۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۳۰۸۸۳۶
رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان سمنان:

جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیان بسیجی در سمنان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان سمنان از آغاز برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیان بسیجی در سمنان خبر داد.
ورزش طلاب

حجت الاسلام مهدی مقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان ضمن تأکید بر اهمیت ورزش در سلامت جسم و روح انسان اظهار داشت: مبانی دینی ما و فرمایشات گهربار نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) مملو از تأکیدات گوناگون بر وظیفه انسان در برابر سالم نگاه داشتن جسم خود و لزوم پرهیز از خمودگی و عدم فعالیت بدنی است.

 

 

وی خاطر‌نشان کرد: ‌بدن سالم در عبادت نقش دارد و یکی از دعاهایی که در شب قدر نسبت به آن سفارش بسیار شده است بحث عافیت و سلامت جسم است و بارها شنیده ایم که رهبر معظم انقلاب نسبت به پرداختن و اهتمام به امر ورزش سفارش کرده اند.

 

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان سمنان افزود: طلاب و روحانیان نیز به پیروی از رهبری در امر ورزش بسیار فعال هستند و در کنار توجه به سلامت نفس و روح نسبت به عافیت و سلامت جسمانی و ورزش نیز اهتمام ویژه ای دارند و در حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) آمده است که «سلامت جسم کمک فراوانی به سلامت روح می کند؛‌اما سلامت روح مهمتر است».

 

 

وی در ادامه در خصوص برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون بسیجی گفت: این جشنواره به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیان و با همکاری مدیریت حوزه های علمیه برادران استان سمنان و بانک مهر اقتصاد در راستای عمل به تأکیدات و سفارشات رهبر معظم انقلاب نسبت به امر ورزش در سمنان برگزار می شود.

 

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان سمنان یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را تشویق و ترغیب بیشتر طلاب و روحانیان به امر ورزش و کمک به سلامت و نشاط بیشتر آنان برشمرد.

 

 

حجت الاسلام مقری خاطرنشان کرد: این جشنواره از امروز در چهار رشته ورزشی شنا، تیراندازی،‌ پینگ پنگ و دو و میدانی با حضور 60 ورزشکار از سراسر استان در مجموعه ورزشی شهدای بسیج سپاه استان سمنان آغاز شده است.

 

 

وی تصریح کرد:‌ شرکت کنندگان در رشته شنا در سه ماده شنای قورباغه، کرال پشت و کرال سینه،‌ در رشته دو و میدانی در دو نیمه استقامت 1500 متر و سرعت 200 متر و تیراندازی نیز تفنگ بادی و تپانچه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برتر به جشنواره کشوری که در بهمن ماه برگزار خواهد شد،‌اعزام می شوند./977/302/ب1

ارسال نظرات