۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۳۰۹۵۹۳
حجت الاسلام میرلوحی:

آل سعود منشأ پلیدی‌ و ترور در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام صادق(ع)، آل سعود را منشأ پلیدی‌ها و کشتار و ترور در منطقه خواند و گفت: برخی خیال می‌کنند که با مذاکرات و اجتماعات به ظاهر دیپلماتیک با امثال رژیم آل سعود و ترکیه خائن و حامیان آنها می‌توانند، مشکلات را حل کنند.
حجت الاسلام ميرلوحي، مسئول روابط عمومي دانشگاه امام صادق(ع)

حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی میرلوحی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات اخیر دولت عربستان تصریح کرد: برخی از مسؤولان و رجال سیاسی مدعی در ایران خیال می‌کنند با مذاکرات و رابطه با دولت‌های خائن همچون آل سعود می‌توانند دل‌ها را جذب کنند و گاهی تعبیر می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران و دولت عربستان، دو بال اسلام ناب محمدی(ص) هستند.


استاد دانشگاه امام صادق(ع) یادآور شد: این افراد باور نمی‌کنند که رژیم فاسد و خائن آل سعود، منشأ همه مصائب و کشتار و ترور در منطقه است و آل سعود پشت صحنه تمام پلیدی‌ها همانند وهابیت، داعش و تکفیری‌ها است.


وی افزود: برخی خیال می‌کنند که با مذاکرات و اجتماعات به ظاهر دیپلماتیک با امثال رژیم آل سعود و ترکیه خائن و حامیان آنها می‌توانند، مشکلات را حل کنند، اما آنچه می‌توان بر آن اعتماد کرد، فقط ملت‌ها هستند و باید با ملت‌ها ارتباط پیدا کنیم.


حجت الاسلام میرلوحی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این که «دیگر به روشنفکران جهان اسلام امیدی نیست»، گفت: شبیه این کلمه را مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی در قرن گذشته گفت و تلاش‌های چند دهه‌ای داشت که بتواند بیداری لازم را در میان سران کشورهای اسلامی از جمله مصر و دولت عثمانی به وجود آورد.


وی افزود: مرحوم سید جمال بعد از سال‌ها تلاش در جهت بیدار کردن سیاستمداران جهان اسلام به نتیجه‌ای نرسید؛ اما امام خمینی(ره) با اتکا به خداوند در نیم قرن توانست ملت‌های مسلمان را بیدار کند.


استاد دانشگاه امام صادق(ع) به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع سفرای کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: مخاطب سخنان ایشان ملت‌های جهان اسلام و غربی هستند و در طی نامه‌های اخیرشان به جوانان اروپا و آمریکا به توده‌ها و طبقه تحصیلکرده غرب تأکید داشتند، چه علمای حوزی روشن بینشان و چه دانشگاهیان که مقهور غرب نباشند و به خودباوری برسند.


وی غایت و اهداف انقلاب اسلامی را بیداری ملت‌ها و رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی خواند و تأکید کرد: مخاطب سخنان رهبر معظم انقلاب، جوانان، تحصیلکرده‌ها، علما و روشنفکران غیر مقهور و غیر وابسته هستند.


حجت الاسلام میرلوحی افزود: رهبر معظم انقلاب از قدیم علاقه خاصی به جوانان داشتند و امید ایشان به جوانان، طلاب و دانشجویان پرشور داخل کشور و همچنین جوانان آزاده جهان اسلام و غیر اسلام است.


وی به سیره ائمه اطهار(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) به شیعیان سفارش می‌کردند که «زود به داد جوانان برسید، قبل از این که گروه‌های انحرافی و عقاید فاسد و مذاهب باطل، جوانان را تحت تأثیر قرار دهند؛ شما زودتر به جذب و حفظ جوانان و دعوت آنها به مکتب اهل‌بیت(ع) مبادرت کنید؛ قبل از این که بقیه بتوانند آنها را در کید و مکر خودشان گرفتار کنند»./908/ت302/ج

ارسال نظرات