۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۱۳۳۲۵
آیت‌الله سلیمانی:

ملاک سنجش انسان‌ها در روز قیامت قرآن و عترت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان با بیان اینکه ملاک سنجش انسان در روز قیامت، قرآن و عترت است، گفت: کرامت و شرف انسان‌ها، با نحوه ارتباطشان با قرآن و رویکردی که در مقابل این کتاب الهی داشته‌اند، ارزیابی می‌شود.
سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان صبح امروز در آیین پایانی هفته قرآن و عترت که در زاهدان برگزار شد، گفت: قرآن و عترت، دو امانت گرانسنگ رسول مکرم اسلام(ص) است، قرآن دربردارنده پیام الهی و عترت نیز مبین این پیام هستند و این دو، هرگز از هم جدا نمی‌شوند.


امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: پرداختن به قرآن و انس گرفتن با کلام وحی یک وظیفه است، زیرا در روز قیامت، همه آبرو، حیثیت، مقام و منزلت ما به شیوه ارتباطمان با این کتاب آسمانی بستگی دارد.

 

وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که فرمود « قرآن ظاهر و باطنى دارد، و باطن آن هم باطنى دارد»، اظهار کرد: قرآن به عنوان معجزه بزرگ الهی از ابعاد مختلف قابل توجه و تأمل است و هرکس به میزان فهم و دانش خود می‌تواند از برکات قرآن بهره‌مند شود.


آیت‌الله سلیمانی اضافه کرد: قرآنی که رسول الله(ص) می‌فهمیدند، با قرآنی که صحابه می‌فهمیدند یکسان نبود، همچنین فهمی که صحابه از قرآن کریم داشتند را ما نداریم، چون پی بردن به بطن قرآن نیاز به معرفت و فهم والایی دارد.

 

وی افزود: صحابه‌ای بودند که در نماز شب، بعد از سوره حمد، سوره بقره را می‌خواندند، زیرا با قرآن مأنوس بودند و تلاوت آن را سختی و مشقت تصور نمی‌کردند؛ هرچه بیشتر تلاوت قرآن برای ما سخت باشد، نشان از فاصله بیشتر ما با کلام الهی و دوری از خداست.


نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان در پایان بیان کرد: کرامت و شرف انسان، بستگی به نحوه ارتباط با قرآن دارد؛ خدمت به قرآن، تلاوت آیات وحی و تلاش برای ترویج آموزه‌های قرآن است که برای انسان کرامت و شرافت می‌آورد./831/202/ب2

ارسال نظرات