۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۰۹۳۳۷
آیت الله مکارم شیرازی:

خبر رسانی در امور خیر سبب تبلیغ اسلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سابقه درخشان مردم زنجان در عزاداری امام حسین(ع) و کمک به نیازمندان بر لزوم خبر رسانی کارهای خیر تأکید کرد و آن را سبب تشویق مردم و تبلیغ اسلام دانست.
 آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت ایت الله مکارم شیرازی، عصر امروز در دیدار با مهندس وثوقی مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان، اظهار داشت: کار شما مفهوم این حدیث نبوی است که بهترین مردم کسی است که بیشترین خدمت را به مردم کند.

 

وی با اشاره به  این که کار شما از آن کارهای خیری است که هیچ شک و شبهه‌ای ‌در آن نیست، افزود: کمک به بیماران سرطانی به طور قطع مورد رضایت خداوند و امام زمان(عج) است و این افتخاری بزرگ برای مردم زنجان است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مردم زنجان را هم در عرصه عزاداری و هم در عرصه کمک به بیماران صعب العلاج دارای سابقه درخشان دانست و خاطرنشان کرد: کارهای خیری از این قبیل نیاز به خبر رسانی گسترده دارد تا موجب تشویق مردم دیگر شهرهای کشور به این امور شود.

 

وی با بیان این که توفیق این کار به جهت شور عزاداری حسینی مردم زنجان است، گفت: این کار هم جنبه مذهبی و هم جنبه حسینی دارد و خبر رسانی گسترده سبب تبلیغ اسلام در جهان می‌شود که 50 هزار نفر خیّر در سایه مناسک و فرهنگ اسلامی جمع شده‌اند و به نام اسلام چنین تشکیلاتی را درست کرده‌اند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی فعالیت‌های خیریه در رسانه‌ها، ابراز داشت: خداوند می‌فرماید انفاق را هم به صورت پنهانی و هم به صورت آشکارا انجام دهید زیرا در پنهانی بودن آن اخلاص و در آشکار کردن آن تبلیغ اسلام است و از این جهت است که به هیچ وجه ریا محسوب نمی‌شود.

 

وی کمک به نیازمندان را ذخیره‎ای برای معاد دانست و اظهار داشت: امیدوارم در سایه عنایات امام زمان(عج) این توفیق از شما سلب نشودو بتوانید به نسل بعد هم منتقل کنید؛ زیرا امور خیر نباید قائم به افراد خاص باشد بلکه باید جوانان با مشارکت در این امور به تدریج آزموده شوند تا کار خیر زمین نماند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: شرط اول کار خیر مردمی این است که به صورت مدون و خروجی آن را برای رسانه ها گزارش کنید و به تمام شهره ارسال شود و تجربیات خود را با دیگران در میان بگذارید تا بریا دیگران هم الگو باشید و یتوانند با استفاده از تجربیات شما به این امور بپردازند./843/پ202/ج1

ارسال نظرات