۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۳۰۹۸۱۶
مدیر حوزه علمیه مازندران:

عفاف و حجاب با گرایش باطنی و فطری بانوان ایرانی عجین شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران طرح ننگین کشف حجاب را یک توطئه استعماری دانست و گفت: این طرح با دستور انگلیس خبیث و نوکران آن‌ها در کشورمان اجرایی و به عنوان لکه ننگین در تاریخ رژیم پهلوی ماندگار شد.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع بانوان فرهنگی و تبلیغی استان، نگاه اسلام به امر حجاب را یک نگاه عقلانی همراه با حفظ کرامت و منزلت اجتماعی زنان و مردان دانست و افزود: بزرگ ترین صیانت اجتماعی حفظ همین مؤلفه است که در سایه حفظ حجاب و حدود اسلامی می‌توان بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های فردی و اجتماعی را برطرف کرده و به اعتلای جایگاه زنان و مردان و حفظ حریم واقعی کمک کرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به هجمه‌های سنگین دشمنان اسلام علیه حجاب و عفاف برای به انحراف کشیدن حقیقت این موضوع ادامه داد: آنهایی که با این اصل اساسی در جامعه و حکم شرعی مخالف هستند در حقیقت با اصل انسانیت و کرامت مخالفت می‌کنند و سعی دارند به هر شکل ممکن ارزش و اصالت حجاب را زیر سؤال ببرند.

 

حجت الاسلام طاهری طرح کشف حجاب رضاخانی را فاجعه و خیانتی بزرگ به دین، فرهنگ و ملت بزرگ ایران دانست و خاطرنشان کرد: زنان مسلمان ایران علیرغم برخورد ستیزه‌جویانه ماموران رضاخانی، خانه‌نشینی را تحمل کردند اما اجازه ندادند چنین بی‌عفتی و بدسلیقگی در جامعه اسلامی نمود پیدا کند.

 

وی با بیان این که عفاف و حجاب با گرایش باطنی و فطری بانوان ایرانی عجین شده است، تصریح کرد: در طول تاریخ تلاش های بسیاری در جهت انحراف این مسأله مهم شکل گرفته که علیرغم همه این توطئه ها نقش های دشمنان با شکست مواجه شده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، این طرح استعماری رضاخان را اقدامی مذبوحانه در جهت لطمه به دین و ارزش های اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورها از گرایش بانوان به سمت عفاف و حجاب نگران هستند و در این باره دغدغه های بسیاری دارند.

 

وی با بیان این که به دلیل فطرت پاک و حقیقی بانوان ایرانی ما شاهد بروز اعتقادات ارزشی و مستحکم در جامعه ایرانی هستیم، تصریح کرد: عفاف و حجاب از اعتقادات دینی مسلمانان است و یکی از مهم‌ترین مسائل برای حفظ و صیانت از کرامت انسانی محسوب می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی است و هرچه این صیانت بیشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصیت انسانی نیز افزوده می شود. 

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که دشمنان به دنبال روش هایی برای فروپاشی خانواده هستند و تضعیف جایگاه عفاف و حجاب از موضوعات مهم و اعتقادی مسلمانان است که در تحکیم خانواده و باورهای دینی و اعتقادی جامعه مسلمانان نقش بسیاری دارد، افزود: برای استحکام خانواده ها باید این موضوع اعتقادی در خانواده به عنوان جامعه کوچک اجتماع، نهادینه شود و این گونه کرامت خانواده ها نیز افزایش می یابد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که حجاب، حصار و حریم عفت زن و سنگر محکمی است که راه ورود فساد را سد می‌کند و به زن شخصیت و احترام می‌بخشد، ادامه داد: حجاب، کمال و وقار زن بوده و نشانگر ارزش و اصالت وی است و خداوند پاداش عظیم و بی‏کرانی را برای زنان تقواپیشه و پاکدامن مقرر داشته است.

 

حجت الاسلام طاهری مهم ترین سد در مقابل تهاجم دشمنان را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و افزود: مهم ترین بنیان فرهنگی که سد بزرگی در مقابل نفوذ دشمنان محسوب می شود فرهنگ عفاف و حجاب است./950/202/ب1

ارسال نظرات