۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۹۱۵
کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی:

عده‌ای در داخل نظام با افکار احمقانه به دنبال تضعیف رهبری هستند/ خضوع قدرت‌های بزرگ در برابر رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی عربستان سعودی را عامل قسم خورده اسراییل و آمریکا دانست و گفت: مشکل ما با سعودی ها بر اساس اندیشه و تاریخ است و بعد سیاسی دشمنی آن ها با ما امروز در عراق و سوریه و یمن دیده می شود، تعجب می کنم امروز که رهبران قدرت های بزرگ جهان در برابر رهبر معظم انقلاب اظهار خضوع می کنند، چگونه عده ای در داخل احمقانه خیال می کنند می توانند ایشان را تضعیف کنند.
سيد افقهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید هادی سید افقهی، کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی، پیش ازظهر امروز در همایش تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان، گفت: مسأله جمهوری اسلامی با آل سعود اساسی فکری و فرهنگی و تاریخی دارد که بعد سیاسی و استراتژیک آن امروز در عراق و سوریه و یمن به چشم می خورد.

 

وی ادامه داد: آل سعود به آمریکا و انگلیس تعهد داده تا  پیش از همه به مبارزه با هر ملت و انقلابی در منطقه که شعار آن مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسراییل باشد بپردازد، امروز ما صدها سند تاریخی داریم که  آل سعود از قبل از تاسیس اسراییل با صهیونیست ها هم پیمان بوده است و هنوز هم به همان روش خود عمل می کند.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در بعد اقتصادی ما می توانیم با آل سعود تعامل داشته باشیم، ایران و عربستان هر دو عضو اپک هستند، الان ضرری که سعودی ها از ارزان شدن قیمت نفت می دهند بسیار بیشتر از ایران است، اما آن ها حاضرند خودشان را نابود کنند تا انقلاب اسلامی ایران را تضعیف کنند، تولید نفت عربستان در حدود 10 برابر ماست.

 

اگر در سوریه وارد نشده بودیم امروز باید در همدان و کرمانشاه با تکفیری ها می جنگیدیم

سید افقهی بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی یک محور مقاومت با محوریت ایران شکل گرفت ویکی هم محور ارتجاع منطقه که با ریاست عربستان است، الان در لبنان جریان 14 مارس می خواهد جلوی نفوذ انقلاب اسلامی در لبنان را بگیرد، اما حزب الله روز به روز قوی تر شد، سید حسن نصرالله اسراییل را تهدید کرد که اگر به لبنان تجاوز کند حیفا و تل آویو را هدف موشک ها قرار خواهد داد، اگر در سوریه وارد نشده بودیم امروز باید در کرمانشاه و همدان با تکفیری ها می جنگیدیم.

 

وی اظهار داشت: محاسبه عربستان برای ورود به جنگ یمن بسیار احمقانه بود و پیش بینی آن ها درست از آب در نیامد، محمد بن سلمان با تحریک کارشناس های اسراییلی و آمریکایی فقیرترین کشور عرب منطقه را مورد هجوم قرار داد، الان مرزهای مهم عربستان با یمن در اختیار انصارالله قرار دارد، سعودی ها می خواستند با مسلط شدن بر تنگه باب المندب بتوانند در برابر تسلط ایران بر تنگه هرمز خودی نشان دهند.

 

کارشناس مسائل جهان اسلام توضیح داد: وحشی ترین افراد سعودی ها هستند و جنایاتی که در یمن مرتکب می شوند تا به حال اسراییلی ها انجام نداده اند، آن ها می دانند که اگر در یمن هم پیروز نشوند و جنگ را ببازند دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارند وبرای همین هم تمام تلاش اقتصادی و سیاسی و نظامی خود را با مخرب ترین سلاح حای کشتار جمعی و اجیر کردن مزدوران نظامی از کشورهای مختلف دنیا به کار گرفته اند.

 

روسیه تمام قد وارد جنگ سوریه شده است/ جنگ سوم جهانی در سوریه در حال شکل گیری است

سید افقهی گفت: امروز در واقع در سوریه ما شاهد شکل گیری جنگ سوم جهانی هستیم، سوریه، ایران، روسیه، فاطمیون افغانستان، کشورهای مرتجع منطقه، اسراییل و آمریکا در آن جا حضور دارند، حتی احتمال ورود رسمی نظامی به سوریه وجود دارد، از 83 ملیت مختلف در سوریه علیه دولت بشار اسد می جنگند، آمریکا و ناتو مدیریت عالی، عربستان سعودی حمایت مالی و لجستیک و اسراییل و ترکیه هدایت میدانی و اطلاعاتی جنگ در سوریه را بر عهده دارند.

 

وی تصریح کرد: امروز روسیه به این نتیجه رسیده که برای حفظ منافع خودش و برای دور کردن خود از معرکه منطقه باید در سوریه وارد شود، پوتین فقط برای صحبت با مقام معظم رهبری به ایران آمد و مدتی طولانی از دیدار ایشان با حضرت آقا کاملاً محرمانه و حتی بدون وجود مترجم دولت روسیه صورت گرفت، من تعجب می کنم در شرایط امروز که رهبران بزرگ جهان جلوی رهبر انتقلاب اظهار خشوع و خضوع می کنند و دو زانو می نشینند، چگونه عده ای در داخل احمقانه خیال می کنند می توانند با علامه تراشی ها ایشان را تضعیف کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا قصد داشت تا با سقوط نظام سوریه، مدیریت منطقه را به عربستان و ترکیه بسپارد و خودش فارغ البال به جنگ سیاسی و اقتصادی با چین برود که امروز جدی ترین رقیب اقتصادی آمریکاست و اقتصاد غرب و آمریکا را به شدت تضعبف کرده است که البته با تدابیر مقام معظم رهبری و مقاومت نظام جمهوری اسلامی و ورود روسیه به جنگ سوریه، آمریکایی ها ناکام ماندند.

 

سید افقهی ابراز داشت: روسیه کاملاً قانونی و بر اساس قوانین بین الملل به جنگ سوریه وارد شده است، امروز ایران را در مذاکرات صلح سوریه دعوت می کنند، وقتی چین و روسیه قطعنامه حمله به سوریه به بهانه سلاح های شیمیایی را وتو کردند، آقای لاوروف در مصاحبه ای اعلام کرد که چهره جدید ژئوپلیتیک جهان را سوریه تعیین می کند. /869/202/ب2

ارسال نظرات