۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۳۰۸۸۱۳
در مقابل دفتر سازمان ملل قرائت شد؛

بیانیه دانشجویان خطاب به مجامع بین‌المللی در قبال کشتار شیعیان نیجریه

خبرگزاری رسا ـ در تجمع بزرگ دانشجویی در اعتراض به کشتار شیعیان نیجریه که با حضور جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی مقیم ایران در مقابل دفتر سازمان ملل متحد برگزار شد شرکت کنندگان در بیانیه ای انزجار خود را از سکوت سازمان ملل نسبت به کشتار شیعیان نیجریه اعلام کردند.
راهپيمايي اعتراضي عليه جنايات ارتش در کشتار شيعيان نيجريه در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در تجمع بزرگ دانشجویی در اعتراض به کشتار شیعیان نیجریه که با حضور جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی مقیم ایران در مقابل دفتر سازمان ملل متحد برگزار شد شرکت کنندگان بیانیه ای را صادر کردند و اعلام انزجار خود را از سکوت مجامع بین المللی و سازمان ملل متحد اعلام کردند و خواستار توقف نسل کشی شیعیان نیجریه شدند.

 متن این بیانیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

از آن روزی که این کره خاکی پذیرای بشر شد، همواره عده‌ای مظلوم داغ ظلم ظالم را بر پیشانی داشته‌اند. همیشه بودند قابیل‌هایی که هابیل‌ها را به مسلخ ببرند. همیشه بودند فرعون‌هایی که با دعوی «انا ربکم الاعلی» مردم را به بیگاری و بردگی بنشانند، همیشه شاهان ارباب بودند و مردم بیچاره برده و بنده. در چنین ظلمتکده‌ای ستاره پر فروغ اسلام بدرخشید و چون ماه فروزان دل داغدیده ستم‌کشیدگان و مظلومان را انیس و مونس شد. هر آنکه ندای رهایی بخش اسلام در گوشش طنین‌انداز شد، با جان و دل بدان گروید. ولی افسوس که دیری نپایید و روش دادگرانه اسلام جای خود را به شیوه پادشاه مأبانه بنی امیه و بنی عباس داد و دوباره مستضعفین عالم را در تاریکی یأس و ناامیدی فرو برد.

 

دوباره ظالمان به جای مظلومان افتادند و با هر وسیله ممکن به چپاولشان پرداختند. اما میان ظالمان دیروز و امروز تفاوتی است، ظالمان امروز به انواع سلاح و تجهیزات مدرن مجهز هستند و بهتر و راحت‌تر و بیشتر از همیشه به پابرهنگان تاریخ ستم روا می‌دارند. در این دوره سیاهی دوم و در این قرون وسطای عمومی فراگیر، و در این جاهلیت ثانی، نور اسلام ناب محمدی - صلی الله علیک و آله - و این بار به دست فرزند خلف آن ستاره سید روح الله الموسوی الخمینی، به منصه ظهور رسید و بزرگ‌ترین انقلاب دینی چند قرن اخیر را به رقم زد.

 

از همان هنگامه، نور امید در چشمان مستضعفان جهان بدرخشید و نهال فسرده و پژمرده جانشان طراوتی تازه گرفت. پابرهنگان پیاده باور کردند که می‌شود از استبداد سواره‌ها مغرور نجات یافت. کوخ‌نشینان به عیان دیدند که می‌توان با دست خالی کاخ نشینان را به زیر کشید و به دادگاه محاکمه تاریخ برد و محکومشان کرد و به جوخه مجازات سپرد. در همین دوران مدرن و حتی همین امروز، رنگین پوستان همانند صدها و هزاران سال، به بردگی گرفته می‌شوند و جانشان از تازیانه تبعیض نژادی به خون می‌نشیند و فرسایش می‌یابد.

 

رنگین پوستانی که هم‌اکنون، در یکی از پیشرفته‌ترین کشور دنیا، مشاهده می‌کنند که جانشان آنقدر بی ارزش است که سفید پوستان آنها را همانند حیوان می‌کشند و از دادگاه تبرئه می‌شوند، چگونه دل به اسلامی نبازند که جان یک انسان را - فارغ از نژاد و قوم و رنگ پوست، همسنگ جان تمامی انسا‌ن‌ها می‌داند؟

 

رنگین پوستان عاشقانه به امام خمینی و اسلام امام خمینی معتقد شدند و در این راه گام‌های استوارانه‌ای نهادند. کم نبودند امثال محمد زکزاکی‌ها که ندیده مرید خمینی بت‌شکن شدند و سر از پا نشناخته خود را به ایران رساندند و با معارف اسلامی ناب از زبان امام راحل، از نزدیک آشنا شدند. اگرچه عده‌ای با ترس و لرز از صدور انقلاب صحبت می کنند اما باید گفت انقلاب در همان لحظه پیروزی به همه دنیا صادر شد، چه عیب اگر خفاشان نمی‌توانند برق صدور انقلاب را ببینند.

 

زکزاکی، رهبر جامعه اسلامی کشور نیجریه، نه تنها خود در امام ذوب شد، بلکه میلیون‌ها پیرو او نیز در امام ذوب شده‌اند. میلیون‌ها شیعه نیجریه به رهبری شیخ محمد زکزاکی چنان خود و زندگی خود را وقف به ثمر رسیدن آرمان‌های امام نمودند که آنها را «خمینیون» نام نهادند. در دورانی که عده‌ای وطن فروش در قلب ایران شعار «نه غزه نه لبنان» سر دادند، زکزاکی و فرزندان رنگین‌پوستش در دل آفریقا، روز قدس را با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» راهپیمایی می‌کنند.

 

در دورانی که عده‌ای در ایران دم از سازش با استکبار جهانی می‌زنند، میلیون‌ها زکزاکی در نیجریه با امید به وعده الهی که «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلم الوارثین»، علم مبارزه با استکبار را بر دوش می‌کشند، سازش را ذلیلانه‌ترین و حقیرانه‌ترین کار می‌دانند. دنیای استکبار که هنوز نتوانسته خمینی ایران را هضم کند و پایه‌های کاخ ظلم آنها هنوز از زلزله انقلاب اسلامی ایران می‌لرزد، نمی‌توانند تصور کنند که میلیون‌ها خمینی در قلب آفریقا چه می‌تواند بر سر کاخ ستم آنها بیاورد.

 

دنیای غرب که از زمین زرخیز آفریقا و معادن متعدد آن حداکثر استفاده را می‌کند، ظهور شیعیان خمینی صفت که قطع کردن دست اجانب از سرزمین خود یکی از صفات آنها است را نمی‌توان برتابد و از هر راهی در صدد برآمده تا آنها را محدود و یا حتی نابود کند. وهابیت ملعون نیز که از گسترش فکر شیعی بیش از هر چیزی در هراس می‌افتد، کمر به نابودی شیعیان نیجریه بسته است.

 

در همین راستا ارتش نیجریه در اقدامی وحشیانه به حسینیه «بقیه‌الله» نیجریه و منزل شخصی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، شیخ محمد زکزاکی، یورش برده و صدها تن را به خاک و خون کشید، تصویر غرق به خون شیخ محمد زکزاکی و محاسن سفید به خون خزاب شده‌اش، تداعی‌کننده جملات زیارت جانسوز ابی عبدالله الحسین علیه اسلام از زبان امام زمان است  «السلام علی الشیب الخضیب». و چه زیباست شعار رنگین پوستان نیجریه که گفته‌اند: «چون،‌غلام سیاه‌پوست سیدالشهدا سند بیعت آفریقا با اباعبدالله است.»

 

ما معترضان به کشتار وحشیانه برادران و خواهران رنگین پوستمان در نیجریه، با صدای بلند اعلام می‌کنیم که از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال کشتار صدها انسان بی گناه ابراز انزجار کرده و خواهان عکس العمل فوری و جدی سازمان ملل و دیگر سازمان‌های مربوطه هستیم. به عکس العمل دیرهنگام و منفعلانه و ضعیف مسئولان کشور معترض بوده و از آنها می‌خواهیم که عکس العمل انقلابی را در دستور کار خود قراردهند.

 

از دولت و ارتش نیجریه می‌خواهیم علاوه بر متوقف کردن جنایات سبعانه خود، رهبر شیعیان نیجریه را آزاد کرده و ضمن عذرخواهی و دلجویی رسمی از مجامع شیعیان نیجریه و جهان، تضمین رسمی مبنی بر حفظ امنیتی شیخ محمد زکزاکی و دیگر شیعیان کشور نیجریه ارائه نمایند.

 

به دولت و ارتش نیجریه هشدار می دهیم که در صورت ادامه این روش، با خشم انقلابی جوانان مسلمان و مستضعفان پابرهنه دنیا رو به رو شده و نابودی حکومت خودکامه خود را تعجیل می‌بخشند.

 

 

از شبه روشنفکرانی که در واقعه اسف بار پاریس عکس العمل سریع نشان داده و در مقابل سفارت فرانسه و به نیت همدردی با فرانسویان شمع روشن نموده اند می‌پرسیم: آیا در نظر شما مفهوم انسان برابر با غربی هاست؟ آیا انسان یعنی سفیدپوستان؟ چرا و به چه دلیل در قبال کشتار صدها نفر شیعیان بی گناه نیجریه سکوت کرده اید؟ از تمام مردم متعهد ایران و همه مظلومان و مستضعفان جهان می‌خواهیم اعتراضات پی در پی خود را تا رسیدن به نتیجه مطلوب که همان اطمینان از حفظ امنیت شیعیان نیجریه است ادامه دهند./818/203/ب1

ارسال نظرات