۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۳۱۲۸۲۲
معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب:

کسب علم، تقوا و جامعه سازی معیار برتری انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، گفت: خداوند متعال انسان ها را برابر آفرید، اما سه معیار کسب علم، تقوا و جامعه سازی سبب برتری انسان‌ها است.
حجت‌الاسلام والمسلين محسن قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، پیش از ظهر امروز در همایش طلیعه حضور که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خداوند متعال انسان ها را برابر آفرید، اما سه معیار کسب علم، تقوی و جامعه سازی سبب برتری انسان‌ها است.

 

وی با اشاره به روایاتی در زمینه فضیلت کسب آگاهی و علم، عنوان کرد: در روایات است که کسی که به خاطر علم از منزل خود بیرون می‌آید فرشتگان بال خود را می‌گستردانند تا طالب علم پای خود را بر بال خود بگذارند، و نگاه به عالم دینی عبادت محسوب می‌شود.

 

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مقام عالم آنقدر بالا است که قلم عالم از خون شهید بالاتر است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب آن عالمی که در دل شهید بیرون آید، البته عالمانی که خوساخته نباشند توسط قرآن بسیار نکوهش می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام قمی، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان داشت: قرآن مجید در دو مورد انسان را به درازگوش و سگ تشبیه می‌کند و آن در خصوص عالمانی است که به علم خود عمل نکنند، بنابراین عالمی که به علم خود عمل کند افضل انسان‌ها و عالمی که به علم خود عمل نکند پست‌ترین انسان‌ها است.

 

وی در خصوص تهذیب نفس طلاب، گفت: علما همواره بر تهذیب نفس طلاب تاکید داشتند، هر کس بخواهد معلم جامعه شود ابتدا باید خود را تربیت کند مساله علم و آگاهی وقتی ارزشمند است که در کنار خودسازی قرار گیرد.

 

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، ابراز کرد: امروز ما در شرایطی زندگی می‌کنیم جامعه بیش از هر زمانی احساس نیاز به دین دارد، امروز بسیاری به این نتیجه رسیدند که باید دین در متن جامعه قرار گیرد حتی سازمان‌های جهانی مانند یونسکو نیز به چنین نتایجی رسیده است که باید فرزندان را با ارزش‌های انسانی تربیت شوند.

 

حجت‌الاسلام قمی خاطرنشان کرد: امروز در کشورهایی مانند آلمان اجازه مطب معنوی به کشیشان و فیلسوفان می‌دهند تا مشکل احساس پوچی و فقدان معنا در زندگی افراد را برطرف کنند.

 

وی عنوان کرد: امروز بشریت معاصر از پوچی، اضطراب و ناامنی، تنهایی، احساس عدم سلامتی، رنج می‌برد زیرا بدون دین زندگی می‌کند، بشر امروز دست نیاز دراز کرده است به سوی هر کس بتواند درمانی برای دردهای او داشته باشد.

 

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: علت اینکه نامه رهبر معظم انقلاب از سوی جوانان غرب مورد استقبال قرار می‌گیرد نیاز آنها به معنویت است، شما طلاب رسالت جهانی برای خود قائل باشید و خوب درس بخوانید در عین حال که به مسائل خانوادگی خود نیز بسیار اهمیت دهید.

 

حجت‌الاسلام قمی، بیان داشت: در کنار درس خواندن و توجه به مساله خانواده خود را برای رسالت‌های مهم در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی آماده کنید، از همین ابتدا سعی کنید تکلم زبان عربی برای شما مانند زبان فارسی شود، و اگر استعداد و امکانات اجازه داد یک زبان دیگر از زبان‌های زنده دنیا را یاد بگیرید که قدرت صحبت و بحث و سخنرانی داشته باشید.

 

وی گفت: بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب تلاش کنید بصیرت داشته و شرایط را خوب درک کنید، عدم آگاهی نسبت به آنچه پیرامون ما وجود دارد سبب آسیب‌های بزرگ به ما می‌شود.

 

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، ابراز کرد: در زندگی روزمره دو جبهه تکاثر و کوثر وجود دارد که فلسفه تاریخ را تبین می‌کند، جبهه تکاثر مانند آمریکا قدرت نظامی، رسانه‌ای و اقتصادی دارد در مقابل آن جبهه کوثر است که مقاومت دارد، از جبهه تکاثر داعش و از میان جبهه کوثر شهدای مدافع حرم بیرون می‌آید ما باید موضع خود را مشخص کنیم که در کدام جبهه هستیم.

 

حجت‌الاسلام قمی خاطرنشان کرد: ما باید مراقب باشیم در مرزبندی بین تکاثر و کوثر دچار بی‌بصیرتی نشویم./807/202/ب3

 

ارسال نظرات