۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۴۶۰
مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

کتابخانه‌ها از عوامل مؤثر در فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به شمار می‌روند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با نقش کتاب و کتاب‌خوانی باید با برنامه ریزی و امکانات مؤثر بتوانیم فرهنگ مطالعه را در جامعه افزایش دهیم.
حجت الاسلام علي عباسي حجت الاسلام علي عباسي حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین صبح امروز در دیدار مهدی رمضانی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با حضور در مرکز مدیریت علمیه استان قزوین ضمن گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی در استان، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با نقش کتاب و کتاب‌خوانی باید با برنامه ریزی و امکانات مؤثر بتوانیم فرهنگ مطالعه را در جامعه افزایش دهیم.

 

رمضانی اظهار داشت: در استان 59 کتابخانه در حال حاضر میزبان علاقه مندان به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی هستند که 33 مورد از این کتابخانه‌ها زیر مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان است.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان به استقبال مردم استان از فرهنگ مطالعه اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرهنگ مطالعه در استان مطلوب بوده ولی باید بیشتر در این مورد برنامه ریزی صورت گیرد.

 

رمضانی به همکاری این نهاد با حوزه علمیه قزوین اشاره و خاطرنشان کرد: این اداره کل می تواند با تجهیز کتاب به مدارس علمیه قزوین مشارکت فعالی داشته باشد که در گذشته با تجهیز کتاب به کتابخانه امام صادق(ع) و همچنین تجهیز بخش تخصصی قرآن در این کتابخانه توانسته‌ایم پاسخگوی طلاب علمیه قزوین باشیم.

 

این مسؤول تصریح کرد: می توانیم در سایر مدارس علمیه قزوین نیز این روند را تداوم بخشیم.

 

در ادامه حجت الاسلام عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین از تلاش‌های مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قدردانی کرد.

 

حجت الاسلام عباسی به تفکیک مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین با کتابخانه امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: در بحث جدا سازی این مرکز جلساتی برگزار شده که امیدواریم این تفکیک هر چه زودتر عملیاتی شود.

 

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: کتابخانه‌ها از عوامل مؤثر در فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به شمار می‌روند.

 

وی در ادامه افزود: کتاب و کتاب‌خوانی و میزان گرایش به مطالعه امروز یکی از شاخصه های توسعه به شمار می رود.

 

این مسؤول در پایان اظهار کرد: خانواده عامل بسیار مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی یک عزم همگانی را می طلبد./955/202/ب1

ارسال نظرات