۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۱۰۱۵۲
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

تشکیل 10 کارگروه علمی در جشنواره علامه حلی مازندران/ پیش بینی ارسال 1500 مقاله به دبیرخانه جشنواره

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران جشنواره استانی علامه حلی را فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش عنوان کرد و گفت: به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد.
معاون پژوهش حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی علامه حلی، گفت: طلاب مدارس علمیه استان تا پایان دی ماه برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره استانی علامه حلی فرصت دارند.

 

وی با بیان این که همه طلاب زیر 31 سال مدارس علمیه استان می توانند مقالات خود را به دبیرخانه این جشنواره استانی ارسال کنند، افزود: هر طلبه می تواند سه مقاله در موضوعات آزاد به دبیرخانه ارسال کند.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، جهان اسلام و تهدید اندیشه تکفیر و افراطی گری را موضوع ویژه جشنواره استانی علامه حلی استان اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی امروز جهان اسلام و گسترش این اندیشه انحرافی، پرداختن به موضوعات پژوهشی در این خصوص ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام زارع در ادامه سخنان خود با بیان این که جشنواره علامه حلی در جهت شناسایی استعدادهای پژوهشی و همچنین رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه برگزار می شود، تصریح کرد: علیرغم این که برای نخستین بار است که جشنواره استانی علامه حلی در مازندران برگزار می شود ارزیابی ما از کمیت و کیفیت مقالات ارسال مثبت است.

 

وی از تشکیل 10 کارگروه علمی طبق سرفصل های جشنواره استانی علامه حلی در مازندران خبر داد و گفت: هر کدام یک از این کارگروه ها و اعضای آنها وظیفه بررسی علمی مقالات ارسالی به دبیرخانه جشنواره علامه حلی در رشته های مختلف را عهده دار هستند.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این جشنواره با همکاری حوزه علمیه خواهران استان و مدیریت شهرستان بابل برگزار می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون جلسات متعددی در جهت هماهنگی و وحدت رویه در امور برگزار شده است.

 

حجت الاسلام زارع روند ارسال مقالات به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی علامه علی مازندران را افزایشی خواند و ادامه داد: میزان استقبال طلاب مدارس علمیه از این جشنواره بسیار خوب است.

 

وی با بیان این که پیش بینی ما این است که حدود هزار و 500 مقاله از مدارس علمیه سراسر استان به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی علامه حلی مازندران ارسال شود، بیان داشت: مقالات ارسالی به دبیرخانه در ادامه از سوی کارگروه های علمی مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود جشنواره استانی علامه حلی را فرصتی برای رقابت طلاب جوان در عرصه پژوهش عنوان کرد و افزود: به حتم برگزاری استانی این جشنواره در شناسایی طلاب جوان پژوهشگر کمک شایانی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام زارع از آموزش و پژوهش به عنوان دو بال برای تعالی علمی در حوزه یاد کرد و گفت: همراهی آموزش و پژوهش در حوزه یک طلبه را به قله های علم و دانش هدایت خواهد کرد.

 

وی با بیان این که باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت های خوبی در مباجث پژوهشی در مدارس علمیه استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت های ارزشمند در جهت رشد و گسترش پژوهش در مدارس علمیه بهره گیریم./950/202/ب1

ارسال نظرات