۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۳۱۱۹۳۷
مدیر مدرسه علمیه آیت الله خامنه ای:

تربیت طلبه انقلابی از اولویت‌های مدرسه امام خامنه ای است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای با اشاره به فعالیت های این مدرسه و نقش آیت الله موسوی جزایری در تأسیس آن، گفت: تربیت طلبه انقلابی برای تحقق آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در رأس فعالیت های این مدرسه است.
حوزه علميه

حجت الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که این مدرسه در سال 1390 تأسیس شده است، خاطرنشان کرد: آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان مؤسس این مدرسه و حجت الاسلام علیرضا مالکی متولی آن هستند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای با اشاره به این که مجموعه فرهنگی و متولیان مسجد حجازی با حضور در محضر آیت الله موسوی جزایری و عرض فعالیت های فرهنگی این مجمع نسبت به تأسیس حوزه بحث هایی صورت داده و آیت الله موسوی جزایری بر این مسأله اصرار و اذن ساخت آن را در همان سال دادند، گفت: این مدرسه با رویکرد جذب جوانان مؤمن و انقلابی مساجد تأسیس و از سال تأسیس تا اکنون 75 طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام جزایری با اشاره به اجرای نظام نامه حوزوی و درس های علمی در این مدرسه، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های متناسب با قشر فرهنگی از جمله دوره های پژوهشی و بینش مطهر با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) افزون بر اجرای برنامه ها و نظام نامه حوزوی از فعالیت های این مدرسه است.

 

این مقام مسؤول، مراکز و مجموعه های متصل به این مدرسه را  متمایز کننده آن با مدارس دیگر خاطرنشان کرد و افزود: پشتیبانی علمی و معنوی و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت طلاب مدرسه از اقدامات مراکز و مجموعه های متصل به این مدرسه است.

 

وی با اشاره به مؤسسه فرهنگی تربیتی طلیعه داران ظهور و فعالیت آن در زمینه فرهنگی و تربیتی کادر با زیر نظر قرار دادن چهار مسجد و مؤسسه رضوان معرفت و فعالیت در حوزه تبلیغ خواهران و تربیت کادر فرهنگی زیر نظر مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، گفت: فعالیت در حوزه خانواده، فعالیت های تبلیغی عام همچون برنامه های ماه رمضان به همت مجموعه های منتسب به آن است.

 

حجت الاسلام جزایری با اشاره به این که در حال حاضر 75 طلبه در مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مشغول تحصیل هستند، ابراز داشت: در مجموعه های فرهنگی زیر نظر این مدرسه حدود 120 طلبه مشغول فعالیت هستند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای با توجه به سابقه کوتاه مدت تأسیس این مدرسه، از آغاز سطح 2 حوزوی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با موافقت اصولی تأسیس سطح 2 از شورای محترم حوزه استان گرفته شد و طلابی در این مقطع مشغول به تحصیل شدند.

 

وی تربیت طلبه انقلابی برای تحقق آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب را از ولویت های مهم این مدرسه دانست و تصریح کرد: تکمیل سطوح آموزشی و مراکز تخصصی متناسب با گرایش های طلبگی از اهداف این مدرسه است./9456/302/ب1

ارسال نظرات