۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۳۰۹۶۲۳
استاد حوزه و دانشگاه:

تعدد ثبت نام کنندگان حاکی از موفقیت مردم سالاری دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که فیلتر شورای نگهبان امری عقلی، شرعی، قانونی و عرفی است، گفت: برخی از ثبت نام کنندگان به دنبال بهره برداری های سیاسی علیه دستگاه نظارتی هستند.
شوراي نگهبان

حجت الاسلام احسان اصولی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که امام علی(ع) به مالک اشتر سفارش می کرد که در گزینش کارگزاران حکومت بسیار دقت کن و کسانی که اهل تقوا، تجربه، از خاندان اصیل و پاک دامن و دارای سابقه محرزِ ایمان و تدین هستند را انتخاب کن، گفت: آیات قرآن در قالب داستان بر امانت داری، عالم بودن و آگاهی نسبت به مسؤولیت و داشتن توان جسمی و ظرفیت وجودی افراد تأکید کرده است.

 

وی افزود: ورود افراد به انتخابات بدون گزینش و احراز صلاحیت یک امر ناپسند برای ورود به ساختار حکومتی است.

 

حجت الاسلام اصولی با تأکید بر این که مردم نمی توانند شناخت کافی از کاندیداها پیدا کنند، گفت: دستگاه های نظارتی موظف به شناسایی افراد به واسطه اطلاعات، اسناد و مدارک موجود و رد یا تأیید افراد هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دستگاه های نظارتی زمینه را برای انتخاب بهتر مردم فراهم می کنند، گفت: بر اساس آیات قرآن باید امانت را به اهل آن سپرد که نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیز نیازمند اهل خود است.

 

وی با اشاره به این که فیلتر شورای نگهبان امری عقلی، شرعی، قانونی و عرفی است، گفت: شورای نگهبان نهادی ناظر بر تمام انتخابات به غیر از شورای اسلامی شهر و روستا است.

 

به گفته وی، ثبت نام کنندگان دارای انگیزه های مختلفی هستند که برخی با هدف آگاهی از نظر دستگاه های ناظر راجع به خودشان ثبت نام می کنند و یا به دنبال آزمایش اقبال جامعه به سوی خودشان هستند.

 

تعدد ثبت نام کنندگان نشان از موفقیت نظام در جذب حداکثری است

حجت الاسلام اصولی با تأکید بر این که برخی از ثبت نام کنندگان نیز به دنبال اهداف سیاسی و بهره برداری های سیاسی علیه دستگاه نظارتی هستند، گفت: این اقدامات موجب کوتاه آمدن دستگاه های نظارتی نمی شود و برای مردم نیز تأثیرگذار نیست، چرا که مردم دارای آگاهی و بصیرت لازم بعد از اتفاقات مختلف در طول 37 سال انقلاب و فتنه 88 هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم فریب افرادی که بخواهند آنها را بازیچه اقدامات سیاسی خود قرار دهند، نخواهند خورد.

 

وی با اشاره به این که نگرانی از تعدد ثبت نام کنندگان در انتخابات وجود ندارد، گفت: این تعدد موجب زحمت زیاد بررسی کنندگان صلاحیت ها می شود، اما نشان از پتانسیلی مناسب و توفیق نظام اسلامی است.

 

به گفته وی، ثبت نام کنندگان خود را همراه با نظام می دانند و از طرفی انگیزه لازم برای همکاری با دستگاه های نظازتی در مقیاسی وسیع را دارند.

 

حجت الاسلام اصولی با تأکید بر این که افزایش تعدد ثبت نام کنندگان حاکی از موفقیت مردم سالاری دینی است، از این رو باید این اتفاق را به فال نیک گرفت افزود: برخی از این افراد نیز ممکن است دارای اغراض سیاسی باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ثبت نام افرادی که دارای محکومیت کیفری قطعی هستند، ادامه داد: تعداد این افراد محدود است، بنابراین تعدد ثبت نام کنندگان نشان از موفقیت نظام در جذب حداکثری است که به فرموده رهبری این مهم از سیاست های نظام است./1307/302/ب3

ارسال نظرات