۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۳۱۰۷۲۶
حجت‏الاسلام ذوالنور:

شعارهای فریبنده جریان‌های زاویه‌دار در مردم مؤثر نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل کنگره شهدای روحانی، انتخابات آینده را از حساس‌ترین انتخابات در کشور خواند و گفت: دوره دهم مجلس شورای اسلامی، حساس است؛ زیرا جریانات زاویه‌دار با انقلاب با به کارگیری تمام امکانات وارد میدان شده‌اند و دولت نیز در این انتخابات، بی‌طرف نیست.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور

حجت‏الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: انتخابات آینده کشورمان از جهات مختلف یکی از حساس‌ترین و مهمترین انتخابات دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

انتخابات دهم از مهمترین و حساس‌ترین انتخابات کشور است

وی افزود: برخی از جریان‌های سیاسی امروز بنا دارند در عرصه انتخابات دخالت‌هایی داشته باشند و دنبال نفوذ در خبرگان رهبری هستند و زمزمه‌هایی همچون شورای رهبری و اقدامات دیگر از این جمله است.

 

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور تصریح کرد: تلاش این جریان‌ها بر این است که اگر بتوانند اکثریت را در خبرگان رهبری به دست بیاورند که چنین چیزی به چند دلیل ممکن نیست؛‌ نخست این که مردم نسبت به چنین جریان‌هایی انزجار دارند.

 

وی ابراز داشت: مردم کشور ما، دین‌مدار، ولایت مدار و انقلابی، ارزش‌گرا و متکی به اصول هستند و این گونه نیست که هرکسی مطلبی خلاف اعتقادات دینی را مطرح کند و جنجال به پا کند و یا ژست طرفداری از مردم به چهره چسباند؛ مردم آنها را بپذیرند؛ بلکه به سوابق این افراد، به ارتباط و علقه آنها با اشخاصی که مقابل امام خمینی(ره) و خط امام قرار داشتند، نگاه می‌کنند.

 

شعارهای فریبنده جریان‌های زاویه‌دار با نظام اسلامی در مردم تأثیرگذار نیست

حجت‏الاسلام ذوالنور تأکید کرد: مردم به آرمان‌های امام و انقلاب نگاه می‌کنند و به همگرایی این افراد با جریان‌های زاویه‌دار و به گذشته آنها در فتنه‌ای که تمام هویت انقلاب اسلامی را هدف قرار داد؛ بنابراین شعارهای فریبنده نمی‌تواند در مردم تأثیرگذار باشد.

 

وی گفت: مردم، آرمان‌ها، اصول و اهداف انقلاب اسلامی، زنده بودن و تجلی ارزش‌های دینی را در تبعیت از ولایت فقیه می‌بینند و به کسانی که از آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب فاصله دارند، اقبال نشان نمی‌دهند.

 

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور تصریح کرد: رؤیای دستیابی به رأی حداکثری در مجلس خبرگان، یک رؤیای آشفته و غیر قابل تعبیر است؛ زیرا بضاعت علمی جریانی که به دنبال تصرف کرسی‌های مجلس خبرگان است بسیار ضعیف می‌باشد و صلاحیت‌های دینی، اعتقادی و انقلابی که مردم بر آن حساس هستند، وجود ندارد.

 

وی تأکید کرد: بسیاری از این جریان‌ها با غوغاسالاری و جوسازی قصد دارند، فضا را تغییر دهند و سعی می‌کنند با لشکرکشی ثبت‌نام کنند؛ حال آن که بسیاری از آنها بضاعت علمی لازم را ندارند و واجد شرایط خبرگان رهبری نیستند؛ از این‌رو بسیاری از افراد تحت تأثیر برنامه‌های براندازانه که نیت شوم در پی دارند، در انتخابات شرکت کرده‌اند.

 

حجت‏الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: خبرگان رهبری نیاز به دقت، توجه و حضور چشمگیر حامیان امام، انقلاب، ولایت و دوستداران آرمان‌ها و ارزش‌های دینی دارد و نباید اهمیت انتخابات مجلس خبرگان را از انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر تلقی کرد.

 

طرفداری دولت از برخی جریان‌های خاص در انتخابات مشهود است

وی ابراز داشت: دوره دهم مجلس شورای اسلامی، حساس است؛ زیرا جریانات زاویه‌دار با انقلاب با به کارگیری تمام امکانات وارد میدان شده‌اند و دولت نیز در این انتخابات، بی‌طرف نیست.

 

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور یادآور شد: در بیانات رییس جمهور، طرفداری از یک جریان خاص مشهود است و علنی موضع یک‌جانبه می‌گیرد؛ همان‌گونه که در 16 آذر امسال که در همه رسانه‌ها منتشر شد، رییس جمهور تصریح کرد که «دانشگاه‌ها باید وارد عمل شوند تا حماسه سال 92 تکرار شود» و منظور رییس جمهور از حماسه 92، یعنی مردم به طرفداران من و افراد خاص رأی دهند؛ البته رییس جمهور باید بی‌طرفی را حفظ کند.

 

وی ابراز داشت: در جایی دیگر رییس جمهور گفت که شما به میدان بیایید که مجلسی بهتر از این مجلس داشته باشیم؛ یعنی بهتر این است که مجلس غیراصول‌گرا و با گرایش‌های  متنوع حاکم شود و مشخص است که از مدعیان جریان اصلاحات طرفداری می‌کند.

 

حجت‏الاسلام ذوالنور گفت: معاون اول رییس جمهور به عنوان نفر اول کارگزاران با جایگاه دولتی خود برای حزبش کار می‌کند و یا سخنگوی دولت به صورت چشمگیر در این زمینه در استان‌ها فعال است که این گونه کارها با سلامت و قوانین انتخابات و بی‌طرفی دولت سازگاری ندارد.

 

وی افزود:‌ اعلام کردند که اعضای دولت می‌توانند برای تبلیغ کاندیداها و جریانات مرخصی بگیرند؛ یعنی اجازه و خط می‌دهند که دولت در انتخابات بی‌طرف نباشد؛ بنابراین انتخابات، امری جدی است.

 

مردم به سابقه و صلاحیت کاندیداها توجه داشته باشند

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور تصریح کرد: پیوند دولت و اصلاح‌طلبان در یک دست بودن مجلس به نفع جریان‌های خاصی که با اصول انقلاب زاویه دارند، می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ از این‌رو انتخابات، جدیت و مراقبت ویژه‌ای می‌طلبد.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور پررنگ مردم با گرایش‌های مختلف برای خلق یک حماسه بزرگ با مشارکت حداکثری در انتخابات ضروری است و مردم به انتخاب کاندیداهایی مبادرت کنند که معدلشان بهتر از دیگران باشد.

 

حجت‏الاسلام ذوالنور افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، حفظ آرامش کشور، وحدت و تکیه بر اصول مشترک است، تا فرصت‌طلبان برای مخدوش کردن وحدت مردم و آرامش جامعه سوء استفاده نکنند./908/ت301/س

ارسال نظرات