۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۳۱۳۷۵۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد؛

حوزه‌های علمیه سلماس و تکاب از سوی ائمه جمعه این شهرستان‌ها وقف شد/ ثبت 31 موقوفه جدید برای حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ثبت 31 موقوفه برای حوزه های علمیه تکاب و سلماس از سوی ائمه جمعه این شهرستان ها خبر داد.
ثبت موقوفات حوزوي در حضور نماينده ولي فقيه در آرذبايجان غربي و رييس سازمان اوقاف

حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: در حاشیه دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و هیات همراه با حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و همچنین استاندار آذربایجان غربی، حوزه های علمیه تکاب و سلماس از سوی ائمه جمعه این شهرستان ها وقف شد.

 

وی گفت: در این مراسم حجت الاسلام محمدی امام جمعه تکاب و حجت الاسلام موسوی امام جمعه سلماس در حضور جمع، وقف نامه های حوزه های علمیه را امضا کرده و مشخصات حوزه های علمیه به عنوان موقوفات جدید در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسید.

 

حجت الاسلام جوانبخت گفت: عرصه و اعیان حوزه علمیه امام علی (ع) با 8000 متر مربع و حوزه علمیه فاطمه زهرا (س) با 2 هزار و 600 متر مربع از سوی حجت الاسلام موسوی، امام جمعه این شهرستان وقف شد.

 

وی با اشاره به وقف 4000 متر مربع زمین بایر با نیت حوزه علمیه از سوی امام جمعه سلماس، گفت: ارزش مجموع موقوفات ثبت شده از سوی امام جمعه سلماس 96 میلیارد تومان است.

 

حجت الاسلام جوانبخت، از ثبت 28 مورد وقف از سوی امام جمعه تکاب خبر داد و خاطرنشان کرد: این موقوفات شامل اعیانی 20 دهنه مغازه و 8 باب ساختمان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: اعیانی 10 دهنه مغازه با نیت ستاد نماز جمعه و هزینه های مصلا، اعیانی 10 دهنه مغازه با نیت حوزه علمیه رسول اکرم(ص) و حوزه علمیه نجمه خاتون، اعیانی 2 باب ساختمان با کاربری آموزشی برای حوزه علمیه نجمه خاتون و کاربری مسکونی به عنوان خوابگاه حوزه علمیه نجمه خاتون و اعیانی 6 باب ساختمان مسکونی به عنوان استادسرا وقف شد.

 

حجت الاسلام جوانبخت وقف برای حوزه های علمیه را از نیازهای اساسی جامعه خواند و ابراز امیدواری کرد: این اقدام ائمه جمعه شهرستان های تکاب و سلماس گامی در راستای توجه بیش از پیش مسؤولان و مردم جهت وقف برای حوزه های علمیه باشد.

 

با اشاره به سهم دو درصدی حوزه های علمیه از موقوفات کل کشور، گفت: در آذربایجان غربی از مجموع 5 هزار و 830 موقوفه و 34 هزار رقبه، 69 موقوفه و 4 هزار و 758 رقبه در ارتباط با حوزه های علمیه است./936/302/ب3

ارسال نظرات