۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۳۱۰۵۳۹
عضو هیأت مدیره بنیاد خاتم الاوصیاء:

مبلغان، ویترین حوزه علمیه در نماد بیرونی هستند/ رسالت اصلی حوزویان رسالت انبیاء الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مبلغین را ویترین حوزه علمیه در نماد بیرونی دانست و گفت: رسالت اصلی حوزویان و مبلغین، رسالت انبیاء الهی است و این که به خواست خداوند، انسان را از نفس اماره و جهل پاک کنند.
انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیأت مدیره بنیاد خاتم الاوصیاء، در ادامه سلسه نشستی هایی با عنوان« چله انقلاب» که شب گذشته در مسجد رسول الله(ص) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به عنوان اولین جایگاه و پایگاه محکم و ایمن برای مطرح شن و بیان اسلام توسط شیعیان بود که پس از گذشت 14 قرن از زمان حکومت ائمه(ع) تشکیل چنین حکومتی بی سابقه بود.

 

وی امام خمینی(ره) را به عنوان شخصیت کم نظیری بعد از ائمه(ع) دانست و بیان کرد: افراد در اصناف مختلف در شکل گیری و تداوم و تثبیت انقلاب نقش بسیاری داشتند که مانع رسیدن دشمن به هدفش و از بین بردن ریشه های انقلاب شدند و امام خمینی(ره) به عنوان رهبری جامع الاشرایط در زهد، تقوا، عمل، علم و فقاهت، نقش اصلی در این پیروزی را داشتند.

 

عضو هیأت مدیره بنیاد خاتم الاوصیاء با بیان این که امام خمینی(ره) با تعصی به وجود پیامبر(ص) توانست محتوای غدیر تحقق بخشد، افزود: امام راحل با اتکا و توکل به خدا توانست معادله قدرت را به هم بریزد و آمریکایی که ادعا می کرد تا سال 2025 قدرت اول جهان است را با تسخیر لانه جاسوسی تحقیر کند؛ امام(ع) به عنوان شخصی که در عصر غیبت، احکام اسلام را جاری و ساری کرد.

 

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: معارف به سه دسته تقسیم می شوند که شامل معارف قرآن، اهل بیت(ع) و روایات ایشان و نیز عاشورا است؛ ما در یک بازه زمانی و یک مسیری در حرکت ایم که مبدأ آن« عاشورا» و مقصد« ظهور امام زمان(عج)» قرار دارد و این یعنی بدون هدف نبوده و بلکه دارای نقش راه پیش بینی شده ایم که با نگاه و الگو گرفتن از عاشورا به سمت ظهور حجت خدا در حرکت هستیم.

 

حجت الاسلام جوشقانیان در ادامه اظهار کرد: بررسی های کارشناسان سه نقطه قوت یعنی محرم و عاشورا و محافل حسینی، مهدویت و انتظار و نیز ولایت را به عنوان قدرت اصلی ایران و انقلاب معرفی کردند که در طول مسیر حرکت، ولایت فقیه مانع گمراهی افراد می شود بنابراین کنار گذاشتن ولایت باعث خدشه دار شدن دو عامل دیگر قدرت است.

 

وی امنیت امروز کشور را حاصل خون شهیدان خواند و گفت: در طول سال های مختلف، هرگز این فضای بیان نقد و انتقاد آزادانه و ایده پردازی ها وجود نداشته و این امنیت و آرامش به برکت خون بیش از 2300 شهید انقلاب اسلامی از خرداد 42 تا دی ماه 94 و نیز تبعیت و اطاعت ملت از نایت عام امام زمان(عج) است.

 

عضو هیأت مدیره بنیاد خاتم الاوصیاء با اشاره به نقش مبلغان در جریان انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بخشی از بار این انقلاب به دوش افرادی به نام مبلغان بود، یعنی افراد که در مکتب دین تعلیم و پرورش یافتند و تعالیم و احکام دین را از طریق تریبون های مختلف به مردم انتقال دادند.

 

مبلغین، ویترین حوزه علمیه در نماد بیرونی اند

مدرس حوزه و دانشگاه، مبلغین را به عنوان ویترین حوزه در نماد بیرونی برای توده مردم در داخل و خارج کشور دانست و اظهار کرد: مبلغان هرگز از نقش روحانیت در انقلاب جدا نبودند؛ فضای حوزه چند قشر دارد که مراجع تقلید و فقها، اساتید و مدرسین حوزه ها، محققین و پژوهش گران و نیز مبلغین را شامل می شود که مبلغین درواقع حلقه اتصال توده مردم با دیگر اقشار حوزه علمیه اند(مراجع و محققین) و افراد احکام و معارف اسلامی را از طریق این افراد دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که نصرت خداوند با تحقق یاری احکام خدا، ولی خدا و دوستان خدا محقق می شود، ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) این سه عامل محقق و منجر به پیروزی انقلاب شد از طرفی مدار ولایت در سه عرصه تأثیر گذار است در عرصه جان، هوس ها، در عرصه جامعه طاغوت و در عرصه هستی بت ها را می شکند بنابراین کسانی که در مدار ولایت خدا قرار گیرند، هرگز از دشمن و کثرت آنان نمی هراسد همچون امام خمینی(ره) در برابر دشمن ایستادند.

 

وی، پیامبر(ص) را اولین شخص در تحقق رسالت تبلیغ خواند و خاطرنشان کرد: انبیاء برای دو وظیفه مبعوث شدند که در آیه 164 سوره آل عمران خداوند این گونه فرموده است«به تحقیق خدا بر اهل ایمان منت نهاد که رسولی از خودشان در میان آنان برگزید که بر آنها آیات خدا را بخواند و نفوسشان را از بدیها پاک گرداند و به آنهااحکام کتاب و شریعت و حقایق حکمت را بیاموزد،اگر چه قبلا در گمراهی آشکار بودند» یعنی نجات انسان از« نفس اماره و جهل» است.

 

رسالت اصلی حوزویان و مبلغین، رسالت انبیاء الهی است

عضو هیأت مدیره بنیاد خاتم الاوصیاء در ادامه اظهار کرد: رسالت اصلی حوزویان و مبلغین، رسالت انبیاء الهی است و این که به خواست خداوند، انسان را از نفس اماره و جهل پاک کنند و نجات دهند که تحقق این رسالت خطیر با توجه به نفوذ دشمن و ایجاد شبکه های اجتماعی، ماهواره، فضای مجازی و امثال آن دشوار شده است./844/202/ب3
  

ارسال نظرات