۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۱۰۱۳
خبرگان بصیر(47)

شورای رهبری خلاف نظر امام و قانون اساسی است/ دشمن از طریق نفوذ در خبرگان درصدد شکستن عمود خیمه انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ایمانی با بیان این این که شورای رهبری خلاف نظر حضرت امام(ره) و خلاف بیّن قانون است، گفت: افرادی که این مسأله را طرح می کنند خواه و ناخواه مسائل خاصی را دنبال می کنند که اینگونه مسائل در جامعه خریدار ندارد.
آيت الله ايماني

آیت الله اسد الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: برترین و بالاترین جایگاه در نظام جمهوری اسلامی متعلق به مجلس خبرگان رهبری است که وظیفه تقویت رهبری را بر عهده داشته و بزرگ ترین مسؤولیت را در نظام دارد.


وی افزود: مجلس خبرگان بر اساس قانون اساسی متشکل از مجتهدان عادل و مورد اعتماد مردم در سراسر کشور است که با شناختی که از بزرگان حوزه، علما و مراجع دارند تبعا فردی که بتواند مدیریت و رهبری جامعه اسلامی را در نظام ولایی جمهوری اسلامی عهده دار شود انتخاب می کنند.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نظام جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر ولایت فقیه است، اظهار داشت: مشروعیت دولت، مجلس و قوه قضاییه از طریق رهبر انقلاب اسلامی تأیید می شود، اگرچه مردم رأی می دهند رییس جمهور انتخاب می کنند اما تنفیذ رهبری مهم است.


وی ادامه داد: انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس رأی مستقیم مردم است اما به نوعی با مسأله رهبری دارد، همچنین ریاست دستگاه قضایی نیز از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب می شود؛ بنابراین مشروعیت نظام در گرو مجلس خبرگان رهبری است، مجلس خبرگان در دوره نخست در کوتاه ترین زمان، بهترین انتخاب را انجام داد و از عهده مسؤولیت عظیم خود به خوبی بر آمد.


امام جمعه شیراز در بخش دیگری از گفت وگو با رسا، با اشاره به خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: دشمنان به این نتیجه رسیدند اگر بتوانند عمود خیمه انقلاب را که ولی فقیه است متزلزل کنند به اهداف و آرمان های شیطانی خود می رسند.


وی عنوان کرد: تا زمانی که این عمود با قدرت کار می کند هیچ دشمنی نمی تواند در جمهوری اسلامی کاری را سامان دهد، از این رو باید توجه داشت که دشمن در پی شکستن این عمود مستحکم است، شکستن عمود اینگونه نیست که با جنگ، برچسب های ناچسب و اتهامات باشد.


آیت الله ایمانی خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد از طریق روحانیت یعنی همان کسانی که وظیفه دارند شایسته ترین انسان را برای رهبری معرفی کنند اهداف خود را دنبال کنند، دشمن که نمی تواند از طریق جنگ مسلحانه و ایجاد گروه ها رهبری را تضعیف کند از این رو تنها راهی که برای آنها باقی مانده نفوذ در چهره های به ظاهر مقبول جامعه است تا از طریق آنها مسائل و اهداف خود را آرام آرام در داخل کشور دنبال کنند.


وی اضافه کرد: دشمن در این دوره از انتخابات خبرگان می خواهد حرکت جدیدی را ایجاد کند، از این رو در حال انجام دادن و پیگیری کارهایی هستند؛ اگر بصیرت و هوشیاری مردم بالا باشد، همانگونه که تاکنون پاسخ دسیسه های دشمن را داده این بار نیز نقشه آن ها منتفی می شود، شورای نگهبان نیز بر اساس وظیفه ای که قانون بر عهده آن گذاشته نسبت به صلاحیت افراد علمی، فکری و اجتماعی اقدامات لازم را انجام می دهد.


نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به طرح شورای رهبری همزمان با آغاز روند انتخابات گفت: شورای رهبری خلاف صریح قانون اساسی بوده و در بازنگری قانون اساسی شورای رهبری رد شده است.


وی افزود: شورای رهبری خلاف نظر حضرت امام(ره) بوده است، یکی از علل عمده بازنگری قانون اساسی که به فرمان امام راحل انجام گرفت مسأله شورای رهبری بود؛ فضای جامعه در سال 58 به گونه ای به شمار می رفت که از بلوک شرق و حرکت روشنفکر مآبانه شرقی متأثر بود که بر این اساس همه جا شورا بود.


امام جمعه شیراز با بیان این که سابقا همه جا کار با شورا پیش می رفت، اظهار داشت: شورای کارگری، شورای عالی قضایی و شورای رهبری از این دسته موارد بودند در حالی که حضرت امام(ره) به دلیل نقاط ضعفی که در شورای رهبری سراغ داشتند دستور به بازنگری دادند و دو مسأله مد نظر ایشان بود.


وی ادامه داد: در قانون اساسی سابق مرجعیت برای رهبری شرط بود که حضرت امام(ره) فرمودند مرجعیت لازم نیست و اجتهاد و عدالت کفایت می کند، از این رو برای پیدا کردن فرد مناسب لزوما نیازی به انتخاب مراجع نیست؛ مسأله دیگری که حضرت امام(ره) در نظر داشتند شورای رهبری بود که از قانون اساسی سابق حذف شد.


آیت الله ایمانی با بیان این این که شورای رهبری خلاف نظر حضرت امام(ره) و خلاف بیّن قانون است، ابراز داشت: افرادی که این مسأله طرح می کنند خواه و ناخواه مسائل خاصی را دنبال می کنند که اینگونه مسائل در جامعه خریدار ندارد.


وی عنوان کرد: جامعه در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب و دوران ده ساله رهبری حضرت امام(ره) به این نتیجه رسیده که فرد واجد صلاحیت می تواند کارایی لازم را داشته باشد همانگونه که در حضرت امام(ره) و شاگرد امام حضرت آیت الله خامنه ای این معنا دیده شده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات