۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۱۱۹۴۹
مدیر مدرسه حضرت رقیه مشهد مطرح کرد؛

ضرورت پیروی از فرمان رهبر معظم انقلاب در مسأله انتخابات

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد گفت: باید قدر امنیت خود را بدانیم، در کشور ایران، زیر سایه امام زمان(عج) و ولایت فقیه زندگی می کنیم و باید از الآن خود را برای انتخابات آماده کنیم و گوش به فرمان آیت‌الله خامنه ای باشیم.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو زهرا افشار، مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های اخلاقی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، گفت: افرادی که روز قیامت نامه اعمالشان به دست راست آن ها داده می شود، حسابشان آسان است.

 

وی به آیات سوره انشقاق اشاره و ابراز داشت: خداوند متعال می فرماید:« إِذَا السَّمَاء انشَقَّتْ، وَ أَذِنَتْ لِرَبِّهَا وَحُقَّتْ وَ إِذَا الْأَرْضُ مُدَّتْ، وَ أَلْقَتْ مَا فِیهَا وَ تَخَلَّتْ،  وَ أَذِنَتْ لِرَبِّهَا وَ حُقَّتْ، آن‏گاه که آسمان بشکافد و فرمان پروردگار خویش برد و حق همین است، و آن‏گاه که زمین کشیده شود، و آنچه را درون خود دارد بیرون افکند و تهى شود، و فرمان پروردگار خویش برد و حق همین باشد».

 

افشار افزود: در این سوره خداوند متعال می فرماید، آسمان و زمین در برابر دستورات الهی، تسلیم فرمان پروردگار هستند، آیا ما نیز تسلیم امر خداوند سبحان هستیم؟ متأسفانه ما تسلیم امر مردم هستیم و هر گونه که مردم دوست داشته باشند، عمل می کنیم.

 

آسمان و زمین تسلیم دستورات الهی هستند
مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد با خاطر نشان کردن این که زمین و آسمان نه تنها در آغاز آفرینش؛ بلکه در پایان هم تسلیم امر الهی هستند، اظهار داشت: سوره انشقاق، اشاره به حوادث عجیب پایان جهان دارد، روزی که کوه ها از بین می روند و زمین گسترده می شود و انسان ها محشور می شوند.

 

وی ابراز داشت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «واجب، اطاعت از خدا و واجب تر از آن، ترک گناه است، نزدیک، قیامت و نزدیک تر از آن، مرگ است، عجیب، دنیا و عجیب تر از آن، محبت دنیاست،  سخت، قبر است و سخت تر از آن، دست خالی به قبر رفتن است ».

 

افشار افزود: انسان باید پاسخگوی اعمال خود باشد و نتیجه اعمال خود را در قیامت می‌بیند، در روز قیامت از این که مال حلال خود را در چه راهی صرف کرده‌ایم، نیز سؤال می شود.

 

ارزش و جایگاه کار مخلصانه
مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد به ارزش و جایگاه کار مخلصانه اشاره و اظهار داشت: حضرت امام حسن عسکری(ع) بیان می فرمایند: «لَو جَعلت الدنیا کُلها لقمه واحده وَ لقمتها مَن یَعبدالله خالصا لرایت انی مقصر فی حِقه، اگر همه دنیا را تبدیل به یک لقمه غذا کنم و به انسانى که خدا را از روى خلوص عبادت مى کند بخورانم، درباره او کوتاهى کرده و خودم را مقصّر مى دانم».

 

وی با اشاره به آیه « وَ إِذَا الْأَرْضُ مُدَّتْ، وَ أَلْقَتْ مَا فِیهَا وَ تَخَلَّتْ، و آن‏گاه که زمین کشیده شود، و آنچه را درون خود دارد بیرون افکند و تهى شود.»، ابراز داشت: مفهوم آیه این است که تمام مردگانی که در درون خاک و داخل قبر ها آرمیده اند یکباره همه به بیرون پرتاب می شوند و لباس حیات و زندگی بر تن می کنند.

 

افشار افزود: در این سوره خداوند، انسان ها را مخاطب ساخته و سرنوشت  آنها را در مسیری که در پیش دارند برای آنها روشن کرده می فرماید: « ای انسان تو با تلاش و رنچ به سوی الله می روی و او را ملاقات خواهی کرد»، این اشاره به یک اصل اساسی در حیات همه انسان هاست که همواره زندگی آمیخته با زحمت و رنج است، حتی اگر هدف رسیدن به دنیای خوب باشد تا چه رسد به این که هدف آخرت و سعادت جاویدان و قرب الله باشد این طبیعت زندگی دنیاست حتی افرادی که در نهایت رفاه زندگی می کنند آنها نیز از رنج و زحمت و درد بر کنار نیستند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد با اشاره به آیه « یَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ یَسْعَى نُورُهُم بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَبِأَیْمَانِهِم بُشْرَاکُمُ الْیَوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا ذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ»،  اظهار داشت: قرآن سراسر نور است، نور در قیامت جایگاه عجیب دارد و همه به آن نیازمندیم؛ از این رو باید نور را در دنیا کسب کنیم و مفسرین می فرمایند منظور از نور پیشاپیش، نور اعتقادات است.

 

وی به هوشیاری در برابر نقشه های دشمن تأکید کرد و افزود: باید روی اعتقادات خود کار کنیم، دشمن بیدار است و اعتقادات ما را نشانه گرفته است.

 

افشار افزود: باید قدر امنیت خود را بدانیم، در کشور ایران، زیر سایه امام زمان(عج) و ولایت فقیه زندگی می کنیم و باید از الآن خود را برای انتخابات آماده کنیم و گوش به فرمان آیت‌الله خامنه ای باشیم.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد با طرح این پرسش که آیا کار را برای خدا انجام می دهیم یا برای مردم؟ عنوان داشت: هر کس در مداری که خداوند متعال تعیین کرده است، حرکت کند، به سوی خداوند متعال حرکت کرده است، اگر ما کار را برای مردم انجام دهیم، به جایی نمی رسیم و آخر هم ناراضی هستیم./1309/202/ب

ارسال نظرات