۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۳۱۴۳۷۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ حسینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی الهام گرفته از نهضت عاشورا بود، گفت: حدوث انقلاب با عنایت امام حسین(ع) بود و بقای آن نیز با عنایات سید و سالار شهیدان خواهد بود.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در همایش رؤسای هیأت های مذهبی استان در ساری با گرامیداشت ایام الله دهه فجر با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی الهام گرفته از نهضت عاشورا بود، گفت: حدوث انقلاب با عنایت امام حسین(ع) بود و بقا آن نیز با عنایات سید و سالار شهیدان خواهد بود.

 

وی با بیان این که مهم ترین مشکلات و بحران های انقلاب نظیر هشت سال دفاع مقدس و فتنه های بزرگ نظیر فتنه 88 با عنایت امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا برطرف شد، افزود: بالاترین آرزوی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نیز عشق به شهادت و ایثار در راه امام حسین(ع) بود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اهانت فتنه گران در سال 88 موجب خروش این ملت در نهم دی 88 شد، خاطرنشان کرد: عشق و ارادت ملت ایران به سید و سالار شهیدان موجب شد تا فتنه و فتنه گری در ایران اسلامی به زباله دان تاریخ فرستاده شود.

 

حجت الاسلام طاهری انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از فرهنگ حسینی دانست و تصریح کرد: همان طور که امام راحل فرمودند نهضت انقلاب تابع و شاعی از نهضت سید الشهدا است.

 

وی با بیان این که فلسفه قیام اباعبدالله الحسین بازگشت به هویت اسلامی انسانی است، تصریح کرد: اگر به انقلاب اسلامی نگاه عمیقی داشته باشیم فلسفه انقلاب بازگشت به هویت اسلامی و انسانی بود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: نهضت انقلاب اسلامی شعاعی از انقلاب حسینی است و اگر بخواهیم در این انقلاب کاری انجام دهیم هیچ اقدامی جز پرداختن به قران و مفاهیم اسلامی در شأنیت این نظام نیست.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که نباید تنها به ظاهر اسلام بسنده کنیم بلکه در همه امور باید پایبند به مبانی دینی باشیم، اظهار داشت: قانون اساسی ما تفسیر نظام مند قرآن است و تصویری از قرآن را ترسیم کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، مشکل دنیای غرب با ایران را اصل اسلام دانست و عنوان کرد: غربی ها 300 سال زحمت کشیدند که دین را در یک تابوت زرین قرار دهند و از آن تابوت خارج نکنند و به حاشیه ببرند، اما جمهوری اسلامی ایران در 36 اخیر نظامی بنا کرده که آموزه های دینی در رأس آن قرار دارد.

 

وی با اشاره به این که اصل و ریشه انقلاب اسلامی قرآن و در کنار آن اهل بیت(ع) است، افزود: باید قرآن و اهل بیت(ع) بیشتر در جامعه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین دستاوردهای مهم امام خمینی(ره) را طرح مسأله ولایت فقیه و تأکید بر پشتیبانی و حمایت از این جایگاه مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر این درایت و هوشیاری امام راحل نبود امروز ما این سربلندی را پس از 36 سال نداشتیم./950/202/ب2

ارسال نظرات