۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۳۱۳۹۷۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین نماد امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در دنیای امروز انقلاب و نظام اسلامی ایران به دلیل مبارزه با کفر و طاغوت و دفاع از مظلومان و مسلمانان جهان، بزرگ‌ترین نماد امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست شوراي سياست گذاري امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، یکشنبه شب در نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) بر حکومت ظلم و جور پهلوی غلبه کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و از این طریق بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر را در جهان رقم زد.

 

وی با بیان اینکه درواقع انقلاب و نظام اسلامی بزرگ‌ترین نماد، جلوه و سنبل امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: در دنیای امروز انقلاب و نظام مقدس اسلامی به دلیل گستردگی در مبارزه با طاغوت، کفر و استکبار و حمایت از مظلومان و مسلمانان جهان، بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر را به نمایش گذاشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی نیز هست، اضافه کرد: امام خمینی(ره) با ایجاد نهضت انقلاب اسلامی ایران و مبارزه با رژیم طاغوت، بزرگ ترین امر به معروف و نهی از منکر را در دنیا اجرایی کرد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب در راستای تداوم بخشی به اهداف و ارزش های والای انقلاب اسلامی بزرگترین نقش را برعهده داشته و این رسالت را نیز به خوبی انجام می دهند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حکومت اسلامی و دینی بزرگ‌ترین معروف و حکومت طاغوت و ظلم بزرگ‌ترین منکر است، خاطرنشان کرد: هنر ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) این بود که با مقاومت و ایستادگی خود با منکر مبارزه و معروف را در این کشور تثبیت کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حکومت ظلم و جور و طاغوت همانند مردار بود که زندگی را برای مردم دشوار کرده بود، افزود: امام خمینی(ره) به فضل الهی و قدرت مردمی که پشت سر و حامی وی بودند، این مردار متعفن را دفن کرده و فضای کشور را برای رشد و اعتلای اسلام مهیا کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در مبارزات انقلابی و تلاش برای سرنگونی رژیم ستم شاهی مردم پایه اصلی این روند بودند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب و در جریان استقرار و استحکام نظام اسلامی نیز مردم نقش اصلی را بر عهده داشتند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: درواقع نقش‌آفرینی مردم و استقرار حکومت مردمی در این کشور است که پایه های معروف را تشکیل داده و آن را تثبیت می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در نظام طاغوتی و ستمگر پهلوی مردم هیچ گونه نقش و جایگاهی نداشتند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با بینش اسلامی و انسانی با این سیاست اشتباه مبارزه و پایه های منکر را متزلزل کرد به گونه‌ای که امروز حکومت اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین معروف در کشور حاکم بوده و شرایط برای احیای سایر معروفات و زدودن منکرات مهیا است./9314/202/ب1

ارسال نظرات