمن خواهد بود.

 

وی با بیان این‌که رییس جمهور ما شجاع نیست و این نقطه ضعف وی به شمار می رود، اظهار کرد: متاسفانه برخی که اطراف رییس جمهور را گرفته اند و به ایشان مشاوره می دهند از جمله آقای سریع القلم، شیفته غرب و آمریکا هستند و آقای روحانی نیز بر کتاب این فرد مقدمه ای نوشته است.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به بخش‌هایی از کتاب ایران و جهانی بودن سریع القلم، نادیده گرفتن استقلال، قانون اساسی، وابستگی به غرب، نادیده گرفتن مردم را از مبانی این کتاب دانست و خاطر نشان کرد: سریع القلم می‌گوید اگر می‌خواهیم جهانی شویم باید مردم را کنار بگذاریم و دست از اهداف انقلابی برداشته باشیم، سریع القلم معتقد است که کسانی که هواپیما سوار نشده‌اند و غذای خوب نخورده‌اند حق حرف زدن ندارند.

 

آمریکا به دنبال حل مسأله هسته‌ای ایران نیست

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی ابراز کرد: نه مذاکره برای حل مشکلات هسته‌ای بود و نه آمریکا به دنبال حل مسائل هسته‌ای بود، هدف آمریکا نابودی انقلاب اسلامی است و همه چیز در این راستا است، زمانی که شهدای غواص به ایران آمدند و با استقبال بی نظیر مردم روبرو شدند دشمنان ناامید شدند که بتوانند در مردم نفوذ کنند، برخی برای پهن کردن فرش قرمز برای آمریکا به دنبال مذاکره هستند.

 

وی افزود: نفوذ صورت گرفته است، افکار رییس جمهور و آقای هاشمی رفسنجانی دقیقا یکی است، آقای هاشمی رفسنجانی عزت مردم و پاسپورت ایرانی را در سفر به اروپا می‌داند و دغدغه این موضوع را دارد نه این که جوانان ما بیکار هستند و آینده روشنی ندارند و مردم درگیر مشکلات بسیار زیاد اقتصادی و فرهنگی و معیشتی هستند.

 

حجت الاسلام روحانی جاه طلبی و قدرت طلبی و میل به زندگی شاهنشاهی را نقطه ضعف بعضی از سران و مسؤولان کشور دانست و تصریح کرد: برخی که خون شهدا را پایمال کرده‌اند در منزل شهدا حاضر می‌شوند و از آنها دلجویی می‌کنند و دم از ولایت و رهبری می‌زنند در حالی که به هیچ کدام از اینها اعتقاد ندارند.

 

آشنایی با اندیشه امام بهترین راه مبارزه با پروژه نفوذ دشمن است

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی توجه به ویژگی‌های امام خمینی را بهترین راه مبارزه با پروژه نفوذ دشمن و نفوذی‌ها دشمن ذکر و خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی امام خمینی(ره) بصیرت و آگاهی بالای ایشان بود، امام اهل تفکر بود و هرچه را می‌شنید روی آن فکر می‌کرد و آنچه که می‌شنید را به دست عقل می‌داد و تأمل می‌کرد، اینگونه بصیرت در کمتر فقیهی دیده می‌شد.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: امام به شخص بنده فرمودند که مطلبی را حتی اگر از مقدس اردبیلی هم شنیدید چون ایشان معصوم نیستند احتمال خطا در آن بدهید، رمز موفقیت امام همین بود که هیچکس در نزد ایشان مطلق نبود، اگر اینطور بود در مواجهه با سازمان مجاهدین خلق ایشان سقوط می‌کردند؛ بسیاری از بزرگان و علمای بلاد و آقای هاشمی مجاهدین را تأیید کرده بودند اما امام خمینی(ره) تا تأمل و تحقیق نمی‌کردند کسی را مورد تأیید قرار نمی‌دادند.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) را جریان شناس و زمان شناس توصیف کرد و افزود: زمانی که امام خمینی نهضت را آغاز کردند طی جلسه‌ای با علمای حوزه علمیه قم به آنها گفتند که اگر می‌خواهیم اسلام و ایران را از اضمحلال نجات دهیم باید خاندان پهلوی را به زیر بکشیم، امام از ابتدا انگیزه براندازی نظام شاه را داشتند ولی این موضوع را با دقت و تأمل و سیاست به پیش بردند و این بیانگر زمان شناسی امام خمینی است.

 

بین اندیشه امام خمینی و سیاسیون زمان ایشان فاصله بسیاری بود

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اعتقاد بازرگان مبنی بر لزوم حضور خاندان پهلوی در کشور و عدم لزوم اخراج شاه از کشور عنوان کرد: حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) اعلام کرد آمریکا شیطان بزرگ است، بازرگان می‌گفت شوروی شیطان اکبر است، این نشان دهنده فاصله امام با سیاسیون و مدعیان سیاسی زمان است.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: هرچیزی زمانی دارد، امام خمینی(ره) به خوبی می‌دانستند که چه مطلبی باید در چه زمانی بیان شود، امام راحل خطر صهیونیزم را در همان سال 41 مطرح کردند، ایشان در آن سال در پیامی مسأله نفوذ صهیونیزم را اعلام کردند و هشدار دادند که اگر در برابر این جریان ایستادگی نشود می‌توانند اسلام را از بین ببرند و این درحالی بود که سیاسیون آن دوران صهیونیزم را ستایش می‌کردند.

 

وی امام خمینی(ره) را جامعه شناسی بزرگ توصیف کرد و گفت: زمانی که امام معتقد بودند که ما باید آمریکا و انگلیس را از کشور بیرون برانیم برخی به ایشان می‌گفتند با کدام سلاح این کار را انجام دهیم و امام می‌فرمودند قدرت ما ملت است اما این ملتی که امام خمینی(ره) آن را قدرت می‌دانند ملتی نیست که کورکورانه به دنبال هرکسی به راه بیفتد و از هرکس و هر چیزی تبعیت کند.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به شیوه‌های نوین و خلاق امام خمینی(ره) برای بصیرت بخشی و بالا بردن آگاهی مردم اظهار کرد: این روش‌های امام ملتی را ساخت که مانند کوه مستحکم و شکست ناپذیر بودند، امام خمینی(ره) طی مذاکره‌ای با آیت الله حکیم رژیم شاه را درصدد نابودی اسلام معرفی می‌کند و به ایشان می‌گوید که صهیونیست‌ها در تلاش هستند تا با ایجاد بهائیت بر ایران مسلط شوند و اسلام را از میان بردارند.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی ادامه داد: جامعه شناسی امام از ویژگی‌هایی بود که دیگر مراجع از آن برخوردار نبودند؛ بعد از ایشان نیز حضرت آیت الله خامنه ای همین ویژگی های را داشته و دارند، ایشان واقعا ذخیره الهی هستند برای ما که کشور را از گزند دشمن محفوظ می‌دارند.

 

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون این‌که آیا انقلاب در مسیر خود قرار دارد و یا از مسیر اصلی منحرف شده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ریشه در اسلام دارد و از اسلام جدا نیست، تا وقتی که اسلام در این کشور است این انقلاب هم هست، همانطور که گاهی اسلام تضعیف می‌شود ممکن است انقلاب اسلامی هم ضربه ببیند و دچار آسیب شود ولی اینها نمی تواند انقلاب اسلامی را ریشه کن کند و از بین ببرد، حضور برخی در عرصه‌های مختلف برای امتحان پس دادن اشخاص و جریان‌ها است تا خائنین و خادمین شناخته شوند.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: امروزه ما در رتبه علمی علیرغم اینکه در دولت آقای روحانی دچار رکود و افت شده‌ایم اما در کشور کارهایی انجام شده است که دنیا را دچار شگفتی کرده، وظیفه ما این است که در راه امام خمینی(ره)، رهبری و انقلاب اسلامی قدم برداریم و از این مسائل دچار دلسردی و سرخوردگی نشویم.

 

وی یکی دیگر از ویژگی‌های امام خمینی(ره) را شناخت جامعه و کامل از اسلام ذکر کرد و افزود: حضرت امام در حد اعلای تقوا و تهذیب نفس بودند، ایشان خود را نمی‌دید و از خود رسته بود، ایشان در حدی از عبادت و زهد و تقوا بود که در حقیقت تالی تلو معصومین بودند.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی با اشاره به این که خوارج، مبارزه با امام علی(ع) را عقیده و وظیفه دینی می‌دانستند ابراز کرد: خوارج روی بی بصیرتی و حماقت در مقابل امام علی(ع) قرار گرفتند.

 

رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانش نامه انقلاب اسلامی مذاکرات را بهترین راه نفوذ دشمن دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها حاضر نیستند یک آب خوش از گلوی ما پایین برود چه برسد به اینکه انرژی هسته‌ای را برای ما به رسمیت بشناسند، چیزی که از ابتدا با پنهان کاری از مردم و دلسوزان کشور باشد قطعا نتیجه نخواهد داد و در راستای نفوذ دشمن است و اگر نفعی در این موضوع برای ملت و کشور بود قطعا دولتمردان این موضوع را در تمام دنیا فریاد می‌زدند./1304/پ201/ج1

ارسال نظرات