۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۳۱۱۹۵۱
رییس ستاد انتخابات کشور:

برگزاری الکترونیکی انتخابات هنوز منتفی نشده است/ نامه وزیر کشور به آیت‌الله جنتی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت کشور بر اساس قانون قصد دارد در انتخابات آتی 20 درصد حوزه انتخابی را الکترونیکی برگزار کند، وزیر کشور درباره این مساله به آیت‌الله جنتی نامه نوشته‌ است.
مقيمي رييس ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور امروز در حاشیه همایش سراسری فرمانداران و استانداران که در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس بند 7 ماده 9 قانون انتخابات که در سال 88 تصویب شده است وزارت کشور وظیفه دارد اخذ رای به روش‌های نوین را اجرا کند بنابراین برگزاری انتخابات الکترونیک لغو نشده است.

 

وی افزود: بر اساس قانون نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 14 حوزه انتخابیه به صورت ماشینی برگزار شد که مورد تأیید شورای نگهبان و وزارت کشور قرار گرفته بود، طی چهار سال اخیر سخت‌افزار و نرم‌افزارهای رای‌گیری بروز ‌رسانی شده است.

 

رییس ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: با جلساتی که شورای نگهبان و وزارت کشور داشتند مقرر شده بود که کارآمدی نرم افزار و سخت‌افزار انتخابات الکترونیکی توسط 3 مرجع بررسی شود که 2 مرجع آن را تایید کرده و یک مرجع نیز ایرادات جزئی وارد کرد که برطرف شد.

 

مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت کشور بر اساس قانون قصد دارد در انتخابات آتی 20 درصد حوزه انتخابی را الکترونیکی برگزار کند، وزیر کشور درباره این مساله به آیت‌الله جنتی نامه نوشته‌ است و 15 استان کشور نیز آموزش‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را کسب کردند./807/پ203/ج

 

ارسال نظرات