۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۳۱۲۵۵۷
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی بوشهر خبر داد؛

فراخوان نخستین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی اسلامی در بوشهر

خبرگزاری رسا - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از نخستین جشنواره استانی فجر مد و لباس ایرانی و اسلامی با هدف معرفی سنن و آداب و پوشش مردم استان خبر داد.
مد لباس ايراني

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، آنیتا مظفری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پوشاک نماد تاریخ، فرهنگ و رسوم اقوام است و امروزه در زمره ی صنایعی قرار گرفته که با حفظ اصالت خویش، خلاقیت های هنری را به نمایش می گذارد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص محورهای جشنواره، گفت: محورهای جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی در سه بخش لباس، طراحی لباس و غرفه های نمایشی برگزار می شود که بخش لباس خود شامل سه شاخه می شود؛ بخش بانوان، آقایان، کودک و نوجوان.

 

مظفری در خصوص معیارهای ارزیابی و انتخاب اثر، گفت: خلاقیت و نوآوری، تطابق با شئونات اسلامی، استفاده از تزئینات مختلف با ایده از نقش های اسلامی ایرانی، انتخاب پارچه مناسب و راحتی و قابل استفاده بودن در زمان های طولانی، نو و بدیع بودن طرح، قابلیت انبوه بودن، کیفیت دوخت و متناسب با شئونات اسلامی و شرایط اقلیمی از معیارهای ارزیابی و انتخاب آثار است.


وی افزود: برنامه هایی چون ایجاد غرفه های ویژه صنایع مرتبط با پوشش زنان از قبیل نمایندگی های چرخ خیاطی و تولید کنندگان پارچه و لباس، ایجاد غرفه های عرضه پوشاک و امکان بازدید عموم از نمایشگاه از جمله برنامه های جنبی در این جشنواره است.


مظفری در پایان گفت: زمان آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ٣٠ اسفندماه جاری است؛ همچنین علاقه مندان جهت ثبت نام و ارسال آثار می توانند به دبیرخانه این جشنواره مستقر در دانشکده الزهرا ـ کارگاه دوخت ١٠٢ خانم هنرمند مراجعه کنند./846/102/ب1

ارسال نظرات