۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۱۴۱۲۸
آیت‌الله طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با رسا:

روحانیت شیعه در صف اول جهاد و شهادت قرار دارد/ اجازه نفوذ دشمن در فرهنگ و خاک خود را نمی‌دهیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان حوزه علمیه را پیشتاز در عمل به دستورات اسلام دانست و گفت: اگر روحانیت شیعه حکم جهاد صادر می کند خودش در صف اول قرار دارد و بیشترین شهید در میان همه اقشار جامعه مربوط به حوزویان است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان اصفهان

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در حاشیه هفتمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، روحانیت و حوزه های علمیه را در همه عرصه های دین اسلام از جمله نماز، روزه و جهاد پیشرو و پیشتاز دانست و گفت: امیرمومنان(ع) فرمودند: "هیچ کس را امر به انجام کاری نمی کنم مگر این که ابتدا خودم آن را انجام می دهم و کسی را از انجام کاری نهی نمی کنم مگر آن که خودم آن را ترک کرده باشم".

 

وی ادامه داد: خوشبختانه روحانیت در ایران هم قبل از انقلاب در عرصه های مبارزه فرهنگی و سیاسی با طاغوت پیشرو بوده و با تحمل زندان ها و شکنجه ها تلاش فراوانی را برای به ثمر نشستن انقلاب انجام داده و هم در دوران جنگ تحمیلی با تقدیم شهدای فراوان از این کلام امیرمونان(ع) پیروی کرده است.

 

امام جمعه اصفهان در رابطه با تأثیر آگاهی مردم نسبت به خیل شهدای گرانقدر روحانی برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی بر سایر اقشار و آحاد جامعه، اظهار داشت: طبعاً مردم با دانستن این رشادت ها و یادآوری آن اطمینان بیشتری نسبت به روحانیان خود پیدا می کنند و می فهمند که اگر روحانیت شیعه حکم جهاد صادر می کند خودش پیشتاز در آن است.

 

با ادامه راه شهیدان، به دشمن اجازه نفوذ در فرهنگ و فکر و خاک خود را نمی دهیم

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی ما 3 هزار روحانی داشتیم که 700 نفر از آن ها به شهادت رسیدند و این یعنی در حدود یک چهارم از قشر روحانی و این در حالی است که در سایر اقشار چنین آماری نداریم و از نظر آماری هم حوزه های علمیه بیشترین شهید را در بین اقشار جامعه تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این آمار غیر از فرزندان و بستگان درجه یک روحانیان است.

 

وی در مورد برخی جوسازی ها برای خشونت طلب نشان دادن اسلام با ارجاع به فرهنگ شهادت و شهادت طلبی، بیان داشت: جهاد در جنگ تحمیلی و سایر عرصه ها در واقع دفاع از خود بوده، ما تنش ایجاد نمی کنیم بلکه در برابر تنش ها و ظلم هایی که دنیای غرب و کفر به ما وارد می کنند می ایستیم و باید بایستیم.

 

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان، توضیح داد: شهیدان ما در برابر دشمنی ایستادند که به مملکت، کشور و ناموس ما هجوم برده بود و رزمندگان اسلام در برابر آن ها مقاومت کرده و از دین و شرف و استقلال و ناموس خود پاسداری کردند.

 

وی افزود: هیچ کس در دنیا نمی تواند با هیچ منطقی این موضوع را زیر سوال ببرد، از این پس هم انشاء الله راه شهیدان را ادامه خواهیم داد و به متجاوز و دشمنان اسلام و انقلاب اجازه تعدی و نفوذ در خاک و فرهنگ و فکر خود را نمی دهیم./869/302/ب1

ارسال نظرات